Jak branża fitness może wspierać lokalną społeczność?
Mylą się ci, którzy wychodzą z założenia, że branża fitness nie ma do zaoferowania lokalnej społeczności nic więcej, poza aktywizacją fizyczną. Okazuje się bowiem, że istnieją kluby fitness, których społeczność tworzą ludzie świadomi zdrowego podejścia do życia, pragnący zmian i wrażliwi na potrzeby środowiska. Twórcy tego typu miejsc wiedzą, że każda zmiana zaczyna się od głowy. W jaki więc sposób branża fitness może wpłynąć na myślenie swoich klientów i sprawić, by tworzyli określoną społeczność? Pomysłów jest wiele.
Większość firm, którym zależy na budowaniu profesjonalnego wizerunku zarówno wśród klientów, jak i kontrahentów, dąży do dostosowywania swojej działalności do oczekiwań rynku. Muszą przy tym uwzględniać trend społecznej odpowiedzialności biznesu, ładu środowiskowego i korporacyjnego. Biznesy, które wyznaczają sobie za cel działalność w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju są w stanie – poza dbaniem o rentowność swojej działalności – wpływać na otoczenie i propagować zdrowy styl życia wśród lokalnych społeczności.
Branża fitness a zrównoważony rozwój
Branża fitness ma sporo do zaoferowania swoim klientom, a przy tym ma realną możliwość wpływania na otoczenie. Z racji tego, że w profil jej działalności jest niejako wpisane propagowanie zdrowego stylu życia, opartego na dbałości o kondycję fizyczną, kluby fitness czy siłownie mają niezwykłe możliwości oddziaływania na lokalną społeczność w wielu aspektach – środowiskowym, społecznym i korporacyjnym.
Dobre praktyki z pewnością będą inspiracją dla wielu innych firm, które chcą swoją działalnością przyczyniać się do poprawy jakości życia okolicznych mieszkańców. Tym bardziej, że w najbliższej przyszłości działania te staną się koniecznością w każdej firmie.
Zdrowie 360° przez 365 dni w roku
Nieodzownym elementem wspierania lokalnej społeczności jest przede wszystkim świadomość i rozumienie wpływu działalności firmy na środowisko i społeczeństwo. – Zrównoważony rozwój to w głównej mierze dążenie do zeroemisyjności. W naszych klubach podejmujemy różnorodne działania, mające na celu uświadamianie pracownikom i odbiorcom istoty takiego podejścia. – tłumaczy Sebastian Gazda, dyrektor generalny Klub Fitness UP. – Priorytetem jest dla nas dawanie przykładu i realizowanie swoimi działaniami głównych założeń społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju – dodaje.
Chcąc na trwałe wprowadzić w życie takie założenia, bardzo ważne jest kształtowanie zdrowych nawyków i skrupulatne przestrzeganie ustalonych zasad. Z czasem, podejmowanie określonych działań stanie się naturalnym odruchem.
Zdrowe nawyki kluczem do sukcesu
Metoda małych kroków w niemal każdej sytuacji sprawdza się najlepiej. Siłownie czy kluby fitness, wprowadzając odpowiednią politykę zarządzania śmieciami, mogą uczyć segregacji odpadów, zachęcając do tego klubowiczów poprzez umieszczenie stosownych, czytelnie oznakowanych pojemników. Kolejnym krokiem jest eliminacja plastiku lub ograniczenie go do niezbędnego minimum. To kwestia niezwykłej wagi.
Zanieczyszczenie plastikiem dotyczy nawet najbardziej niedostępnych obszarów ziemi. Według szacunków do oceanów trafia rocznie ok. 13 mln ton tworzyw sztucznych*, a do 2050 roku ich produkcja ma wzrosnąć czterokrotnie. – Te mało optymistyczne dane nie powodują, że załamujemy ręce, ale dają nam siłę do działania. Skłaniają do myślenia, co jeszcze możemy zrobić poprzez naszą społeczność, by nie dopuścić do katastrofy ekologicznej. Dlatego w klubach i siłowniach UP kładziemy nacisk na oszczędne zużywanie wody. Nasi klienci mają do dyspozycji dystrybutory z wodą, dzięki czemu eliminujemy liczbę butelek PET. Wierzymy, że nasze mikro działania przyniosą makro efekty – podkreśla Natalia Głowicka, marketing manager Klub Fitness UP.
