Fundacja Argan zachęca do odkrywania kultury Maroka
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Jak sprawić, aby wydarzenie na długo pozostało w pamięci uczestników? Nowo powstała Polsko-Marokańska Fundacja Argan, której celem jest promocja marokańskiej kultury i budowanie dobrych relacji, zachęca, by dodać do niego orientalny akcent. Ceremoniał miętowej herbaty nada specjalną rangę spotkaniu, a stół z marokańskimi słodkościami pomoże trafić do serc uczestników.
Maroko w ostatnich latach zyskało dużą popularność jako kierunek turystyczny zachwycając podróżników. Teraz poznawanie kultury tego kraju można zacząć już w Polsce dzięki Polsko-Marokańskiej Fundacji Argan. Skupia się ona na promowaniu marokańskiej kultury, sztuki i edukacji oraz integracji społeczności polskiej i marokańskiej w myśl głównego hasła: „Pielęgnujemy kulturę, dbamy o ludzi i rozwijamy pasje”.
Wśród flagowych propozycji działań fundacji znajdują się rytuał miętowej herbaty i stół z tradycyjnymi słodkościami, takimi jak: briwat, ghriba czy chebakia.
– Ceremoniał miętowej herbaty pielęgnowany przez Fundację Argan to ważny element kultury i tradycji Maroka, który symbolizuje gościnność, przyjaźń oraz czas spędzany z bliskimi. Wprowadzenie tego elementu do wydarzenia nadaje mu szczególnej oprawy, podnosi jego rangę , a jednocześnie zachęca do rozmów i integracji – mówi Hassna Ezzara, prezes i założycielka Fundacji Argan.
W eventowej ofercie mieszczą się także prezentacje tematyczne, seminaria, pokazy mody, wystawy, warsztaty kulinarne, którym towarzyszą oryginalne, różnorodne rekwizyty i tradycyjne stroje.
Jak łączyć przyjemne z pożytecznym?
Propozycje wydarzeń organizowanych przez Polsko-Marokańską Fundację Argan skierowane są do jednostek administracji publicznej, samorządowych i pozarządowych, instytucji edukacyjnych oraz biznesu.
– Spotkania międzykulturowe to dobra okazja do wymiany doświadczeń i poznania innych, ciekawych stylów życia i zwyczajów. Mają one szczególne znaczenie, gdyż poszerzają wiedzę, ale umożliwiają budowanie nowych relacji. Obecność różnych kultur w społecznym porozumiewaniu się wzbogaca każdego człowieka – podkreśla dr Aniela Kucharska z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, pomysłodawczyni i koordynatorka spotkania oraz wystawy pt. „Dziedzictwo kulturowe narodu marokańskiego”, które w listopadzie przygotowała Fundacja Argan.
Wprowadzenie akcentu marokańskiego może stać się ciekawym wyróżnikiem spotkań firmowych, dzięki któremu wydarzenie na dłużej zostanie w pamięci uczestników. Hassna Ezzara zachęca do współpracy, ale podkreśla także, że podmioty zainteresowane działaniami fundacji powinny kierować się takimi wartościami jak: wzajemnie zrozumienie, szacunek i tolerancja. Środki z realizacji wydarzeń fundacja przeznaczy m.in. na cele charytatywne, w szczególności na pomoc dzieciom i seniorom.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.