FREENOW uchwyca energię dużego miasta w nowej kampanii reklamowej
FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, przeszła ostatnio redesign marki, czego efektem jest odświeżenie wizualne w komunikacji, a zwieńczeniem startująca ogólnoeuropejska kampania reklamowa autorstwa agencji kreatywnej BMB. To pierwsza kampania zrealizowana przez tę agencję, od jej wygranej w przetargu w marcu ubiegłego roku. W Polsce kampania wystartowała 1 kwietnia.
FREENOW to wiodąca europejska platforma multi-mobilności, umożliwiająca zamówienie i wynajem różnych środków transportu w miastach, takich jak taksówki, e-hulajnogi, e-rowery, e-skutery, carsharing i transport publiczny - za pośrednictwem jednej aplikacji,
Agencja BMB dla FREENOW stworzyła kreatywną platformę komunikacyjną “Feel FREENOW” aby wzmocnić jej pozycjonowanie wśród miastocholików czerpiących energię z tętniącego życiem miasta, którzy chcą doświadczać wielu ekscytujących momentów jakie ono oferuje, bez tracenia czasu na zastanawianie się jak tam dotrzeć.
Wideo “Free City” promujące kampanię ma na celu wcielić tę ideę w życie. Jego twórcy postanowili umiejscowić wideo w świecie marki FREENOW, która dostępna jest w wielu europejskich miastach. Wideo przedstawia zatem wydarzenia na spektakularnym wirującym modelu zoetropu, pełnym żywych, abstrakcyjnych scen z miejskiego życia, z którymi może utożsamić się każdy widz, niezależnie od miasta, z którego pochodzi.
Wideo przedstawia świat, w którym mieszkańcy są umieszczeni w powtarzalnej pętli. W centrum narracji znajduje się bohaterka, którą z zapętlenia wyrywa powiadomienie w telefonie. Wzywa ją do wyruszenia w miasto korzystając ze wszystkiego co ono oferuje po drodze i docierając na miejsce różnymi środkami transportu dostępnymi we FREENOW.
Efekt zoetropu jest częstym zabiegiem wizualnym stosowanym w filmie, instalacjach artystycznych i teledyskach filmowych. Wideo FREENOW jest natomiast pierwszą reklamą, w której zastosowano ten efekt przy całkowitym wykorzystaniu CGI (Computer Generated Imaginery). Dzięki estetyce animacji poklatkowej trójwymiarowe skany ciał aktorów obsadzonych w filmie są cyfrowymi postaciami występującymi w świecie filmu. Rezultatem jest wizualna uczta, w której energia i różnorodność każdej warstwy oddaje wrażenie tętniącego życiem miasta. Nad stworzeniem tego efektu z BMB współpracowała agencja Electric Theatre Collective.
Hasło “Feel FREENOW. Jedna apka na każdy przejazd” jest zwieńczeniem wideo w wersji polskiej, a także jest wykorzystywane w pozostałych assetach kampanii.
W Polsce, wideo zobaczyć można w kinach sieci Cinema City i Multikino oraz w Internecie, między innymi na największych w kraju serwisach VOD. Kampania “Feel FREENOW” będzie także prezentowana w przestrzeniach miejskich, zarówno na Paczkomatach, nośnikach klasycznych jak i cyfrowych, we wszystkich z 25 polskich miast, w których dostępne jest FREENOW. W kampanii DOOH kreacje dopasowywane będą dynamicznie do zmieniających się warunków, takich jak pogoda, dzień tygodnia oraz pora dnia. Dodatkowo, na wybranych nośnikach dzięki integracji technologicznej z usługą FREENOW wyświetlany będzie czas dojazdu najbliższej dostępnej taksówki do miejsca lokalizacji danego nośnika. Za planowanie i zakup mediów w Polsce odpowiada dom mediowy OMD.
Grae Barnes, VP Brand and Communications, FREENOW, powiedział: Nasza marka kocha miasta oraz ludzi, którzy w nich mieszkają i pracują. Jesteśmy po to, aby pomóc im dotrzeć tam, gdzie chcą w życiu, bez obaw o to w jaki sposób powinno się to odbyć. Ta kampania to ważny moment dla naszej marki, ponieważ jest ona wprowadzeniem w nową kreatywną platformę komunikacyjną na wszystkich rynkach. Cieszymy się, że ożywa ona w tak kreatywny i wyróżniający się sposób.
FREENOW udostępnia kampanię “Feel FREENOW” w lokalnych adaptacjach w innych europejskich krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Grecji.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii


Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.
Konsument
Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.
Prawo
Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi prekonsultacje dotyczące dalszych etapów reformy opieki wczesnodziecięcej i podkreśla, że jest to jedno z kluczowych zadań podjętych przez resort. Ma to pomóc w zatrzymaniu negatywnych trendów demograficznych. W 2024 roku w Polsce urodziło się 252 tys. dzieci, czyli o ponad 20 tys. mniej niż w poprzednim roku i najmniej w całym okresie powojennym.