Jak nie przepłacać i faktycznie skorzystać z promocji na Black Friday?
Obecna sytuacja w Polsce i na świecie sprawia, że coraz chętniej dokonujemy zakupów przez internet. Według najnowszych badań, już blisko 73 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Do tego wielkimi krokami zbliża się coraz popularniejszy Black Friday oraz na dobre rozpoczęła gorączka przedświątecznych zakupów. Jak właściwie ocenić pojawiające się w sklepach internetowych promocje i maksymalnie zaoszczędzić pieniądze?
Z roku na rok coraz bardziej przekonujemy się do wirtualnych zakupów. Obecnie najwięcej kupują online osoby w wieku 35-49 lat – niemal 1 na 3 kupujących w sieci mieści się w tej kategorii wiekowej. Co ciekawe, wyniki opublikowanego we wrześniu raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020” wskazują, że wśród e-konsumentów łagodnie przeważają kobiety, które stanowią 51 proc. kupujących. Jak zatem umiejętnie skorzystać z nadarzających się internetowych promocji i faktycznie nie przepłacać?
Zaplanuj wcześniej wydatki
Listopadowy dzień zakupów Black Friday czy inne, dłuższe przedświąteczne promocje nie pojawiają się nagle. Dobrze wiemy w jakich miesiącach i tygodniach sklepy rozpoczną akcje promocyjne, dlatego powinniśmy się do sprzedażowego święta odpowiednio przygotować. Warto sporządzić „listę życzeń”, a więc produktów, które będą przy okazji rozmaitych promocji najbardziej nas interesować. Od dawna marzył nam się nowy laptop, słuchawki albo płaszcz ulubionej marki? A zatem umieśćmy je na liście. Nowa lokówka do włosów czy droga sukienka? Jeśli uznamy, że faktycznie są nam potrzebne i na pewno będziemy z nich później korzystać, to tak. Unikajmy spontanicznych, nieprzemyślanych zakupów, których nie potrzebujemy, ale „przecież to taka okazja!”
Porównuj ceny i nie daj się zwieść fałszywym promocjom!
Aby dokonać świadomych i naprawdę korzystnych zakupów, warto internetowe oferty śledzić z wyprzedzeniem. Niejeden raz wnikliwi internauci zauważali i przestrzegali przed pseudo promocjami np. gdy sklep odzieżowy, w którym dany produkt przed promocją kosztował ok. 150 zł, następnie jego cena wzrosła do 200 zł, żeby w okresie internetowego szaleństwa jego wartość w wyniku promocji online spadła do zawrotnej kwoty 159 zł, czyli… dalej wyższej od pierwotnej kwoty danego towaru! Dlatego porównywanie cen w rozmaitych sklepach i śledzenie cen atrakcyjnych towarów to podstawa rozsądnych zakupów.
Załóżmy, że rozważamy zakup wysokiej jakości słuchawki nausznych o pięknym designie i doskonałej jakości dźwięku np. Fresh n Rebel Twins Tip. Produkt w regularnej cenie w różnych sklepach internetowych można było znaleźć w cenie 349 zł, tymczasem w trakcie promocji Black Friday słuchawki te będzie można znaleźć w sklepach x-kom, Komputronik, Allegro.pl oraz MediaMarkt już w cenie 199 zł. Aby móc właściwie ocenić promocję warto śledzić aktualną ofertę wybranych sieci i marek. Może w jednym i drugim miejscu otrzymamy podobną cenę, ale tylko w pierwszym dodatkowo uzyskamy inny produkt lub opcję cashback czyli częściowego zwrotu z zapłaconej kwoty.
Stali klienci mają lepiej
Sklepy bardzo często przygotowują najlepsze oferty z myślą o już pozyskanych klientach np. takich, którzy zapisali się do newslettera danej sieci lub pobrali odpowiednią aplikację na telefon. Jeżeli często podobają nam się produkty z danych firm, to warto w porę przemyśleć wykonanie powyższych czynności – zapisanie do newslettera czy ściągnięcie aplikacji nic nie kosztuje, a jeśli po jakimś czasie nie będziemy z nich zadowoleni, to zawsze możemy je usunąć. W okresie poprzedzającym Black Friday i inne okołoświąteczne promocje to właśnie ci klienci najszybciej otrzymają informację o najatrakcyjniejszych promocjach oraz dodatkowe rabaty. W przypadku zakupów w sklepach RTV i AGD warto również sprawdzić czy możliwe jest zdobycie rekompensaty za oddanie starego, zużytego sprzętu elektronicznego – czasem sklepy oferują klientom nawet 200 czy 300 zł zwrotu.
Listopad i grudzień to najbardziej gorący okres dla całego handlu, a sklepy intensywnie zachęcają do udziału w zakupowym szaleństwie. Korzystajmy z nadarzających się promocji, ale róbmy to mądrze, aby faktycznie zaoszczędzić i zyskać atrakcyjne prezenty dla siebie i bliskich.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.