Influencer na poprawę nastroju
IQS Sp. z o.o.
ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl
96 proc. Polaków w wieku 12-55 lat śledzi profil/kanał przynajmniej jednego influencera – wynika z badań o sile influencerów w Polsce[1], przeprowadzonych przez agencję badawczą IQS.
Najbardziej aktywne pod względem liczby obserwowanych kont i profili są osoby w wieku
16-24 lata, którzy śledzą średnio 64 konta/profile wybranych przez siebie influencerów. Największa liczba obserwowanych kont w tej grupie wiekowej to konta Instagramowe. Na kolejnych miejscach uplasował się Tik Tok, YouTube, Facebook oraz Twitter. Do najmniejszej liczby obserwowanych kont i profili przyznają się osoby w grupie wiekowej 45-55 lat. Tu średnia wynosi 17; na pierwszym miejscu w rankingu liczby obserwowanych kont wg. kanałów w social mediach jest Twitter, a najmniej popularny jest Twitch.
„Odnoszę wrażenie, że kontakt z treściami publikowanymi przez influencerów w niektórych grupach wiekowych jest częstszy niż kontakt z członkami rodziny. 87 proc. badanych przyznaje, że ma kontakt z takimi treściami przynajmniej kilka razy w tygodniu, a połowa deklaruje niemal codzienny kontakt z kontentem tworzonym przez influencerów” – mówi Marta Rybicka, Senior Business Director w agencji badawczej IQS.
Rozrywka, kulinaria i gaming to trzy najpopularniejsze tematycznie kategorie śledzonych profili i kanałów, choć to nie rozrywka jest głównym motywem ich wyboru. Badani przyznają, że najważniejsze jest dla nich współdzielenie pasji i zainteresowań z influencerami, a także praktyczne porady i tricki, którymi ci dzielą się na swoich kanałach.
59 proc. badanych twierdzi też, że influencerzy mają pozytywny wpływ na ich nastrój. Nie dziwi więc fakt, że aż 74 proc. Polaków, którzy śledzą przynajmniej jednego influencera, deklaruje podejmowanie za ich namową określonych działań. Najczęściej jest to subskrypcja polecanych kanałów i profili. W dalszej kolejności wymieniana jest zmiana nawyków (32 proc.), korzystanie z polecanych aplikacji (29%), odwiedzanie polecanych miejsc (27 proc.) czy kupno polecanych produktów (26 proc.).
[1] Badanie zrealizowane przez agencję badawczą IQS w dniach 15-17 czerwca 2021 r. Badanie CAWI na panelu Opinie.pl, próba reprezentatywna, N=585 Polaków w wieku 12-55 lat.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.