Komunikaty PR

IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości"

2022-10-03  |  16:00
Biuro prasowe

Początek nowego roku w IKEA od zawsze był wyjątkową okazją. Przez 70 lat marka co roku świętowała go wydaniem kolejnego egzemplarza kultowego Katalogu, co zakończyła w 2021 r. Od kilku lat IKEA pisze nowy rozdział, w którym wciąż najważniejsze jest życie w domu odpowiedź na realne potrzeby ludzi. W związku z tym 13 września w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się debata IKEA pt. „Domy przyszłości – relacje a innowacje”.

Początek sezonu jesienno-zimowego to także start roku 2023 w IKEA, co byłwyjątkową okazją do spotkania. W trakcie wydarzenia eksperci dyskutowali m.in. o tym jak będzie zmieniał się dom oraz jak wpływają na niego aktualne zmiany społeczne, ekonomiczne i geopolitycznePaneliści rozmawiali o swoim podejściu do domu w kontekście własnych czterech kątów, sąsiedztwa i planety. Wśród nich znaleźli się prof. Radosław Markowski – Profesor nauk społecznych, Natalia Olszewska – Współzałożycielka Impronty, Specjalistka od zastosowania neuronauk w architekturze, Anna Cybulska – Dyrektorka ds. Projektowania Wnętrz i Rozwoju Rynku Wnętrzarskiego w IKEA, Katarzyna Piwowarczyk – Dyrektorka ds. Marketingu w IKEA, a także Agata Czachórska – Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA.

Marka chcąc docierać jeszcze lepiej do swoich klientów, dokładnie przygląda się problemom oraz wyzwaniom, z którymi się mierzą oraz oferuje im różne możliwości dopasowane do ich potrzeb. IKEA od lat bada rynek i odwiedza domy, w tym również Polaków, by dowiedzieć się, co jest dla nich ważne w domowym życiu. Dzięki temu dzisiaj wiemy, że słowo „dom” przez ostatnie lata zyskało na znaczeniu – to już nie tylko nasi najbliżsi i wnętrza. Dzisiaj patrzymy na niego także przez pryzmat naszego najbliższego otoczenia – społeczności oraz planety. Kryzysy i ludzkie tragedie, takie jak pandemia COVID i wojna tuż za naszą granicą sprawiły, że otworzyliśmy się na sąsiadów. Na małej przestrzeni szukamy rozwiązań, dzięki którym możemy żyć zarówno wspólnie, jak i oddzielnie, mając jednocześnie miejsce do pracy, nauki oraz tworzenia więzi. W związku

z potrzebą wielofunkcyjności wyraźnie obserwujemy wydzielenie strefy produktywnej i strefy relaksu w naszych domach.

Mimo tak wyraźnego wpływu domu na samopoczucie – przeciętne miesięczne wydatki na buty i odzież na 1 osobę w gospodarstwach domowych stanowią 4,4% wydatków ogółem, a na wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego poświęcamy 5,6%, czyli niewiele więcej (do tej kategorii wlicza się także elektronika i AGD)1.

IKEA wierzy, że to jak mieszkamy, ma wpływ nasze samopoczucie, a 34% Polaków w Raporcie „Życie w domu 2021” zgodziło się z tym stwierdzeniem. Dlatego też marka stale pracuje nad funkcjonalnymi, dobrze zaprojektowanymi rozwiązaniami, aby uczynić życie wielu ludzi na świecie lepszym. Pamięta przy tym o środowisku i przystępności cenowej, wpisując każdy ze swoich produktów w zasady Demokratycznego Wzornictwa. Tworzy produkty o pięknym wzornictwie, funkcjonalności – takie, które są zrównoważone, dobrej jakości i w przystępnej cenie, ponieważ każdy powinien mieć dostęp do dobrych artykułów wyposażenia domu.

Świat nieustannie się zmienia, dlatego musimy dostosowywać naszą rzeczywistość, dom i nawyki. Coraz uważniej patrzymy na to jak żyjemy, chcąc robić to w sposób bardziej przyjazny planecie. IKEA chciałaby ułatwiać podejmowanie rozsądniejszych i zdrowszych wyborów, poprzez pokazanie jak w prosty sposób można zmienić swoją przestrzeń, aby czuć się w niej dobrze i bezpiecznie. A jaki sobie stawia cel? Do 2030 IKEA chce zainspirować i umożliwić ponad miliardowi ludzi lepsze codzienne życie w granicach możliwości planety. Oprócz tego, w 2030 roku IKEA chce osiągnąć pozytywność klimatyczną i być biznesem w pełni cyrkularnym.

Warto zapamiętać: cztery razy w roku (w lipcu, październiku, styczniu i kwietniu) IKEA wprowadza do asortymentu nowości. W każdym sezonie roku można także liczyć na limitowane kolekcje, które są oryginalne, projektowane przy współpracy i zaangażowaniu rzemieślników, artystów, znanych marek, a nawet pasjonatów np. gamerów czy miłośników zwierząt.

Więcej informacji o sezonowych nowościach IKEA na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA.

O IKEA

1 Dane Głównego Urzędu Statystycznego za rok 2021 „Sytuacja gospodarstw domowych w 2021 r. w świetle wyników badania budżetów gospodarstw domowych”

 

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 98 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), 8 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Tężnia solankowa w Raszynie otwarta Biuro prasowe
2024-07-02 | 12:00

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca
Styl życia Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
2024-07-01 | 01:00

Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!

19 załogantów stałych i 6 załogantów wspomagających – w sumie 25 wioślarzy w ciągu ośmiu dni pokonało Wisłę i spłynęło z Krakowa do
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie!
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.