Komunikaty PR

IV Piknik Fundacji Pomoc dla Weterana po raz kolejny w Manufakturze

2023-07-14  |  15:00
Biuro prasowe

Rozmowy z bohaterami Powstania Warszawskiego, ekspozycje, wystawy, stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych i grup rekonstrukcyjnych, a nawet koncert wojskowego rapera – to tylko namiastka tego, co czeka gości IV edycji Pikniku Fundacji Pomoc dla Weterana, który zaplanowano w sobotę 15 lipca w Manufakturze.  

Piknik Fundacji Pomoc dla Weterana – sobota 15 lipca, 10:00 

Wydarzenie organizowane jest w szczytnym celu – główną ideą jest wsparcie działania Fundacji Pomoc dla Weterana, która na co dzień otacza opieką weteranów – żołnierzy Powstania Warszawskiego i ich rodziny. Nadrzędnym celem jest ratowanie zdrowia i życia podopiecznych, a także propagowanie etosu żołnierza, a także edukacja dzieci i młodzieży o XX-wiecznej historii Polski. To już IV edycja Pikniku – w każdym roku cieszy się dużą popularnością i zainteresowaniem. Na wydarzenie zaproszeni są wszyscy patrioci i osoby zainteresowane historią w każdym wieku – dzieci, dorośli, a także seniorki i seniorzy.  

Co będzie można zobaczyć na wydarzeniu? 

Gośćmi specjalnymi wydarzenia jest grupa Powstańców Warszawskich. To jedyna w swoim rodzaju okazja do spotkania się z bohaterami, a także możliwość wysłuchania ich niezwykłych i poruszających historii o wojennych losach. Swoją obecność potwierdzili między innymi Generał Dywizji w stanie spoczynku, Prezes Związku Polskich Spadochroniarzy Jan Kempara i Generał Brygady w stanie spoczynku Marek Olbrycht, były dowódca Wojsk Specjalnych. 

Piknik Weterana to także niepowtarzalna okazja, żeby z bliska zobaczyć pojazdy wojskowe: MRAP – samochód, który zyskał sławę, dzięki skuteczności na misjach bojowych w Afganistanie i Iraku, Quad Polaris, wóz opancerzony WIRUS, suborbitalna rakieta WZL nr 1, roboty saperskie najnowszej generacji i wiele innych. Skoro piknik militarny, to goście będą mogli obejrzeć także: różnego rodzaju broń, odzież taktyczną, umundurowania, pojazdy przystosowane do warunków bojowych czy symulatory lotów. Dla miłośników zwierząt wyjątkową propozycje przygotowali specjaliści z Dar-Mak, dzięki którym widzowie będą mogli podziwiać pokazy pracy psów tropiących i szukających narkotyków, papierosów i broni. Będą także Strażnicy Miejscy z Animal Patrol, którzy przedstawią pokaz reanimacji na psim fantomie. 

Podczas wydarzenia będzie można się przekonać, dlaczego warto podążać ścieżką kariery wojskowej. Na uczniów, chcących dowiedzieć się nieco więcej będą czekać namioty Wojskowej Akademii Technicznej, Akademia Wojsk Lądowych z Wrocławia oraz Akademii Sztuki Wojennej. Będzie także okazja spotkać się i porozmawiać z żołnierzami jednostek specjalnych - JWK z Lublińca (najstarsza polska jednostka specjalna), Centrum Szkolenia Wojsk Specjalnych, czy JW Nil.  Swoje namioty rozstawią żołnierze z 25BKP, Żandarmerii Wojskowej, 18 Dywizji Zmechanizowanej, 32 BLT, 1BPS, 5LPA, 9ŁBOT, WCR, Centrum Weterana Działań Poza Granicami Państwa, funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, Policji.     

Na całym rynku Manufaktury będą ustawione stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych i wielu grup rekonstrukcyjnych takich jak: Stowarzyszenie B3, GRH PARASOL, Sojusz, Stowarzyszenie BŻ WPD "Czerwone Berety", Grupa Taktyczno-Rekonstrukcyjna, Stowarzyszanie Kombatantów Misji Pokojowych ONZ, Koło NR 40, antyterroryści z Izera, byli żołnierze z 56 i 62 Kompanii Specjalnych – pierwszych kompanii specjalnych z czasów zimnej wojny. 

Wydarzenia są niezwykle różnorodne, więc każdy powinien znaleźć przestrzeń dla siebie. Na aktywnych gości czeka wiele sportowych wyzwań, które poprowadzą sportowe gwiazdy między innymi Robert Jędrzejewski (Prezes Polskiej Federacji Sportów Odważnikowych, kapitan Kadry Narodowej Kettlebell Lifting, wielokrotny Mistrz Świata, Europy i Polski, wielokrotny zdobywca Pucharu Świata i zwycięzca legendarnych zawodów w USA: ARNOLD CLASSIC oraz Mr OLIMPIA), a dla fanów muzyki – koncert czołowego rapera Wojska Polskiego – Vito WS. Jak na tematy wojskowe przystało – nie zabraknie również pysznej, wojskowej grochówki. 

*Piknik rozpocznie się w sobotę, 15 lipca o godz. 10:00 i potrwa aż do wieczora

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.