Komunikaty PR

Jak Polacy spędzają czas wolny w pandemii? [badanie]

2021-05-06  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpeg ( 0.11 MB )

Brakuje nam przede wszystkim podróży, wolności i jedzenia w restauracjach. Za spotkaniami poza miejscem zamieszkania najbardziej tęsknią osoby poniżej 25. roku życia. Najczęściej rozrywamy się, organizując imprezy w gronie bliskich, oglądając filmy i seriale oraz korzystając z mediów społecznościowych. Prawie co trzeci z ankietowanych sięga obecnie po gry planszowe. Te i inne interesujące wnioski to efekty badania „Czas wolny” zrealizowanego na zlecenie marki Wyborowa.

Zgodnie z wynikami badania „Czas wolny”, przeprowadzonego na zlecenie marki Wyborowa przez Centrum Badawczo-rozwojowe Biostat („Czas wolny”, marzec 2021, Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat na zlecenie marki Wyborowa. Próba badawcza: 1000 respondentów. Respondenci w wieku od 18 do 40 lat), najwięcej badanych przyznało, że w ostatnim roku ćwiczyło fizycznie (32,2%), sprzątało (27,1%), oglądało TV (26,4%). Około 1/4 zajęła się uprawą roślin, majsterkowaniem, czytaniem książek. Wśród ponad 20% badanych uznanie znalazły także gry planszowe, konsole i gry komputerowe.

Spośród form spędzenia czasu ze znajomymi respondenci najchętniej wybierają spacery i spotkania na powietrzu (69%). Badanie Wyborowej wskazuje jednak, że nie rezygnujemy także z niewielkich imprez w pomieszczeniach – już na 2. miejscu znalazły się domówki (59,2% badanych). Wspólne oglądanie filmów wskazało 45,7% respondentów. Gry planszowe to powód do spotkań ze znajomymi dla aż 42,8% badanych. Respondenci uważają, że najważniejsi na domówce są znajomi. Wśród ważnych elementów spotkań towarzyskich znalazły się przekąski, chipsy, paluszki, zaś na trzecim miejscu – muzyka. Na alkohol wskazała prawie połowa badanych, podobnie liczna grupa wyróżniła ciepłe jedzenie. Dla 1/4 badanych istotne podczas domówki są gry planszowe, podobnie jak taniec lub wspólne oglądanie telewizji.

No to gramy!
Polacy deklarują także częstsze granie w gry – zarówno komputerowe czy na konsole, jak i planszowe. Prawie 1/3 badanych podczas pandemii gra w planszówki częściej niż wcześniej. Robimy to głównie dla wspólnej zabawy, towarzystwa i dobrego nastroju. Mimo pandemii, gry planszowe są powodem spotkań dla około połowy badanych. To dla nas sposób na spędzenie czasu w niewielkim gronie znajomych.

Filmy, muzyka i media społecznościowe

W czasie pandemii zwiększyła się popularność filmów i seriali na popularnych platformach streamingowych. Częstsze korzystanie z tej rozrywki deklaruje około połowa ankietowanych.

Oglądają online zwłaszcza osoby młode – ponad 65% badanych w wieku 18-24 lata oraz 47,6% osób w wieku 25-34 lata korzysta z platform częściej niż przed pandemią. W czasie pandemii w wolnym czasie słuchamy także muzyki. W badaniu czynność tą deklaruje aż 42,2% ankietowanych. Spośród najmłodszych respondentów (18-24 lata) odsetek ten osiąga 55%, wśród starszych odpowiednio 40,8% (25-34 lata) i 31,9% (35-40 lat).
O częstszym korzystaniu z mediów społecznościowych wspomniało 46,5% badanych, zaś z komunikatorów – 44% badanych. Z większą częstotliwością robią to kobiety niż mężczyźni (wedle deklaracji ankietowanych 52% vs 35,7%). Duża ilość czasu w domu skłania nas do czytania, oglądania programów informacyjnych, rozwijania zainteresowań czy poznawania znajomych online.

Badanie „Czas wolny” zrealizowano w marcu br. przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat na zlecenie marki Wyborowa. Próba badawcza wyniosła 1000 respondentów w wieku 18-40 lat.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.