Komunikaty PR

Gdańskie Młode Miasto żyje przez cały rok

2021-11-25  |  09:06
Biuro prasowe

 

Zdjęcia:

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AF3URUfTk2wICyI&cid=388FA6A44D9EAF4E&id=388FA6A44D9EAF4E%21108591&parId=388FA6A44D9EAF4E%2192396&o=OneUp

https://onedrive.live.com/?authkey=%21ANiP44OpIuNv8lY&id=388FA6A44D9EAF4E%21125055&cid=388FA6A44D9EAF4E

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AKANWakOBUO0b8A&id=388FA6A44D9EAF4E%2192399&cid=388FA6A44D9EAF4E (autor: Dawid Linkowski)

Po raz pierwszy kluby zlokalizowane na Młodym Mieście nie zawieszają działalności w okresie jesienno-zimowym. Wiele z nich zdecydowało się otworzyć zupełnie nowe przestrzenie, dzięki którym mieszkańcy i turyści mogą korzystać ze stoczniowych atrakcji przez cały rok.

Te wysoko cenione i cieszące się doskonałą frekwencją miejsca są ważnymi punktami na mapie Młodego Miasta, które kojarzy się z energią, muzyką, dobrym jedzeniem i zabawą, dlatego wspólnie z najpopularniejszymi klubami szukaliśmy rozwiązań, pozwalających rozszerzyć ich działalność poza sezon letni - mówi Aleksandra Pagacz, managerka ds. marketingu Stoczni Centrum Gdańsk. Od ubiegłego roku działa już W4 Squad, a popularna 100cznia od tego roku uruchomiła swoją galerię Layup i klub Inside – dodaje.

100cznia:inside  

Gdańska 100cznia, słynąca ze swojego industrialnego charakteru, streetfoodowej kuchni z całego świata, miejsc spotkań, dyskusji i rozrywki, uruchomiła projekt 100cznia:inside, przenosząc się do świeżo odrestaurowanej hali. Miejsce to przeszło gruntowny remont, co pozwoli stoczni działać przez cały rok. Klub otrzymał nowy parkiet, nagłośnienie, oświetlenie, bar oraz miejsca siedzące. Nie zabrakło również nowego, zimowego menu.

Ulica Elektryków

Liczne miejsca rozrywki działają również na popularnej ulicy Elektryków, którego muzycznym sercem jest klub B90, regularnie goszczący na swojej scenie artystów światowego formatu. Niepowtarzalny, industrialny wystrój, dwie niezależne sceny, znakomite nagłośnienie i doświadczeni realizatorzy dźwięku sprawiają, że koncerty organizowane w B90 regularnie przyciągają rzesze fanów różnorodnych gatunków muzycznych. W najbliższym obędzie się tu Sylwester Elektryków oraz koncert fińskiego kwartetu Apocalyptica.

Na terenie Młodego Miasta funkcjonuje również stowarzyszenie "WL4 - Przestrzeń Sztuki". Jest to grupa niezależnych twórców działających w różnych obszarach sztuki – malarstwie, rzeźbiarstwie, grafice i fotografii. Grupa funkcjonuje w budynku Mlecznego Piotra – jest to szczególna lokalizacja na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej przy naturalnym szlaku spacerowym od Starego Miasta do ECS, dająca możliwość stworzenia ciekawej propozycji zarówno dla turystów jak i koneserów sztuki. W przyszłości planowana jest tu organizacja wystaw, sympozjów, warsztatów, koncertów i spektakli.

Stocznia nie zapomina również o atrakcjach dla miłośników gastronomii. Na terenie dawnej hali Wydziału Elektrycznego wciąż funkcjonuje W4 Food Squat - kolektyw mobilnych spotów gastronomicznych, współtworzony przez pasjonatów miejskiej kuchni z charakterem, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.

Tuż obok znajduje szkoła tańca So!Salsa! dysponująca ogromną industrialną przestrzenią taneczną, w której organizowane są zajęcia taneczne z takich stylów, jak: dancehall, taniec towarzyski czy hip-hop.

Nomus - Nowe Muzeum Sztuki w Gdańsku

Nowe muzeum sztuki zostało otwarte 22 października 2021 r. i znajduje się w dawnym budynku warsztatów szkolnych na historycznych terenach gdańskiej stoczni.  Powstało jako dział Muzeum Narodowego w Gdańsku i jest wspólną inicjatywą Prezydenta Miasta Gdańska oraz organizatorów muzeum: Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Misją muzeum jest umożliwienie świeżego dyskursu o gdańskiej sztuce współczesnej. Do aktualnej kolekcji wybrano sztukę, która zajmuje się palącymi kwestiami społecznymi, takimi jak emigracja, zagrożenie klimatyczne, niesprawiedliwość społeczna czy prawa człowieka.

To ważny krok w rozwoju Młodego Miasta na naszym terenie. Zależy nam na organizacji wydarzeń w obiektach zamkniętych, które poza sezonowymi plenerowymi atrakcjami będą mogły funkcjonować przez cały rok w przyjaznej dla okolicznych mieszkańców formule. Dzięki temu ich oferta się rozwija, przyciągając kolejne grupy miłośników postindustrialnych przestrzeni. Liczymy na owocną współpracę z nimi w kolejnych latach i przy kolejnych ich projektach – podsumowuje Aleksandra Pagacz.

To pierwszy rok, w którym tak wiele działań sezonowych zostało przedłużonych również na okres jesienno-zimowy. Organizatorzy liczą, że z czasem projekty rozrywkowo-kulturalne będą żywe przez cały rok.

Stocznia miejscem dialogu społecznego

Teren Młodego Miasta to tworząca się na dawnych terenach Stoczni Gdańskiej nowa dzielnica, która od lat wzbudza wiele emocji i nadziei na stworzenie zrewitalizowanej części śródmieścia Gdańska z licznymi akcentami stoczniowymi, nawiązującymi do historycznego dziedzictwa tego miejsca. Prywatni inwestorzy przygotowują swoje plany zabudowy okolicznych przestrzeni, w związku z czym, Architekt Miasta Gdańska uruchomił proces dialogu społecznego obejmujący spotkania z mieszkańcami, eksperckie debaty i warsztaty mające na celu określenie wytycznych dla tego obszaru, obejmującego łącznie ponad 70 ha.

Warsztaty mają m.in. pomóc rozplanować funkcje rekreacyjne, kulturalne i rozrywkowe. Mają również dać odpowiedź na pytanie, jak zagospodarować nadwodne bulwary w funkcje w dawnych halach stoczniowych, a także jak połączyć rewitalizowaną stocznię z sąsiadującymi dzielnicami. Wnioski z warsztatów mają zostać zaprezentowane 9 grudnia 2021 r.

Więcej informacji:

https://scg.pl

https://www.b90.pl

https://www.facebook.com/ArchitektMiastaGdanska

https://www.facebook.com/100cznia

https://www.facebook.com/sosalsapl

https://www.facebook.com/wl4artspace

https://www.facebook.com/W4foodsquat

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.