Jak Polak wybiera ubezpieczenie? Fakty i mity

Wizerunkowo.com
Wizerunkowo.com
Pamiątkowa 2
60-687 Poznań
sandra.zochowska|wizerunkowo.com| |sandra.zochowska|wizerunkowo.com
61 646 08 22
www.wizerunkowo.com
Jak Polak wybiera ubezpieczenie? Fakty i mity
Assistance, ubezpieczenia na wypadek rozbicia szyby, dodatkowa ochrona na czas wakacyjnego wyjazdu – wybierając ubezpieczenie pojazdu możemy natknąć się na wiele rozwiązań, których zadaniem jest zabezpieczenie nas na wypadek nieprzyjemnych sytuacji. Ale czy Polacy są w ogóle zainteresowani takimi usługami dodatkowymi? Sprawdzamy, jak korzystamy obecnie z ubezpieczeń.
Beesafe – nowy technologiczny startup powiązany z Compensa, zadał Polakom pytania dotyczące usług ubezpieczeniowych, by sprawdzić, które są dla nich rzeczywiście atrakcyjne[1]. Przyjrzyjmy się zatem faktom oraz obalmy kilka mitów.
MIT: Polacy korzystają wyłącznie z podstawowej oferty ubezpieczeniowej
Czasy, w których Kowalski wybierał wyłącznie podstawową opcję ubezpieczenia, możemy uznać za słusznie minione. Z wspomnianego badania wynika, że aż 89% respondentów byłoby zdecydowanie chętnych lub raczej chętnych do skorzystania także z assistance – czyli doraźnej pomocy w przypadku awarii lub kolizji. Co więcej, 2/3 badanych zadeklarowało, że już z takiego rozwiązania korzysta.
Polacy stają się też coraz bardziej wymagający. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że znane są już im rozwiązania obejmujące organizację i pokrycie kosztów naprawy auta wraz z jego transportem. Już co piąty z takiego rozwiązania korzysta!
FAKT: Przed urlopem Polacy rzadko myślą o ubezpieczeniu
Mimo że 60% badanych odpowiedziało, że zna rozwiązanie pomocy assistance w podróży zagranicznej, to zaledwie 1/5 stwierdziła, że rzeczywiście je stosuje. Należy jednak pamiętać, że jeszcze nie tak dawno temu, bo w 2017 r., zaledwie 60% Polaków wybierało samochód jako środek transportu na wakacjach[2].
Obecnie ta tendencja się zmienia – podróżowanie samochodem wiąże się z komfortem jazdy w mniejszej grupie, dbając o nasze bezpieczeństwo. Ma to przełożenie na decyzję o wyborze ubezpieczenia assistance podczas podróży – 55% badanych wskazało, że byliby chętni skorzystać z niego w przyszłości.
MIT: Uważamy ubezpieczenia pojedynczych części auta za niepraktyczne
W przypadku ubezpieczenia szyb aż 76% respondentów w badaniu Beesafe uznało je za przydatne, w kontekście opon odpowiedzi twierdzącej udzieliło nieco mniej, bo 58% respondentów, podobnie jak w przypadku ubezpieczenia akumulatora, którego ubezpieczenie za praktyczne uznało 54% badanych.
FAKT: Polacy (jeszcze) niechętnie korzystają z ubezpieczenia w transporcie miejskim
Już od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania alternatywnymi środkami komunikacji – w tym elektrycznymi hulajnogami, deskorolkami czy rowerami miejskimi. Taki transport ma wiele zalet – na pierwszy plan wysuwają się te związane z ochroną środowiska naturalnego, brak konieczności stania w korkach czy po prostu rozrywka, towarzysząca tego typu przejażdżkom. Jednak zaledwie 30% badanych zna opcję ubezpieczenia się na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia w transporcie alternatywnym, co może wynikać z jeszcze zbyt wąskiej o oferty tego typu ubezpieczeń dostępnej na rynku.
Jak wygląda przyszłość ubezpieczeń?
– By nadążyć za preferencjami świata scyfryzowanego, ubezpieczyciele będą musieli oferować rozwiązania nowej generacji – w pełni mobilne, łatwe w obsłudze i po prostu wygodne. Widząc, jak wysoki wśród Polaków jest poziom oczekiwań względem finansowych usług mobilnych, zdecydowaliśmy o tym, by właśnie w Polsce pilotażowo uruchomić nasz nowy zwinny kalkulator OC/AC – Beesafe. Jesteśmy przekonani o tym, że upraszczanie procesu zakupu ubezpieczenia jest przyszłością branży i bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania konsumentów względem usług cyfrowych – komentuje Rafał Mosionek, CEO Beesafe.
--
[1] Ocena ofert ubezpieczeniowych IQS dla Beesafe, 2020
[2] Raport „Polak jedzie na wakacje” Kongsberg Automotive 2017

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach
Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.
Problemy społeczne
Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.
Gwiazdy
Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.