Komunikaty PR

FREENOW uchwyca energię dużego miasta w nowej kampanii reklamowej

2023-04-06  |  10:10
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, przeszła ostatnio redesign marki, czego efektem jest odświeżenie wizualne w komunikacji, a zwieńczeniem startująca ogólnoeuropejska kampania reklamowa autorstwa agencji kreatywnej BMB. To pierwsza kampania zrealizowana przez tę agencję, od jej wygranej w przetargu w marcu ubiegłego roku. W Polsce kampania wystartowała 1 kwietnia.

FREENOW to wiodąca europejska platforma multi-mobilności,  umożliwiająca zamówienie i wynajem różnych środków transportu w miastach, takich jak taksówki, e-hulajnogi, e-rowery, e-skutery, carsharing i transport publiczny - za pośrednictwem jednej aplikacji,

Agencja BMB dla FREENOW stworzyła kreatywną platformę komunikacyjną “Feel FREENOW” aby wzmocnić jej pozycjonowanie wśród miastocholików czerpiących energię z tętniącego życiem miasta, którzy chcą doświadczać wielu ekscytujących momentów jakie ono oferuje, bez tracenia czasu na zastanawianie się jak tam dotrzeć.

Wideo “Free City” promujące kampanię ma na celu wcielić tę ideę w życie. Jego twórcy postanowili umiejscowić wideo w świecie marki FREENOW, która dostępna jest w wielu europejskich miastach. Wideo przedstawia zatem wydarzenia na spektakularnym wirującym modelu zoetropu, pełnym żywych, abstrakcyjnych scen z miejskiego życia, z którymi może utożsamić się każdy widz, niezależnie od miasta, z którego pochodzi. 

Wideo przedstawia świat, w którym mieszkańcy są umieszczeni w powtarzalnej pętli. W centrum narracji znajduje się bohaterka, którą z zapętlenia wyrywa powiadomienie w telefonie. Wzywa ją do wyruszenia w miasto korzystając ze wszystkiego co ono oferuje po drodze i docierając na miejsce różnymi środkami transportu dostępnymi we FREENOW.

Efekt zoetropu jest częstym zabiegiem wizualnym stosowanym w filmie, instalacjach artystycznych i teledyskach filmowych. Wideo FREENOW jest natomiast pierwszą reklamą, w której zastosowano ten efekt przy całkowitym wykorzystaniu CGI (Computer Generated Imaginery). Dzięki estetyce animacji poklatkowej trójwymiarowe skany ciał aktorów obsadzonych w filmie są cyfrowymi postaciami występującymi w świecie filmu. Rezultatem jest wizualna uczta, w której energia i różnorodność każdej warstwy oddaje wrażenie tętniącego życiem miasta. Nad stworzeniem tego efektu z BMB współpracowała agencja Electric Theatre Collective.

Hasło “Feel FREENOW. Jedna apka na każdy przejazd” jest zwieńczeniem wideo w wersji polskiej, a także jest wykorzystywane w pozostałych assetach kampanii.

W Polsce, wideo zobaczyć można w kinach sieci Cinema City i Multikino oraz w Internecie, między innymi na największych w kraju serwisach VOD. Kampania “Feel FREENOW” będzie także prezentowana w przestrzeniach miejskich, zarówno na Paczkomatach, nośnikach klasycznych jak i cyfrowych, we wszystkich z 25 polskich miast, w których dostępne jest FREENOW. W kampanii DOOH kreacje dopasowywane będą dynamicznie do zmieniających się warunków, takich jak pogoda, dzień tygodnia oraz pora dnia. Dodatkowo, na wybranych nośnikach dzięki integracji technologicznej z usługą FREENOW wyświetlany będzie czas dojazdu najbliższej dostępnej taksówki do miejsca lokalizacji danego nośnika. Za planowanie i zakup mediów w Polsce odpowiada dom mediowy OMD.

Grae Barnes, VP Brand and Communications, FREENOW, powiedział: Nasza marka kocha miasta oraz ludzi, którzy w nich mieszkają i pracują. Jesteśmy po to, aby pomóc im dotrzeć tam, gdzie chcą w życiu, bez obaw o to w jaki sposób powinno się to odbyć. Ta kampania to ważny moment dla naszej marki, ponieważ jest ona wprowadzeniem w nową kreatywną platformę komunikacyjną na wszystkich rynkach. Cieszymy się, że ożywa ona w tak kreatywny i wyróżniający się sposób.

FREENOW udostępnia kampanię “Feel FREENOW” w lokalnych adaptacjach w innych europejskich krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Grecji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe
2024-12-31 | 14:15

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?

Większość z nas ma już określone plany na sylwestra, ale niektórzy, zastanawiają się dopiero w ostatniej chwili, jak spędzić ostatnią noc w roku. Wyjazd last minute w tym
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-12-30 | 09:00

MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia

Stres dotyka niemal każdego z nas. Aż 95% osób aktywnych zawodowo odczuwa napięcie w pracy. Taki sam odsetek Polaków twierdzi, że stresujące jest ich życie prywatne. Niemalże identyczna jest też częstotliwość stresu
Styl życia Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
2024-12-27 | 10:20

Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025

Każdego roku mierzymy się z coraz większymi zagrożeniami związanymi z degradacją środowiska. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, wód i gleby oraz nadmierne zużycie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.