Komunikaty PR

Jak Polak wybiera ubezpieczenie? Fakty i mity

2021-02-26  |  10:00
Kontakt

Wizerunkowo.com
Wizerunkowo.com

Pamiątkowa 2
60-687 Poznań
sandra.zochowska|wizerunkowo.com| |sandra.zochowska|wizerunkowo.com
61 646 08 22
www.wizerunkowo.com

Jak Polak wybiera ubezpieczenie? Fakty i mity

Assistance, ubezpieczenia na wypadek rozbicia szyby, dodatkowa ochrona na czas wakacyjnego wyjazdu – wybierając ubezpieczenie pojazdu możemy natknąć się na wiele rozwiązań, których zadaniem jest zabezpieczenie nas na wypadek nieprzyjemnych sytuacji. Ale czy Polacy są w ogóle zainteresowani takimi usługami dodatkowymi? Sprawdzamy, jak korzystamy obecnie z ubezpieczeń.

Beesafe – nowy technologiczny startup powiązany z Compensa, zadał Polakom pytania dotyczące usług ubezpieczeniowych, by sprawdzić, które są dla nich rzeczywiście atrakcyjne[1]. Przyjrzyjmy się zatem faktom oraz obalmy kilka mitów.

MIT: Polacy korzystają wyłącznie z podstawowej oferty ubezpieczeniowej

Czasy, w których Kowalski wybierał wyłącznie podstawową opcję ubezpieczenia, możemy uznać za słusznie minione. Z wspomnianego badania wynika, że aż 89% respondentów byłoby zdecydowanie chętnych lub raczej chętnych do skorzystania także z assistance – czyli doraźnej pomocy w przypadku awarii lub kolizji. Co więcej, 2/3 badanych zadeklarowało, że już z takiego rozwiązania korzysta.

Polacy stają się też coraz bardziej wymagający. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że znane są już im rozwiązania obejmujące organizację i pokrycie kosztów naprawy auta wraz z jego transportem. Już co piąty z takiego rozwiązania korzysta!

FAKT: Przed urlopem Polacy rzadko myślą o ubezpieczeniu  

Mimo że 60% badanych odpowiedziało, że zna rozwiązanie pomocy assistance w podróży zagranicznej, to zaledwie 1/5 stwierdziła, że rzeczywiście je stosuje. Należy jednak pamiętać, że jeszcze nie tak dawno temu, bo w 2017 r., zaledwie 60% Polaków wybierało samochód jako środek transportu na wakacjach[2].

Obecnie ta tendencja się zmienia – podróżowanie samochodem wiąże się z komfortem jazdy w mniejszej grupie, dbając o nasze bezpieczeństwo. Ma to przełożenie na decyzję o wyborze ubezpieczenia assistance podczas podróży – 55% badanych wskazało, że byliby chętni skorzystać z niego w przyszłości.

MIT: Uważamy ubezpieczenia pojedynczych części auta za niepraktyczne

W przypadku ubezpieczenia szyb aż 76% respondentów w badaniu Beesafe uznało je za przydatne, w kontekście opon odpowiedzi twierdzącej udzieliło nieco mniej, bo 58% respondentów, podobnie jak w przypadku ubezpieczenia akumulatora, którego ubezpieczenie za praktyczne uznało 54% badanych.

FAKT: Polacy (jeszcze) niechętnie korzystają z ubezpieczenia w transporcie miejskim

Już od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania alternatywnymi środkami komunikacji – w tym elektrycznymi hulajnogami, deskorolkami czy rowerami miejskimi. Taki transport ma wiele zalet – na pierwszy plan wysuwają się te związane z ochroną środowiska naturalnego, brak konieczności stania w korkach czy po prostu rozrywka, towarzysząca tego typu przejażdżkom. Jednak zaledwie 30% badanych zna opcję ubezpieczenia się na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia w transporcie alternatywnym, co może wynikać z jeszcze zbyt wąskiej o oferty tego typu ubezpieczeń dostępnej na rynku.

Jak wygląda przyszłość ubezpieczeń?

– By nadążyć za preferencjami świata scyfryzowanego, ubezpieczyciele będą musieli oferować rozwiązania nowej generacji – w pełni mobilne, łatwe w obsłudze i po prostu wygodne. Widząc, jak wysoki wśród Polaków jest poziom oczekiwań względem finansowych usług mobilnych, zdecydowaliśmy o tym, by właśnie w Polsce pilotażowo uruchomić nasz nowy zwinny kalkulator OC/AC – Beesafe. Jesteśmy przekonani o tym, że upraszczanie procesu zakupu ubezpieczenia jest przyszłością branży i bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania konsumentów względem usług cyfrowych – komentuje Rafał Mosionek, CEO Beesafe.

--

[1] Ocena ofert ubezpieczeniowych IQS dla Beesafe, 2020

[2] Raport „Polak jedzie na wakacje” Kongsberg Automotive 2017

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Wizerunkowo.com
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.