GENERACJA V – JAK MŁODZI ZMIENIAJĄ ŚWIAT
Agencja Face IT
Bagatela 10
00-585 Warszawa
i.ryfka|agencjafaceit.pl| |i.ryfka|agencjafaceit.pl
790393471
https://agencjafaceit.pl/
Młode pokolenie chce mieć realny wpływ na pozytywne zmiany w świecie. Pragnie poprawy jakości codziennego życia, czuje odpowiedzialność za otaczającą rzeczywistość. O tym, czym charakteryzuje się Generacja V, czyli międzynarodowa społeczność, która aktywnie zabiera głos w ważnych decyzjach dotyczących problemów, z jakimi zmaga się współczesny świat, rozmawiamy z Victorią Voigt – niezależną dziennikarką, autorką programu visavis.tv.
U źródeł
Generacja V to ruch społeczny, który zrodził się z chęci wprowadzania realnych zmian. Jednym z jej głównych celów jest dostrzeżenie globalnych problemów, które należy nie tylko szczegółowo zbadać, ale też znaleźć konstruktywne rozwiązania.
– Młode pokolenie jednoczy się w ramach odpowiedzialnej społeczności osób, które chcą na równi ze starszymi pokoleniami brać udział w strategicznych decyzjach dotyczących spraw całego świata – mówi Victoria Voigt.
Do tego celu służy np. przygotowywanie reportaży z miejsc dotkniętych epidemiami czy głodem. Zwrócenie uwagi opinii publicznej na takie zapalne punkty na mapie świata daje szansę na udzielenie potrzebującym pomocy finansowej przez społeczeństwa krajów rozwiniętych gospodarczo.
Ponad podziałami
Do społeczności zainicjowanej przez Victorie Voigt należy obecnie ok. 5000 osób. Członkowie ruchu pochodzą ze wszystkich zakątków globu. Co ich łączy? Wspólna misja, ambitne cele i dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i kontaktami.
– Jesteśmy międzynarodową społecznością ideowych ludzi, którzy współpracują i wzajemnie sobie doradzają. Mamy do siebie duży poziom zaufania. Możemy sobie wzajemnie doradzać i każdy może liczyć na zwykłe, ludzkie, ale jak cenne w dzisiejszych czasach wsparcie. Nie zamykamy się we własnym kręgu. Jesteśmy otwarci na wymianę doświadczeń i opinii z innymi pokoleniami, zarówno młodszymi, jak i starszymi. Wykorzystujemy rozwój Social Media i wszechobecny dostęp do internetu, by być ze sobą w stałym kontakcie, niezależnie, w której strefie czasowej aktualnie się znajdujemy. W ten sposób tworzymy wyjątkową platformę do wymiany wiedzy, nawiązywania kontaktów w ramach projektów, zarówno tych dotyczących zmian na świecie, jak i biznesowych – dodaje Victoria Voigt.
Historia jak z filmu
Jak zrodził się pomysł na stworzenie Generacji V? Spontanicznie. Victoria Voigt pochodzi z Polski, ostatnie lata spędziła w USA, a teraz studiuje w mieście uznanym za kolebkę europejskiej kultury – Rzymie. Nawiązuje w ten sposób międzynarodowe kontakty i poznaje ludzi, którzy pragną skutecznie rozwiązywać problemy współczesnego świata oraz działać aktywnie we własnym zakresie, kierując się ideowymi wartościami. Generacja V, którą stworzyła Victoria Voigt, łączy osoby mające wspólną wizję, potrafiące nawiązać dialog z opiniotwórczym i decyzyjnym pokoleniem starszych od nich osób. Victoria Voigt postanowiła wykorzystać miejsce, w którym się znalazła oraz doświadczenie i wiedzę i nawiązać kontakty z osobami podobnymi do niej. W ten sposób stworzyła wyjątkową platformę służącą również do rozwoju działalności naukowo-biznesowej wśród młodego pokolenia.
Plany na przyszłość
Generacja V to ambitni ludzie, którzy projektują przyszły lepszy świat, tworzą inicjatywy reprezentujące własne idee i interesy.
– Generacja V nie potrzebuje oficjalnego statusu, liczy się dla niej wzajemny, wysoki poziom zaufania. Nie potrzebujemy deklaracji. Zdajemy sobie sprawę, że teraz to ruchy społeczne mają większe pole do działania niż partie polityczne. Współpracujemy z innymi instytucjami i uniwersytetami. – opowiada Victoria Voigt.
By dołączyć do Generacji V, należy zgłosić się do Victorii Voigt poprzez jej kanały na Social Media. Victoria w ramach swojej działalności prowadzi również projekt Vis-a-Vis, w którym w oparciu o klasyczne standardy, ale w nowoczesnym wydaniu, przedstawia podczas rozmów z wybitnymi postaciami ze świata polityki i kultury najbardziej wartościową wiedzę oraz inspiracje ze świata. Zrealizowane wywiady ze światowymi autorytetami mają swoją premierę w każdą niedzielę o godz. 18:00.
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.