Hałas w galeriach handlowych
Grupa FLPR
ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska@flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Już od najbliższej soboty centra handlowe znowu zostaną otwarte. A to oznacza, że galerie powoli zapełnią się osobami poszukującymi prezentów dla swoich bliskich, a tym samym gwarem rozmów oraz lecącymi w tle świątecznymi przebojami.
Jaki poziom dźwięku będzie towarzyszył klientom podczas zakupów?
Raport „Polska w decybelach”
Między innymi to pytanie postawili sobie twórcy raportu „Polska w decybelach”, którzy zdecydowali się przeanalizować poziomy hałasu w często uczęszczanych miejscach publicznych, takich jak rynki największych polskich aglomeracji, budynki instytucji kultury oraz wspomniane galerie handlowe. W okresie od grudnia 2019 do lutego 2020, Stowarzyszenie „Komfort ciszy” we współpracy z Grupą Saint-Gobain, zmierzyło więc poziom dźwięku w strefach gastronomicznych w Złotych Tarasach w Warszawie, Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, Galerii Posnania w Poznaniu, Galerii Katowickiej w Katowicach, Galerii Zakopianka w Krakowie, CH Manufaktura w Łodzi oraz w Magnolia Park we Wrocławiu. Aby uzyskać, jak najbardziej reprezentatywne dane, pomiary były dokonywane w godzinach południowych oraz popołudniowych. Jakie wyniki otrzymali autorzy raportu „Polska w decybelach”?
Najcichsza i najgłośniejsza galeria
Okazało się, że we wspomnianych centrach handlowych poziom dźwięku był do siebie bardzo zbliżony. Różnica pomiędzy najcichszą a najgłośniejszą galerią handlową wyniosła zaledwie 6 dB. Najcichszym domem handlowym okazała się Magnolia Park we Wrocławiu, gdzie odnotowano 65,6 dB. Największą wartość (71,3 dB) zanotowano natomiast w CH Manufaktura w Łodzi o godzinie 16:00, kiedy cała strefa gastronomiczna była wypełniona klientami oraz w Galerii Katowickiej o godzinie 19:00. Podwyższony poziom hałasu w przypadku drugiego centrum wiązał się z rozpoczęciem w tym czasie ferii zimowych na Śląsku.
Jak więc widzicie, na poziom hałasu w centrach handlowych wpływa nie tylko pora dnia, ale także dodatkowe czynniki. Ferie zimowe czy wyprzedaże przekładają się na większą ilość klientów, która sprawia, że jest on bardziej odczuwalny niż zwykle. Warto jednak mieć na uwadze, że hałas jest pojęciem daleko subiektywnym i dla niektórych osób może być bardzo dokuczliwy nawet na dużo niższym poziomie. W takim wypadku warto odpuścić wizytę w galerii w okresie świątecznej gorączki.
Link do pobrania raportu: https://event.webcaster.pl/live/w-pogoni-za-cisza/

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.