Komunikaty PR

Jak nie przepłacać i faktycznie skorzystać z promocji na Black Friday?

2020-11-24  |  11:18
Biuro prasowe

Obecna sytuacja w Polsce i na świecie sprawia, że coraz chętniej dokonujemy zakupów przez internet. Według najnowszych badań, już blisko 73 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Do tego wielkimi krokami zbliża się coraz popularniejszy Black Friday oraz na dobre rozpoczęła gorączka przedświątecznych zakupów. Jak właściwie ocenić pojawiające się w sklepach internetowych promocje i maksymalnie zaoszczędzić pieniądze?

Z roku na rok coraz bardziej przekonujemy się do wirtualnych zakupów. Obecnie najwięcej kupują online osoby w wieku 35-49 lat – niemal 1 na 3 kupujących w sieci mieści się w tej kategorii wiekowej. Co ciekawe, wyniki opublikowanego we wrześniu raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020” wskazują, że wśród e-konsumentów łagodnie przeważają kobiety, które stanowią 51 proc. kupujących. Jak zatem umiejętnie skorzystać z nadarzających się internetowych promocji i faktycznie nie przepłacać?

Zaplanuj wcześniej wydatki

Listopadowy dzień zakupów Black Friday czy inne, dłuższe przedświąteczne promocje nie pojawiają się nagle. Dobrze wiemy w jakich miesiącach i tygodniach sklepy rozpoczną akcje promocyjne, dlatego powinniśmy się do sprzedażowego święta odpowiednio przygotować. Warto sporządzić „listę życzeń”, a więc produktów, które będą przy okazji rozmaitych promocji najbardziej nas interesować. Od dawna marzył nam się nowy laptop, słuchawki albo płaszcz ulubionej marki? A zatem umieśćmy je na liście. Nowa lokówka do włosów czy droga sukienka? Jeśli uznamy, że faktycznie są nam potrzebne i na pewno będziemy z nich później korzystać, to tak. Unikajmy spontanicznych, nieprzemyślanych zakupów, których nie potrzebujemy, ale „przecież to taka okazja!”

Porównuj ceny i nie daj się zwieść fałszywym promocjom!

Aby dokonać świadomych i naprawdę korzystnych zakupów, warto internetowe oferty śledzić z wyprzedzeniem. Niejeden raz wnikliwi internauci zauważali i przestrzegali przed pseudo promocjami np. gdy sklep odzieżowy, w którym dany produkt przed promocją kosztował ok. 150 zł, następnie jego cena wzrosła do 200 zł, żeby w okresie internetowego szaleństwa jego wartość w wyniku promocji online spadła do zawrotnej kwoty 159 zł, czyli… dalej wyższej od pierwotnej kwoty danego towaru! Dlatego porównywanie cen w rozmaitych sklepach i śledzenie cen atrakcyjnych towarów to podstawa rozsądnych zakupów.

Załóżmy, że rozważamy zakup wysokiej jakości słuchawki nausznych o pięknym designie i doskonałej jakości dźwięku np. Fresh n Rebel Twins Tip. Produkt w regularnej cenie w różnych sklepach internetowych można było znaleźć w cenie 349 zł, tymczasem w trakcie promocji Black Friday słuchawki te będzie można znaleźć w sklepach x-kom, Komputronik, Allegro.pl oraz MediaMarkt już w cenie 199 zł. Aby móc właściwie ocenić promocję warto śledzić aktualną ofertę wybranych sieci i marek. Może w jednym i drugim miejscu otrzymamy podobną cenę, ale tylko w pierwszym dodatkowo uzyskamy inny produkt lub opcję cashback czyli częściowego zwrotu z zapłaconej kwoty.

Stali klienci mają lepiej

Sklepy bardzo często przygotowują najlepsze oferty z myślą o już pozyskanych klientach np. takich, którzy zapisali się do newslettera danej sieci lub pobrali odpowiednią aplikację na telefon. Jeżeli często podobają nam się produkty z danych firm, to warto w porę przemyśleć wykonanie powyższych czynności – zapisanie do newslettera czy ściągnięcie aplikacji nic nie kosztuje, a jeśli po jakimś czasie nie będziemy z nich zadowoleni, to zawsze możemy je usunąć. W okresie poprzedzającym Black Friday i inne okołoświąteczne promocje to właśnie ci klienci najszybciej otrzymają informację o najatrakcyjniejszych promocjach oraz dodatkowe rabaty. W przypadku zakupów w sklepach RTV i AGD warto również sprawdzić czy możliwe jest zdobycie rekompensaty za oddanie starego, zużytego sprzętu elektronicznego – czasem sklepy oferują klientom nawet 200 czy 300 zł zwrotu.

Listopad i grudzień to najbardziej gorący okres dla całego handlu, a sklepy intensywnie zachęcają do udziału w zakupowym szaleństwie. Korzystajmy z nadarzających się promocji, ale róbmy to mądrze, aby faktycznie zaoszczędzić i zyskać atrakcyjne prezenty dla siebie i bliskich.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.