Komunikaty PR

FREENOW uchwyca energię dużego miasta w nowej kampanii reklamowej

2023-04-06  |  10:10
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, przeszła ostatnio redesign marki, czego efektem jest odświeżenie wizualne w komunikacji, a zwieńczeniem startująca ogólnoeuropejska kampania reklamowa autorstwa agencji kreatywnej BMB. To pierwsza kampania zrealizowana przez tę agencję, od jej wygranej w przetargu w marcu ubiegłego roku. W Polsce kampania wystartowała 1 kwietnia.

FREENOW to wiodąca europejska platforma multi-mobilności,  umożliwiająca zamówienie i wynajem różnych środków transportu w miastach, takich jak taksówki, e-hulajnogi, e-rowery, e-skutery, carsharing i transport publiczny - za pośrednictwem jednej aplikacji,

Agencja BMB dla FREENOW stworzyła kreatywną platformę komunikacyjną “Feel FREENOW” aby wzmocnić jej pozycjonowanie wśród miastocholików czerpiących energię z tętniącego życiem miasta, którzy chcą doświadczać wielu ekscytujących momentów jakie ono oferuje, bez tracenia czasu na zastanawianie się jak tam dotrzeć.

Wideo “Free City” promujące kampanię ma na celu wcielić tę ideę w życie. Jego twórcy postanowili umiejscowić wideo w świecie marki FREENOW, która dostępna jest w wielu europejskich miastach. Wideo przedstawia zatem wydarzenia na spektakularnym wirującym modelu zoetropu, pełnym żywych, abstrakcyjnych scen z miejskiego życia, z którymi może utożsamić się każdy widz, niezależnie od miasta, z którego pochodzi. 

Wideo przedstawia świat, w którym mieszkańcy są umieszczeni w powtarzalnej pętli. W centrum narracji znajduje się bohaterka, którą z zapętlenia wyrywa powiadomienie w telefonie. Wzywa ją do wyruszenia w miasto korzystając ze wszystkiego co ono oferuje po drodze i docierając na miejsce różnymi środkami transportu dostępnymi we FREENOW.

Efekt zoetropu jest częstym zabiegiem wizualnym stosowanym w filmie, instalacjach artystycznych i teledyskach filmowych. Wideo FREENOW jest natomiast pierwszą reklamą, w której zastosowano ten efekt przy całkowitym wykorzystaniu CGI (Computer Generated Imaginery). Dzięki estetyce animacji poklatkowej trójwymiarowe skany ciał aktorów obsadzonych w filmie są cyfrowymi postaciami występującymi w świecie filmu. Rezultatem jest wizualna uczta, w której energia i różnorodność każdej warstwy oddaje wrażenie tętniącego życiem miasta. Nad stworzeniem tego efektu z BMB współpracowała agencja Electric Theatre Collective.

Hasło “Feel FREENOW. Jedna apka na każdy przejazd” jest zwieńczeniem wideo w wersji polskiej, a także jest wykorzystywane w pozostałych assetach kampanii.

W Polsce, wideo zobaczyć można w kinach sieci Cinema City i Multikino oraz w Internecie, między innymi na największych w kraju serwisach VOD. Kampania “Feel FREENOW” będzie także prezentowana w przestrzeniach miejskich, zarówno na Paczkomatach, nośnikach klasycznych jak i cyfrowych, we wszystkich z 25 polskich miast, w których dostępne jest FREENOW. W kampanii DOOH kreacje dopasowywane będą dynamicznie do zmieniających się warunków, takich jak pogoda, dzień tygodnia oraz pora dnia. Dodatkowo, na wybranych nośnikach dzięki integracji technologicznej z usługą FREENOW wyświetlany będzie czas dojazdu najbliższej dostępnej taksówki do miejsca lokalizacji danego nośnika. Za planowanie i zakup mediów w Polsce odpowiada dom mediowy OMD.

Grae Barnes, VP Brand and Communications, FREENOW, powiedział: Nasza marka kocha miasta oraz ludzi, którzy w nich mieszkają i pracują. Jesteśmy po to, aby pomóc im dotrzeć tam, gdzie chcą w życiu, bez obaw o to w jaki sposób powinno się to odbyć. Ta kampania to ważny moment dla naszej marki, ponieważ jest ona wprowadzeniem w nową kreatywną platformę komunikacyjną na wszystkich rynkach. Cieszymy się, że ożywa ona w tak kreatywny i wyróżniający się sposób.

FREENOW udostępnia kampanię “Feel FREENOW” w lokalnych adaptacjach w innych europejskich krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Grecji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Polityka

Niemal 2 mln Polaków jest zagrożonych skrajnym ubóstwem. Są duże trudności w mierzeniu skali tego zjawiska

W 2024 roku w Polsce nastąpiło zmniejszenie zasięgu zagrożenia ubóstwem skrajnym o 1,4 pp. – z 6,6 proc. rok wcześniej do 5,2 proc. Jest to jednak mniejszy spadek niż wzrost odnotowany pomiędzy 2022 a 2023 rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2024 roku zwiększył się jednak zasięg zagrożenia ubóstwem relatywnym (do 13,3 proc.) i zmniejszył ubóstwem ustawowym – do poziomu 2,6 proc. Miliony Polaków wciąż nie realizują potrzeb na podstawowym poziomie, co może powodować konsekwencje polityczne i społeczne. Eksperci apelują o wprowadzenie obiektywnych miar ubóstwa, co ma pomóc w jego zwalczaniu.

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia

Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.