Influencer na poprawę nastroju
IQS Sp. z o.o.
ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl
96 proc. Polaków w wieku 12-55 lat śledzi profil/kanał przynajmniej jednego influencera – wynika z badań o sile influencerów w Polsce[1], przeprowadzonych przez agencję badawczą IQS.
Najbardziej aktywne pod względem liczby obserwowanych kont i profili są osoby w wieku
16-24 lata, którzy śledzą średnio 64 konta/profile wybranych przez siebie influencerów. Największa liczba obserwowanych kont w tej grupie wiekowej to konta Instagramowe. Na kolejnych miejscach uplasował się Tik Tok, YouTube, Facebook oraz Twitter. Do najmniejszej liczby obserwowanych kont i profili przyznają się osoby w grupie wiekowej 45-55 lat. Tu średnia wynosi 17; na pierwszym miejscu w rankingu liczby obserwowanych kont wg. kanałów w social mediach jest Twitter, a najmniej popularny jest Twitch.
„Odnoszę wrażenie, że kontakt z treściami publikowanymi przez influencerów w niektórych grupach wiekowych jest częstszy niż kontakt z członkami rodziny. 87 proc. badanych przyznaje, że ma kontakt z takimi treściami przynajmniej kilka razy w tygodniu, a połowa deklaruje niemal codzienny kontakt z kontentem tworzonym przez influencerów” – mówi Marta Rybicka, Senior Business Director w agencji badawczej IQS.
Rozrywka, kulinaria i gaming to trzy najpopularniejsze tematycznie kategorie śledzonych profili i kanałów, choć to nie rozrywka jest głównym motywem ich wyboru. Badani przyznają, że najważniejsze jest dla nich współdzielenie pasji i zainteresowań z influencerami, a także praktyczne porady i tricki, którymi ci dzielą się na swoich kanałach.
59 proc. badanych twierdzi też, że influencerzy mają pozytywny wpływ na ich nastrój. Nie dziwi więc fakt, że aż 74 proc. Polaków, którzy śledzą przynajmniej jednego influencera, deklaruje podejmowanie za ich namową określonych działań. Najczęściej jest to subskrypcja polecanych kanałów i profili. W dalszej kolejności wymieniana jest zmiana nawyków (32 proc.), korzystanie z polecanych aplikacji (29%), odwiedzanie polecanych miejsc (27 proc.) czy kupno polecanych produktów (26 proc.).
[1] Badanie zrealizowane przez agencję badawczą IQS w dniach 15-17 czerwca 2021 r. Badanie CAWI na panelu Opinie.pl, próba reprezentatywna, N=585 Polaków w wieku 12-55 lat.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.