Komunikaty PR

IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości"

2022-10-03  |  16:00
Biuro prasowe

Początek nowego roku w IKEA od zawsze był wyjątkową okazją. Przez 70 lat marka co roku świętowała go wydaniem kolejnego egzemplarza kultowego Katalogu, co zakończyła w 2021 r. Od kilku lat IKEA pisze nowy rozdział, w którym wciąż najważniejsze jest życie w domu odpowiedź na realne potrzeby ludzi. W związku z tym 13 września w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się debata IKEA pt. „Domy przyszłości – relacje a innowacje”.

Początek sezonu jesienno-zimowego to także start roku 2023 w IKEA, co byłwyjątkową okazją do spotkania. W trakcie wydarzenia eksperci dyskutowali m.in. o tym jak będzie zmieniał się dom oraz jak wpływają na niego aktualne zmiany społeczne, ekonomiczne i geopolitycznePaneliści rozmawiali o swoim podejściu do domu w kontekście własnych czterech kątów, sąsiedztwa i planety. Wśród nich znaleźli się prof. Radosław Markowski – Profesor nauk społecznych, Natalia Olszewska – Współzałożycielka Impronty, Specjalistka od zastosowania neuronauk w architekturze, Anna Cybulska – Dyrektorka ds. Projektowania Wnętrz i Rozwoju Rynku Wnętrzarskiego w IKEA, Katarzyna Piwowarczyk – Dyrektorka ds. Marketingu w IKEA, a także Agata Czachórska – Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA.

Marka chcąc docierać jeszcze lepiej do swoich klientów, dokładnie przygląda się problemom oraz wyzwaniom, z którymi się mierzą oraz oferuje im różne możliwości dopasowane do ich potrzeb. IKEA od lat bada rynek i odwiedza domy, w tym również Polaków, by dowiedzieć się, co jest dla nich ważne w domowym życiu. Dzięki temu dzisiaj wiemy, że słowo „dom” przez ostatnie lata zyskało na znaczeniu – to już nie tylko nasi najbliżsi i wnętrza. Dzisiaj patrzymy na niego także przez pryzmat naszego najbliższego otoczenia – społeczności oraz planety. Kryzysy i ludzkie tragedie, takie jak pandemia COVID i wojna tuż za naszą granicą sprawiły, że otworzyliśmy się na sąsiadów. Na małej przestrzeni szukamy rozwiązań, dzięki którym możemy żyć zarówno wspólnie, jak i oddzielnie, mając jednocześnie miejsce do pracy, nauki oraz tworzenia więzi. W związku

z potrzebą wielofunkcyjności wyraźnie obserwujemy wydzielenie strefy produktywnej i strefy relaksu w naszych domach.

Mimo tak wyraźnego wpływu domu na samopoczucie – przeciętne miesięczne wydatki na buty i odzież na 1 osobę w gospodarstwach domowych stanowią 4,4% wydatków ogółem, a na wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego poświęcamy 5,6%, czyli niewiele więcej (do tej kategorii wlicza się także elektronika i AGD)1.

IKEA wierzy, że to jak mieszkamy, ma wpływ nasze samopoczucie, a 34% Polaków w Raporcie „Życie w domu 2021” zgodziło się z tym stwierdzeniem. Dlatego też marka stale pracuje nad funkcjonalnymi, dobrze zaprojektowanymi rozwiązaniami, aby uczynić życie wielu ludzi na świecie lepszym. Pamięta przy tym o środowisku i przystępności cenowej, wpisując każdy ze swoich produktów w zasady Demokratycznego Wzornictwa. Tworzy produkty o pięknym wzornictwie, funkcjonalności – takie, które są zrównoważone, dobrej jakości i w przystępnej cenie, ponieważ każdy powinien mieć dostęp do dobrych artykułów wyposażenia domu.

Świat nieustannie się zmienia, dlatego musimy dostosowywać naszą rzeczywistość, dom i nawyki. Coraz uważniej patrzymy na to jak żyjemy, chcąc robić to w sposób bardziej przyjazny planecie. IKEA chciałaby ułatwiać podejmowanie rozsądniejszych i zdrowszych wyborów, poprzez pokazanie jak w prosty sposób można zmienić swoją przestrzeń, aby czuć się w niej dobrze i bezpiecznie. A jaki sobie stawia cel? Do 2030 IKEA chce zainspirować i umożliwić ponad miliardowi ludzi lepsze codzienne życie w granicach możliwości planety. Oprócz tego, w 2030 roku IKEA chce osiągnąć pozytywność klimatyczną i być biznesem w pełni cyrkularnym.

Warto zapamiętać: cztery razy w roku (w lipcu, październiku, styczniu i kwietniu) IKEA wprowadza do asortymentu nowości. W każdym sezonie roku można także liczyć na limitowane kolekcje, które są oryginalne, projektowane przy współpracy i zaangażowaniu rzemieślników, artystów, znanych marek, a nawet pasjonatów np. gamerów czy miłośników zwierząt.

Więcej informacji o sezonowych nowościach IKEA na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA.

O IKEA

1 Dane Głównego Urzędu Statystycznego za rok 2021 „Sytuacja gospodarstw domowych w 2021 r. w świetle wyników badania budżetów gospodarstw domowych”

 

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 98 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), 8 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.