Hałas w galeriach handlowych
Grupa FLPR
ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Już od najbliższej soboty centra handlowe znowu zostaną otwarte. A to oznacza, że galerie powoli zapełnią się osobami poszukującymi prezentów dla swoich bliskich, a tym samym gwarem rozmów oraz lecącymi w tle świątecznymi przebojami.
Jaki poziom dźwięku będzie towarzyszył klientom podczas zakupów?
Raport „Polska w decybelach”
Między innymi to pytanie postawili sobie twórcy raportu „Polska w decybelach”, którzy zdecydowali się przeanalizować poziomy hałasu w często uczęszczanych miejscach publicznych, takich jak rynki największych polskich aglomeracji, budynki instytucji kultury oraz wspomniane galerie handlowe. W okresie od grudnia 2019 do lutego 2020, Stowarzyszenie „Komfort ciszy” we współpracy z Grupą Saint-Gobain, zmierzyło więc poziom dźwięku w strefach gastronomicznych w Złotych Tarasach w Warszawie, Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, Galerii Posnania w Poznaniu, Galerii Katowickiej w Katowicach, Galerii Zakopianka w Krakowie, CH Manufaktura w Łodzi oraz w Magnolia Park we Wrocławiu. Aby uzyskać, jak najbardziej reprezentatywne dane, pomiary były dokonywane w godzinach południowych oraz popołudniowych. Jakie wyniki otrzymali autorzy raportu „Polska w decybelach”?
Najcichsza i najgłośniejsza galeria
Okazało się, że we wspomnianych centrach handlowych poziom dźwięku był do siebie bardzo zbliżony. Różnica pomiędzy najcichszą a najgłośniejszą galerią handlową wyniosła zaledwie 6 dB. Najcichszym domem handlowym okazała się Magnolia Park we Wrocławiu, gdzie odnotowano 65,6 dB. Największą wartość (71,3 dB) zanotowano natomiast w CH Manufaktura w Łodzi o godzinie 16:00, kiedy cała strefa gastronomiczna była wypełniona klientami oraz w Galerii Katowickiej o godzinie 19:00. Podwyższony poziom hałasu w przypadku drugiego centrum wiązał się z rozpoczęciem w tym czasie ferii zimowych na Śląsku.
Jak więc widzicie, na poziom hałasu w centrach handlowych wpływa nie tylko pora dnia, ale także dodatkowe czynniki. Ferie zimowe czy wyprzedaże przekładają się na większą ilość klientów, która sprawia, że jest on bardziej odczuwalny niż zwykle. Warto jednak mieć na uwadze, że hałas jest pojęciem daleko subiektywnym i dla niektórych osób może być bardzo dokuczliwy nawet na dużo niższym poziomie. W takim wypadku warto odpuścić wizytę w galerii w okresie świątecznej gorączki.
Link do pobrania raportu: https://event.webcaster.pl/live/w-pogoni-za-cisza/

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.