Komunikaty PR

Jak nie przepłacać i faktycznie skorzystać z promocji na Black Friday?

2020-11-24  |  11:18
Biuro prasowe

Obecna sytuacja w Polsce i na świecie sprawia, że coraz chętniej dokonujemy zakupów przez internet. Według najnowszych badań, już blisko 73 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Do tego wielkimi krokami zbliża się coraz popularniejszy Black Friday oraz na dobre rozpoczęła gorączka przedświątecznych zakupów. Jak właściwie ocenić pojawiające się w sklepach internetowych promocje i maksymalnie zaoszczędzić pieniądze?

Z roku na rok coraz bardziej przekonujemy się do wirtualnych zakupów. Obecnie najwięcej kupują online osoby w wieku 35-49 lat – niemal 1 na 3 kupujących w sieci mieści się w tej kategorii wiekowej. Co ciekawe, wyniki opublikowanego we wrześniu raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020” wskazują, że wśród e-konsumentów łagodnie przeważają kobiety, które stanowią 51 proc. kupujących. Jak zatem umiejętnie skorzystać z nadarzających się internetowych promocji i faktycznie nie przepłacać?

Zaplanuj wcześniej wydatki

Listopadowy dzień zakupów Black Friday czy inne, dłuższe przedświąteczne promocje nie pojawiają się nagle. Dobrze wiemy w jakich miesiącach i tygodniach sklepy rozpoczną akcje promocyjne, dlatego powinniśmy się do sprzedażowego święta odpowiednio przygotować. Warto sporządzić „listę życzeń”, a więc produktów, które będą przy okazji rozmaitych promocji najbardziej nas interesować. Od dawna marzył nam się nowy laptop, słuchawki albo płaszcz ulubionej marki? A zatem umieśćmy je na liście. Nowa lokówka do włosów czy droga sukienka? Jeśli uznamy, że faktycznie są nam potrzebne i na pewno będziemy z nich później korzystać, to tak. Unikajmy spontanicznych, nieprzemyślanych zakupów, których nie potrzebujemy, ale „przecież to taka okazja!”

Porównuj ceny i nie daj się zwieść fałszywym promocjom!

Aby dokonać świadomych i naprawdę korzystnych zakupów, warto internetowe oferty śledzić z wyprzedzeniem. Niejeden raz wnikliwi internauci zauważali i przestrzegali przed pseudo promocjami np. gdy sklep odzieżowy, w którym dany produkt przed promocją kosztował ok. 150 zł, następnie jego cena wzrosła do 200 zł, żeby w okresie internetowego szaleństwa jego wartość w wyniku promocji online spadła do zawrotnej kwoty 159 zł, czyli… dalej wyższej od pierwotnej kwoty danego towaru! Dlatego porównywanie cen w rozmaitych sklepach i śledzenie cen atrakcyjnych towarów to podstawa rozsądnych zakupów.

Załóżmy, że rozważamy zakup wysokiej jakości słuchawki nausznych o pięknym designie i doskonałej jakości dźwięku np. Fresh n Rebel Twins Tip. Produkt w regularnej cenie w różnych sklepach internetowych można było znaleźć w cenie 349 zł, tymczasem w trakcie promocji Black Friday słuchawki te będzie można znaleźć w sklepach x-kom, Komputronik, Allegro.pl oraz MediaMarkt już w cenie 199 zł. Aby móc właściwie ocenić promocję warto śledzić aktualną ofertę wybranych sieci i marek. Może w jednym i drugim miejscu otrzymamy podobną cenę, ale tylko w pierwszym dodatkowo uzyskamy inny produkt lub opcję cashback czyli częściowego zwrotu z zapłaconej kwoty.

Stali klienci mają lepiej

Sklepy bardzo często przygotowują najlepsze oferty z myślą o już pozyskanych klientach np. takich, którzy zapisali się do newslettera danej sieci lub pobrali odpowiednią aplikację na telefon. Jeżeli często podobają nam się produkty z danych firm, to warto w porę przemyśleć wykonanie powyższych czynności – zapisanie do newslettera czy ściągnięcie aplikacji nic nie kosztuje, a jeśli po jakimś czasie nie będziemy z nich zadowoleni, to zawsze możemy je usunąć. W okresie poprzedzającym Black Friday i inne okołoświąteczne promocje to właśnie ci klienci najszybciej otrzymają informację o najatrakcyjniejszych promocjach oraz dodatkowe rabaty. W przypadku zakupów w sklepach RTV i AGD warto również sprawdzić czy możliwe jest zdobycie rekompensaty za oddanie starego, zużytego sprzętu elektronicznego – czasem sklepy oferują klientom nawet 200 czy 300 zł zwrotu.

Listopad i grudzień to najbardziej gorący okres dla całego handlu, a sklepy intensywnie zachęcają do udziału w zakupowym szaleństwie. Korzystajmy z nadarzających się promocji, ale róbmy to mądrze, aby faktycznie zaoszczędzić i zyskać atrakcyjne prezenty dla siebie i bliskich.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.