Komunikaty PR

Jak pracować z uzdolnionym uczniem? Startuje 11 edycja Programu Explory

2022-03-07  |  10:00
Biuro prasowe

Jak pracować z uzdolnionym uczniem? Startuje 11 edycja Programu Explory

Towarzyszą w przeprowadzaniu projektów, wskazują możliwe ścieżki, wspierają rozwój młodych talentów – nauczyciele i nauczycielki. To z myślą o nich Fundacja Zaawansowanych Technologii organizuje szkolenie „Jak pracować z uzdolnionym uczniem?” otwierające 11 sezon programu Explory.

Realizacja projektu badawczego, od pomysłu do realizacji to złożony proces, choć ma swój schemat postępowania. Odpowiednie wsparcie to kombinacja motywowania oraz merytorycznych wskazówek mentorskich. O tym, z nauczycielami i edukatorami rozmawiać będą dr Adam Czyżewski oraz dr Katarzyna Kołacz z Sieci Łukasiewicz, podczas certyfikowanego szkolenia dla nauczycieli „Jak pracować z uzdolnionym uczniem?”. Organizatorem szkolenia jest Program Explory- największa w Polsce inicjatywa wyszukująca, sieciująca i rozwijająca młode talenty, która od 11 lat pomaga młodym badaczom i naukowcom odnaleźć się w świecie nauki i biznesu.–Lata doświadczeń programu Explory pokazują, że dla najlepszego wzrostu talentów potrzebne jest zaangażowanie nie tylko uczniów, ale i szkoły. Dlatego w rozpoczynającej się, 11 edycji Programu stawiamy także na kontakt z nauczycielami, którzy często są pierwszym impulsem do działania dla młodych. Wierzymy, że wejście w najbliższe, najbardziej dostępne środowisko młodych talentów pozwoli nam na najlepsze dzielenie się wartościami i metodologią Explory. – mówi Joanna Gogolińska, wiceprezeska Fundacji Zaawansowanych Technologii. Spotkanie odbędzie się 11 marca o godz. 16:40. Choć zapisy trwają do 10 marca, już wiadomo że szkolenie cieszy się rekordowym zainteresowaniem.

Sprawdzony sposób na rozwój talentów

Społeczność Explory współtworzą także instytucje i firmy, dla których rozwój, kreatywność i innowacyjne myślenie to nie tylko słowa, a plan na przyszłość. Dzięki nim poszczególne elementy programu takie jak konkurs dla młodych talentów, programy wsparcia, staże badawcze czy Regionalne i Szkolne Festiwale Nauki pozwalają młodym ludziom w pełni wykorzystać ich potencjał. – Explory to środowisko łączące młode talenty z przedstawicielami biznesu, mentorami i naukowcami. Program w sprawdzony sposób pozwala rozwijać się tym, którzy już dzisiaj kreują rozwiązania, które pozwolą nam wszystkim łatwiej żyć w przyszłości. Grupa LOTOS jako Mecenas Explory z dumą zauważa rosnącą popularność programu i z niecierpliwością wypatruje kolejnych kreatywnych projektów – mówi Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy LOTOS.

W minionej dekadzie Program zgromadził społeczność ponad 2400 młodych innowatorów, którzy zgłosili do Konkursu Explory ponad 1500 projektów naukowych i wynalazków. Odbyło się już ponad 60 wydarzeń dla pasjonatów innowacji i nowych technologii. Wzięło w nich udział ponad 40 tysięcy osób. O Explory i kompleksowym rozwoju swoich talentów uczniowie słyszą już w szkołach i regionach. Międzysektorowa współpraca z samorządami pozwala bowiem na lokalne pojawienie się Programu poprzez organizowane warsztaty, spotkania ze specjalistami i  prezentacje naukowe. –Miasto Słupsk stawia na rozwój talentów. Kolejny raz dołączamy do świata Explory bo wierzymy, że inwestycja w młode, kreatywne osoby to najlepsze co możemy zrobić dla społeczeństwa. – mówi Krystyna Danilecka- Wojewódzka, prezydentka Słupska, jednego z miast partnerskich Explory–  Wiemy też, że żeby wzrastać talenty potrzebują odpowiedniego wsparcia- zaangażowanych nauczycieli i innowacyjnych szkół, dlatego już dziś zapraszamy na szkolenie dla nauczycieli otwierające sezon Explory oraz lokalne Szkolne Festiwale Nauki ,w tym także w słupskich szkołach. –  dodaje prezydentka.

O skuteczności Programu najlepiej świadczą Alumni Explory – uzdolnione osoby, które dziś studiują i pracują na najlepszych Uniwersytetach w kraju i za granicą. Tak jak Anna Skierska, studentka Uniwersytetu w w Groningen od pięciu lat pracująca nad projektem modyfikacji nanokrystalicznych ogniw słonecznych w celu zwiększenia ich wydajności czy Szymon Gaca, w Explory rozwijający projekt wpływu chelatów IDHA żelaza i miedzi na przyswajanie azotu przez pszenicę, dziś stażysta renomowanego  instytutu technologicznego w Walencji. O rozwoju laureatów, ich codzienności i perspektywie na otaczający świat przeczytać można w mediach społecznościowych Explory. Alumni chętnie angażują się w kolejne działania Programu jako mentorzy, ambasadorzy czy prowadzący zajęcia.

 

Sezon 2022

Po otwarciu sezonu, społeczność Explory czekają kolejne propozycje działań. Już 15 marca startują Regionalne Festiwale Nauki we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie i Łodzi – warsztaty w szkołach połączone z regionalnym etapem konkursu i wirtualnym pitchingiem -prezentacją innowacyjnych projektów młodzieży. W pierwszy dzień wiosny, 21 marca rozpoczyna się rekrutacja szkół do Szkolnych Festiwali Explory – inicjatywy, w której Program udziela licencji na organizację lokalnego Festiwalu i dzieli się wskazówkami o mądrym i skutecznym wsparciu zdolnych uczniów. Kolejne kroki Explory to programy grantowy i mentoringowych czyli precyzyjne wsparcie rozwoju talentów oraz październikowy Gdynia Explory Week – finał konkursu połączony z praktyczna konferencją naukową dotyczącą najnowszych trendów w nauce.

Wszystkie szczegółowe informacje o działaniach Programu znaleźć można na: https://bit.ly/explory_pl
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.