Siłownia i fitness to część stylu życia
Udając się na siłownię czy do klubu fitness, mamy przede wszystkim na celu zadbanie o kondycję fizyczną. Pamiętajmy jednak, że na naszą kondycję wpływa w dużej mierze „zdrowa” głowa i to, jaki styl życia prowadzimy także poza klubem. Przebywanie wśród ludzi świadomych swoich oczekiwań i potrzeb sprawia, że stawiamy sobie ambitniejsze cele i budujemy swoją tożsamość.
Tak właśnie powstała #Generacja UP, której uczestników przybywa. – Sport niesamowicie integruje ludzi. Wspólne ćwiczenia motywują i dają satysfakcję, kiedy można zobaczyć efekty, wesprzeć innych w działaniu i tworzyć społeczność ludzi zaangażowanych, chętnych do zmian na lepsze nie tylko w zakresie zdrowia, ale i dbania o środowisko naturalne. – podsumowuje Natalia Głowicka.
Wielopokoleniowe zaangażowanie w działanie
Nie tylko dorośli w sile wieku swoimi działaniami kształtują obecną i przyszłą kondycję świata. Warto zwracać uwagę także na dzieci, które uczą się zdrowego stylu życia oraz na seniorów, którym czasami brakuje motywacji do podjęcia działań w tym zakresie. Społeczeństwo się starzeje, zatem treningi planowane pod osoby starsze czy warsztaty żywieniowe dla tej grupy społecznej stanowią ważny obszar funkcjonowania branży fitness.
Po drugiej stronie są dzieci. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazał, że nadwagę i otyłość odnotowano u 32% polskich dzieci w wieku 7-9 lat. Tym samym zajmujemy 8 miejsce wśród badanych krajów w Europie**. – Dla branży fitness jest to także wyzwanie – im bardziej rodzice są świadomi roli aktywności na każdym etapie życia, tym lepiej. Naszą rolą jest więc także edukowanie w tym zakresie – podkreśla Sebastian Gazda.
*https://publicystyka.ngo.pl/jak-zerwac-z-plastikiem
**https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/otylosc-u-dzieci-same-z-niej-nie-wyrosna
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
W trakcie swojej kariery sportowej lekkoatleta specjalizujący się w biegu na 800 m odniósł wiele sukcesów i zdobył medale na najważniejszych międzynarodowych zawodach. Ale jak się okazuje, w domu nie jest jedynym mistrzem. Jego żona bowiem również może się poszczycić tytułem mistrzyni świata, ale nie w sporcie. Renata Kszczot specjalizuje się w microbladingu, czyli metodzie makijażu permanentnego brwi. Olimpijczyk jest niezwykle dumny z osiągnięć partnerki, wspiera ją i stwarza jej przestrzeń potrzebną do rozwijania pasji. W zamian za to ona wprowadza go w tajniki swojej pracy.
Gwiazdy
Iga Baumgart-Witan: Mama nie pozwoliła mi na udział w programie „Mistrzowskie pojedynki”. Zdecydowałam się i już pierwszego dnia marzyłam, żeby wrócić do domu
Biegaczka nie ukrywa, że miała kilka momentów zwątpienia w kwestii swojego udziału w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory”. Po obejrzeniu zajawki zagranicznej edycji zrozumiała bowiem, jak wymagające mogą być konkurencje, i nie była do końca przekonana, czy sobie z nimi poradzi. Oliwy do ognia dolała jej mama, która absolutnie nie godziła się na ten wyjazd. Mimo wątpliwości Iga Baumgart-Witan postanowiła jednak stawić czoła trudnościom i zmierzyć się z wyczerpującymi wyzwaniami, ale jak zaznacza – nic za wszelką cenę.
Media
Iwona Guzowska: W programie „Mistrzowskie pojedynki" jest kilka osób stricte nastawionych na rywalizację. Chciały jak najwyżej zajść i szły po trupach do celu
Mistrzyni świata w kickboxingu z entuzjazmem wspomina swój udział w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory”, bo jak podkreśla, okazał się dla niej wyjątkowo cennym doświadczeniem. Realizując poszczególne zadania, sportowcy musieli bowiem stawić czoła nie tylko rywalom, ale i własnym ograniczeniom. Iwona Guzowska zdradza też, że niektórzy uczestnicy byli mocno zdeterminowani. Nie ukrywali, że przyjechali po to, żeby wygrać, i nie dawali sobie żadnej taryfy ulgowej.