Komunikaty PR

Jak nie przepłacać i faktycznie skorzystać z promocji na Black Friday?

2020-11-24  |  11:18
Biuro prasowe

Obecna sytuacja w Polsce i na świecie sprawia, że coraz chętniej dokonujemy zakupów przez internet. Według najnowszych badań, już blisko 73 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Do tego wielkimi krokami zbliża się coraz popularniejszy Black Friday oraz na dobre rozpoczęła gorączka przedświątecznych zakupów. Jak właściwie ocenić pojawiające się w sklepach internetowych promocje i maksymalnie zaoszczędzić pieniądze?

Z roku na rok coraz bardziej przekonujemy się do wirtualnych zakupów. Obecnie najwięcej kupują online osoby w wieku 35-49 lat – niemal 1 na 3 kupujących w sieci mieści się w tej kategorii wiekowej. Co ciekawe, wyniki opublikowanego we wrześniu raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020” wskazują, że wśród e-konsumentów łagodnie przeważają kobiety, które stanowią 51 proc. kupujących. Jak zatem umiejętnie skorzystać z nadarzających się internetowych promocji i faktycznie nie przepłacać?

Zaplanuj wcześniej wydatki

Listopadowy dzień zakupów Black Friday czy inne, dłuższe przedświąteczne promocje nie pojawiają się nagle. Dobrze wiemy w jakich miesiącach i tygodniach sklepy rozpoczną akcje promocyjne, dlatego powinniśmy się do sprzedażowego święta odpowiednio przygotować. Warto sporządzić „listę życzeń”, a więc produktów, które będą przy okazji rozmaitych promocji najbardziej nas interesować. Od dawna marzył nam się nowy laptop, słuchawki albo płaszcz ulubionej marki? A zatem umieśćmy je na liście. Nowa lokówka do włosów czy droga sukienka? Jeśli uznamy, że faktycznie są nam potrzebne i na pewno będziemy z nich później korzystać, to tak. Unikajmy spontanicznych, nieprzemyślanych zakupów, których nie potrzebujemy, ale „przecież to taka okazja!”

Porównuj ceny i nie daj się zwieść fałszywym promocjom!

Aby dokonać świadomych i naprawdę korzystnych zakupów, warto internetowe oferty śledzić z wyprzedzeniem. Niejeden raz wnikliwi internauci zauważali i przestrzegali przed pseudo promocjami np. gdy sklep odzieżowy, w którym dany produkt przed promocją kosztował ok. 150 zł, następnie jego cena wzrosła do 200 zł, żeby w okresie internetowego szaleństwa jego wartość w wyniku promocji online spadła do zawrotnej kwoty 159 zł, czyli… dalej wyższej od pierwotnej kwoty danego towaru! Dlatego porównywanie cen w rozmaitych sklepach i śledzenie cen atrakcyjnych towarów to podstawa rozsądnych zakupów.

Załóżmy, że rozważamy zakup wysokiej jakości słuchawki nausznych o pięknym designie i doskonałej jakości dźwięku np. Fresh n Rebel Twins Tip. Produkt w regularnej cenie w różnych sklepach internetowych można było znaleźć w cenie 349 zł, tymczasem w trakcie promocji Black Friday słuchawki te będzie można znaleźć w sklepach x-kom, Komputronik, Allegro.pl oraz MediaMarkt już w cenie 199 zł. Aby móc właściwie ocenić promocję warto śledzić aktualną ofertę wybranych sieci i marek. Może w jednym i drugim miejscu otrzymamy podobną cenę, ale tylko w pierwszym dodatkowo uzyskamy inny produkt lub opcję cashback czyli częściowego zwrotu z zapłaconej kwoty.

Stali klienci mają lepiej

Sklepy bardzo często przygotowują najlepsze oferty z myślą o już pozyskanych klientach np. takich, którzy zapisali się do newslettera danej sieci lub pobrali odpowiednią aplikację na telefon. Jeżeli często podobają nam się produkty z danych firm, to warto w porę przemyśleć wykonanie powyższych czynności – zapisanie do newslettera czy ściągnięcie aplikacji nic nie kosztuje, a jeśli po jakimś czasie nie będziemy z nich zadowoleni, to zawsze możemy je usunąć. W okresie poprzedzającym Black Friday i inne okołoświąteczne promocje to właśnie ci klienci najszybciej otrzymają informację o najatrakcyjniejszych promocjach oraz dodatkowe rabaty. W przypadku zakupów w sklepach RTV i AGD warto również sprawdzić czy możliwe jest zdobycie rekompensaty za oddanie starego, zużytego sprzętu elektronicznego – czasem sklepy oferują klientom nawet 200 czy 300 zł zwrotu.

Listopad i grudzień to najbardziej gorący okres dla całego handlu, a sklepy intensywnie zachęcają do udziału w zakupowym szaleństwie. Korzystajmy z nadarzających się promocji, ale róbmy to mądrze, aby faktycznie zaoszczędzić i zyskać atrakcyjne prezenty dla siebie i bliskich.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.