Komunikaty PR

Jak branża fitness może wspierać lokalną społeczność?

2024-01-24  |  01:00
Biuro prasowe

Mylą się ci, którzy wychodzą z założenia, że branża fitness nie ma do zaoferowania lokalnej społeczności nic więcej, poza aktywizacją fizyczną. Okazuje się bowiem, że istnieją kluby fitness, których społeczność tworzą ludzie świadomi zdrowego podejścia do życia, pragnący zmian i wrażliwi na potrzeby środowiska. Twórcy tego typu miejsc wiedzą, że każda zmiana zaczyna się od głowy. W jaki więc sposób branża fitness może wpłynąć na myślenie swoich klientów i sprawić, by tworzyli określoną społeczność? Pomysłów jest wiele.

 

Większość firm, którym zależy na budowaniu profesjonalnego wizerunku zarówno wśród klientów, jak i kontrahentów, dąży do dostosowywania swojej działalności do oczekiwań rynku. Muszą przy tym uwzględniać trend społecznej odpowiedzialności biznesu, ładu środowiskowego i korporacyjnego. Biznesy, które wyznaczają sobie za cel działalność w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju są w stanie – poza dbaniem o rentowność swojej działalności – wpływać na otoczenie i propagować zdrowy styl życia wśród lokalnych społeczności.

 

Branża fitness a zrównoważony rozwój

Branża fitness ma sporo do zaoferowania swoim klientom, a przy tym ma realną możliwość wpływania na otoczenie. Z racji tego, że w profil jej działalności jest niejako wpisane propagowanie zdrowego stylu życia, opartego na dbałości o kondycję fizyczną, kluby fitness czy siłownie mają niezwykłe możliwości oddziaływania na lokalną społeczność w wielu aspektach – środowiskowym, społecznym i korporacyjnym.

Dobre praktyki z pewnością będą inspiracją dla wielu innych firm, które chcą swoją działalnością przyczyniać się do poprawy jakości życia okolicznych mieszkańców. Tym bardziej, że w najbliższej przyszłości działania te staną się koniecznością w każdej firmie.

 

Zdrowie 360° przez 365 dni w roku

Nieodzownym elementem wspierania lokalnej społeczności jest przede wszystkim świadomość i rozumienie wpływu działalności firmy na środowisko i społeczeństwo. – Zrównoważony rozwój to w głównej mierze dążenie do zeroemisyjności. W naszych klubach podejmujemy różnorodne działania, mające na celu uświadamianie pracownikom i odbiorcom istoty takiego podejścia. – tłumaczy Sebastian Gazda, dyrektor generalny Klub Fitness UP. – Priorytetem jest dla nas dawanie przykładu i realizowanie swoimi działaniami głównych założeń społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju – dodaje.

 

Chcąc na trwałe wprowadzić w życie takie założenia, bardzo ważne jest kształtowanie zdrowych nawyków i skrupulatne przestrzeganie ustalonych zasad. Z czasem, podejmowanie określonych działań stanie się naturalnym odruchem.

 

Zdrowe nawyki kluczem do sukcesu

Metoda małych kroków w niemal każdej sytuacji sprawdza się najlepiej. Siłownie czy kluby fitness, wprowadzając odpowiednią politykę zarządzania śmieciami, mogą uczyć segregacji odpadów, zachęcając do tego klubowiczów poprzez umieszczenie stosownych, czytelnie oznakowanych pojemników. Kolejnym krokiem jest eliminacja plastiku lub ograniczenie go do niezbędnego minimum. To kwestia niezwykłej wagi.

Zanieczyszczenie plastikiem dotyczy nawet najbardziej niedostępnych obszarów ziemi. Według szacunków do oceanów trafia rocznie ok. 13 mln ton tworzyw sztucznych*, a do 2050 roku ich produkcja ma wzrosnąć czterokrotnie. – Te mało optymistyczne dane nie powodują, że załamujemy ręce, ale dają nam siłę do działania. Skłaniają do myślenia, co jeszcze możemy zrobić poprzez naszą społeczność, by nie dopuścić do katastrofy ekologicznej. Dlatego w klubach i siłowniach UP kładziemy nacisk na oszczędne zużywanie wody. Nasi klienci mają do dyspozycji dystrybutory z wodą, dzięki czemu eliminujemy liczbę butelek PET. Wierzymy, że nasze mikro działania przyniosą makro efekty – podkreśla Natalia Głowicka, marketing manager Klub Fitness UP.

