Komunikaty PR

FREENOW ujawnia, co zostawiamy w taksówkach

2023-10-26  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

 

  • FREENOW przedstawia najnowsze dane dotyczące pozostawionych rzeczy
    w europejskich taksówkach.
  • W Top 3 krajów najbardziej zapominalscy są mieszkańcy Francji, Grecji i Wielkiej Brytanii, w przeciwieństwie do Polaków, którzy pod tym względem plasują się dopiero na 8. miejscu.
  • W podziale na miasta, najwięcej przedmiotów zdarza się zapomnieć mieszkańcom Dublina, Londynu i Madrytu.
  • Poniedziałkowe poranki w grudniu 2022 r. były rekordowe pod względem liczby zgłoszonych przedmiotów, które pasażerowie zostawili w taksówkach.

 

Taksówki to jedne z tych miejsc, w których zdarza nam się coś w pośpiechu czy roztargnieniu zostawić. FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, dokonała analizy statystyk zgłoszeń pasażerów z 9 europejskich krajów, dzięki czemu powstała lista najczęstszych i najbardziej nietypowych zgub. W Top 3 zazwyczaj pozostawianych przedmiotów znalazły się telefon komórkowy, torba podróżna oraz klucze. Natomiast do tych najbardziej oryginalnych możemy zaliczyć basen, doczepiane włosy czy medyczny młotek do kolan.

Jak wynika z danych FREENOW pasażerowie we Francji, Grecji i Wielkiej Brytanii są najbardziej zapominalscy. Natomiast użytkownikom w Niemczech i Polsce rzadko zdarza się coś zostawić w taksówce - te kraje zajęły ostatnie miejsce zestawienia. W przypadku miast rekord pod względem liczby pozostawionych przedmiotów należy do Dublina, Londynu i Madrytu. Warszawa natomiast zajęła 6. miejsce. FREENOW odkryło również, że dzień tygodnia oraz pory roku mogą mieć wpływ na roztargnienie pasażerów. Spośród ostatnich 12 miesięcy, zeszłoroczny grudzień wygrywa pod względem największej liczby zapomnianych przedmiotów, a przeważającą część zgłoszeń aplikacja otrzymywała w poniedziałkowe poranki około godziny 11 rano.

Z miesiąca na miesiąc można jednak zaobserwować coraz mniejszą liczbę pozostawianych w taksówkach przedmiotów. Co ciekawe, spośród analizowanych miesięcy, sierpień 2023 r. był okresem z najniższą liczbą zgłoszeń dotyczących zgub.

Czego Polacy najczęściej zapominają? Jak się okazuje nie różnimy się pod tym względem znacznie od mieszkańców Europy - są to głównie  przedmioty codziennego użytku, od telefonów i torebek, po klucze i słuchawki. Do taksówki zabieramy ze sobą jednak najróżniejsze rzeczy. Wśród tych bardziej osobliwych na liście znalazły się sztuczna rana oraz etui na noże gastronomiczne.

Niezależnie od tego co zostawimy w taksówce, takie sytuacje bywają stresujące. W trosce o swoich pasażerów oraz w celu usprawnienia procesu związanego ze zwracaniem zgub ich właścicielom, FREENOW nawiązało współpracę z firmą NotLost. Dostarcza ona nowoczesny system zgłoszeń mający na celu szybsze reagowanie poprzez automatyczne wysłanie zgłoszenia o zgubie do kierowcy FREENOW. Pasażerowie, którzy zapomną czegoś podczas przejazdu zamawianego przez FREENOW, mogą zgłosić ten fakt bezpośrednio w aplikacji, wybierając z historii przejazdów zgubiony przedmiot jako powód zgłoszenia.  aplikacji FREENOW.

Poniżej znajdują się pełne wyniki zestawienia FREENOW:

Najczęściej pozostawiane przedmioty w taksówkach w Polsce:

  1. Telefon komórkowy
  2. Klucze
  3. Torba podróżna
  4. Słuchawki bezprzewodowe
  5. Czapka / Kapelusz
  6. e-Papieros
  7. Akcesoria telefonu komórkowego
  8. Portfel
  9. Damska torebka
  10. Okulary

Top 5 najbardziej nietypowych przedmiotów pozostawionych w taksówkach w Polsce:

  1. Podpisana umowa o pracę
  2. Różowe dziecięce rolki
  3. Sztuczna rana i tubka kleju
  4. Sukienka z cekinami
  5. Etui na noże gastronomiczne

 

Top 5 najbardziej nietypowych przedmiotów pozostawionych w taksówkach w Europie:

  1. Basen
  2. Zdjęcie USG ciąży
  3. Doczepiane włosy
  4. Marmurowa figurka małpki pokazującej (środkowy) palec
  5. Młotek medyczny do kolan

Ranking krajów, w których pasażerowie najczęściej zostawiają przedmioty w taksówkach (od najbardziej do najmniej zapominalskich):

  1. Francja
  2. Grecja
  3. Wielka Brytania
  4. Włochy
  5. Irlandia
  6. Hiszpania
  7. Niemcy
  8. Polska

Miasta z największą liczbą zapomnianych przedmiotów:

  1. Dublin
  2. Londyn
  3. Madryt
  4. Barcelona
  5. Paryż
  6. Warszawa
  7. Berlin
  8. Ateny
  9. Hamburg
  10. Walencja
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.