Komunikaty PR

Jak żyć w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem? Cykl ekodebat w Koneserze

2022-03-28  |  15:20
Biuro prasowe

Wszechobecność produktów z tworzyw sztucznych, jednorazowe torby i opakowania czy powstające każdego dnia dzikie wysypiska. To tylko kilka problemów, z którymi zmaga się natura w XXI wieku. Jak można im zaradzić i zapobiec, by nie powtarzały się w przyszłości? Kluczem jest edukacja i promowanie odpowiednich wzorców. Praktyczna wiedza czeka na uczestników debat organizowanych w ramach Klimatycznej Wiosny Konesera. 

Dbanie o naturę to system naczyń połączonych – wzorców przekazywanych z pokolenia na pokolenie czy codziennych działań każdego z nas. A czy nad Wisłą wiemy, jak troszczyć się o przyrodę? Zgodnie z Barometrem Ekologicznym Polaków, jesteśmy świadomi stanu naszego środowiska naturalnego. Stworzony na potrzeby opracowania indeks – i jego wynik na poziomie 78 procent – wskazuje, że mieszkańcy naszego kraju zdają sobie również sprawę z konieczności podejmowania działań zmierzających do ograniczania negatywnego wpływu swoich zachowań na otoczenie. Tymczasem w Polsce co roku powstają np. tysiące dzikich wysypisk, które zatruwają lasy, łąki, rzeki.

Problemy związane ze stanem środowiska naturalnego widoczne są także w miastach. Niedopałki, opakowania czy inne, wydawałoby się niewielkie śmieci, niestety są zauważalne niemal na każdym kroku. W swojej olbrzymiej skali właśnie te z pozoru niewinne odpady mają destrukcyjny wpływ na przyrodę. Dlatego właśnie w Centrum Praskim Koneser stawiamy zarówno na edukowanie, jak i praktyczne rozwiązania. Efektem naszych działań jest Klimatyczna Wiosna Konesera, czyli cykl warsztatów, spotkań z ekspertami i wielu rozmaitych ekowydarzeń – mówi Monika Piwońska z Centrum Praskiego Koneser.

Centrum Praskie Koneser, we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego i Green Koźmiński, stworzyło między innymi cykl debat Green Talks. Pierwsze spotkanie, dotyczące zrównoważonego konsumpcjonizmu, już 28 marca, o godz. 18.00 na scenie Kotłownia w Muzeum Polskiej Wódki, znajdującym się w przestrzeni Konesera. Podczas wydarzenia rozmawiać będą eksperci:

  • Agnieszka Oleksyn-Wajda – dyrektorka Instytutu Zrównoważonego Rozwoju w Uczelni Łazarskiego;
  • Zofia Piwowarek – Head of Climate Positive Programme w UN Global Compact Network Poland;
  • Dr Marcin Awdziej – wykładowca Katedry Marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego.

Goście, rozbierając na czynniki pierwsze „zrównoważony konsumpcjonizm”, zastanowią się czy nadmierna żądza posiadania może wspierać harmonijny rozwój, a także czy w świecie zdominowanym przez hedonistczny materializm, można znaleźć równowagę pomiędzy prestiżem, społeczną pozycją a zrównoważonym rozwojem. Zapisy: https://bit.ly/36LWepT

Kolejne spotkania w ramach cyklu 25 kwietnia i 23 maja, w godz. 18.00-19.30, również na scenie Kotłownia w Muzeum Polskiej Wódki. Więcej informacji na temat wydarzeń Klimatycznej Wiosny Konesera można znaleźć na stronie internetowej koneser.eu oraz w mediach społecznościowych Centrum Praskiego Koneser.

***

Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: AZIA, Bombaj Masala, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, tworzone przez rodzimych producentów, takie jak Mydlarnia Cztery Szpaki czy Centrum Twórcze Przerób-My. Ogólnodostępny plac Konesera, stanowiący rdzeń inwestycji, to miejsce licznych wystaw, targów i różnego rodzaju wydarzeń oraz pokazów artystycznych. Centrum Praskie Koneser to jedno z najważniejszych miejsc na kulturalnej mapie Polski, w którym znajduje się Muzeum Polskiej Wódki, Fundacja Nova Ars Poloniae  i nietuzinkowe galerie: Art Sułek Space, Czajka Art Gallery, Dom ze Sztuką, ToTuart oraz Zwierzyniec.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.