 

Siłownia i fitness to część stylu życia

Udając się na siłownię czy do klubu fitness, mamy przede wszystkim na celu zadbanie o kondycję fizyczną. Pamiętajmy jednak, że na naszą kondycję wpływa w dużej mierze „zdrowa” głowa i to, jaki styl życia prowadzimy także poza klubem. Przebywanie wśród ludzi świadomych swoich oczekiwań i potrzeb sprawia, że stawiamy sobie ambitniejsze cele i budujemy swoją tożsamość.

Tak właśnie powstała #Generacja UP, której uczestników przybywa. – Sport niesamowicie integruje ludzi. Wspólne ćwiczenia motywują i dają satysfakcję, kiedy można zobaczyć efekty, wesprzeć innych w działaniu i tworzyć społeczność ludzi zaangażowanych, chętnych do zmian na lepsze nie tylko w zakresie zdrowia, ale i dbania o środowisko naturalne. – podsumowuje Natalia Głowicka.

 

Wielopokoleniowe zaangażowanie w działanie

Nie tylko dorośli w sile wieku swoimi działaniami kształtują obecną i przyszłą kondycję świata. Warto zwracać uwagę także na dzieci, które uczą się zdrowego stylu życia oraz na seniorów, którym czasami brakuje motywacji do podjęcia działań w tym zakresie. Społeczeństwo się starzeje, zatem treningi planowane pod osoby starsze czy warsztaty żywieniowe dla tej grupy społecznej stanowią ważny obszar funkcjonowania branży fitness.

Po drugiej stronie są dzieci. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazał, że nadwagę i otyłość odnotowano u 32% polskich dzieci w wieku 7-9 lat. Tym samym zajmujemy 8 miejsce wśród badanych krajów w Europie**. – Dla branży fitness jest to także wyzwanie – im bardziej rodzice są świadomi roli aktywności na każdym etapie życia, tym lepiej. Naszą rolą jest więc także edukowanie w tym zakresie – podkreśla Sebastian Gazda.

*https://publicystyka.ngo.pl/jak-zerwac-z-plastikiem

**https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/otylosc-u-dzieci-same-z-niej-nie-wyrosna

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia W Starogardzie Gdańskim zbudują największą linię z gofrów Biuro prasowe
2024-06-17 | 07:30

W Starogardzie Gdańskim zbudują największą linię z gofrów

Wielkimi krokami zbliżają się Dni Starogardu Gdańskiego, a w tym roku organizatorzy postanowili uświetnić je Rekordem Polski w kategorii „Największa linia z
Styl życia proHolz Student Trophy 24: rozwój miast z wykorzystaniem drewna
2024-06-14 | 11:00

proHolz Student Trophy 24: rozwój miast z wykorzystaniem drewna

Nagrodzono najlepsze pomysły na przedłużenie, rozbudowę i dodanie kondygnacji przy zastosowaniu drewna. Uczestniczący w konkursie studenci opracowywali rozwiązania dla przykładowych
Styl życia Jak lekko i szczęśliwie żyć?
2024-06-14 | 10:00

Jak lekko i szczęśliwie żyć?

Wszyscy chcemy być szczęśliwsi, czuć się kochani, kochać i spełniać się we wszystkich rolach. Często, z niewytłumaczalnych powodów, nam się to nie udaje. Z całych sił staramy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary

Sprzedaż podrobionych produktów to jedno z najczęstszych oszustw w sieci. Z badań EUIPO wynika, że 14 proc. konsumentów w Polsce celowo kupiło podróbkę, a połowa miała problem z określeniem oryginalności zakupionego produktu. Klientom z pomocą idą sklepy internetowe. W ubiegłym roku technologie stosowane przez Amazon zablokowały globalnie sprzedaż 7 mln nieautentycznych towarów. Organizacje konsumenckie apelują z kolei do konsumentów o ostrożne podejście do niewiarygodnie niskich cen i zwracanie uwagi na detale.

Nauka

Uzdolnione psy tworzą złożone obrazy sensoryczne przedmiotów podobnie jak człowiek. Odkrycie może ułatwić badania nad talentem u ludzi

Naukowcy z Budapesztu zbadali grupę utalentowanych psów, które w odróżnieniu od większości swojego gatunku potrafią przyswoić nazwy ulubionych zabawek. Badanie przeprowadzone w ramach Family Dog Project dowodzi, że te psy mogą tworzyć obrazy mentalne przedmiotów – umieją powiązać nazwę danej zabawki z jej zapachem czy kształtem. To pierwsze na świecie badanie, które udokumentowało przypadki talentu u gatunku innego niż człowiek. Badanie może stanowić punkt wyjścia do lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób tworzy się talent u ludzi.