Komunikaty PR

Gdzie po pomoc? Do sąsiada. Na czyje wsparcie mogą liczyć seniorzy

2022-04-06  |  09:00
Biuro prasowe

Blisko 70 proc. osób starszych deklaruje samodzielność i samowystarczalność, także podczas pandemii – tak wynika z najnowszego badania opinii Funduszu Hipotecznego DOM, przeprowadzonego w marcu 2022.[1] Aż ¾ emerytów twierdzi, że na co dzień nie potrzebuje niczyjej pomocy, a w wyjątkowych przypadkach może liczyć na wsparcie sąsiadów, a nie rodziny.

 

Większość, bo blisko 70 proc. seniorów, podczas pandemii nie potrzebuje codziennej pomocy,. Pozostali oczekiwaliby wsparcia przede wszystkim w  robieniu zakupów, płaceniu rachunków, wyprowadzaniu psa itd. Chęć otrzymania takiego wsparcia deklaruje 20 proc. badanych. Tylko 4 proc. przyznaje, że potrzebuje pomocy finansowej, kolejne 4 proc. – pomocy medycznej. Potrzebę wsparcia duchowego zadeklarowały 2 proc. badanych.

– Seniorzy nauczyli się być samowystarczalni i świetnie sobie radzą, także w pandemii. Rzadko narzekają, starają się zarządzać niewielkim budżetem emerytalnym i stawiać czoła samotności. Pandemia była i wciąż jest wielkim sprawdzianem ludzkiej empatii. Wielu emerytów żyje samotnie, nie ma bliskich i rodziny, więc także podczas izolacji musi radzić sobie sama. Emeryci, którzy wzięli udział w naszym badaniu przypadków przyznawali, że częściej mogą liczyć na pomoc sąsiada, aniżeli rodziny – mówi Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM.

Aż 51 proc. ankietowanych twierdzi, że nawet gdyby chciała kogoś poprosić o pomoc, to nie ma takiej możliwości, bo żyje samotnie. Co piąty emeryt może liczyć na pomoc sąsiedzką (22 proc.). Tylko 15 proc. twierdzi, że otrzymuje potrzebne wsparcie od swojej rodziny, 8 proc. od różnych instytucji takich jak chociażby MOPS, 3 proc. od opiekunki.

 

 


[1] Telefoniczne badanie opinii przeprowadzone w marcu 2022 przez Fundusz Hipoteczny DOM, wśród klientów funduszu, łącznie 196 osób w wieku 65+.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.