Jak żyją Post-Milenialsi?
Nie da się ukryć, że od dzieciństwa korzystali z zalet konsumpcyjnego stylu życia. Nieograniczony dostęp do Internetu, smartfony, podróżowanie i cały wachlarz produktów do wyboru są dla nich zupełnie naturalne. Post-Milenialsi, bo o nich mowa, to pokolenie biegłych technologicznie młodych osób, które już wkrótce będzie rządzić rynkiem. Czego warto się od nich nauczyć?
Przedstawiciele generacji X oraz Y znacznie chętniej skłaniają się ku temu, co stare i sprawdzone, a obawa i opór przed tym, co nieznane, często wyraża się w ich braku chęci do zmian. Nowe pokolenie wyróżnia się natomiast umiejętnością odnalezienia w nieustannie zmieniającej się rzeczywistości i zdecydowanie lepiej radzi sobie z nowymi technologiami. Od zawsze towarzyszył im również nieograniczony wybór. Bez względu na to, jakiego produktu szukali, zawsze mieli możliwość przetestowania przynajmniej kilku alternatyw. Lubią eksperymentować, wciąż coś zmieniają i bardzo często stawiają własny komfort i satysfakcję na pierwszym miejscu. Mentalność przedstawicieli nowej generacji określa IWWIWWIWI, co po rozwinięciu oznacza: I want what I want when I want it. Młodzi nie przywykli do długiego oczekiwania na to, czego chcą i nie mają oporów przed tym, by otwarcie zgłaszać swoje roszczenia i uwagi. Czy coś w tym złego? Absolutnie nie! Jak jednak mówić i co oferować, by chcieli słuchać i by ich przekonać?
Pokolenie Z ma tak niebywałą siłę nabywczą, że przed pandemią stanowiło jedną czwartą wszystkich ludzi stołujących się poza domem. W samym tylko 2018 roku ludzie młodzi (urodzeni po 1997 roku) odwiedzili restauracje blisko 15 miliardów razy! Czas pandemii zmienił co prawda statystyki i liczby, ale jako „czas dystansu i izolacji” wpłynął też znacząco na kształtowanie się nowych nawyków i przyzwyczajeń. I tu z pomocą przyszedł catering dietetyczny. Alternatywa dla osób zapracowanych zaczęła zyskiwać popularność wśród młodych. Nie da się jednak ukryć, że wymagało to wprowadzenia szeregu istotnych zmian. Po pierwsze – możliwości wyboru. Młodzi ludzie nie lubią, gdy ktoś decyduje za nich. Lider na rynku – Maczfit, szybko się dostosował i rozszerzył ofertę o Wybór Menu, w którym klient może codziennie decydować, które z 25 posiłków pojawią się w kolejnych dniach na jego talerzu.
Pokolenie Z chętnie próbuje nowego jedzenia, a kiedy szuka restauracji, wybiera te, które oferują modniejsze menu, obfitujące w opcje wegańskie, wegetariańskie, bezglutenowe. Jak w takiej sytuacji rywalizować z rozbudowanym, restauracyjnym menu? Oferta Maczfit to 12 różnych programów dietetycznych. Coś dla siebie znajdują tu wegetarianie, weganie, osoby nietolerujące glutenu i laktozy, a także zwolennicy innowacyjnej diety Sirt, której dania można znaleźć w ofercie Wybór Menu.
Powszechna digitalizacja jest w dużej mierze ułatwieniem naszego życia, a Internet okazuje się wspaniałym narzędziem do komunikacji. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników Maczfit uruchomił własną, innowacyjną aplikację, która przypomina o konieczności spożycia kolejnego posiłku. Śledzi też postępy w odchudzaniu, a za pomocą kilku kliknięć użytkownicy mogą zmienić kaloryczność diety, harmonogram czy adres dostawy, a także wybierać posiłki, oceniać dania, polecać Maczfit znajomym i korzystać z programu lojalnościowego. Funkcjonalność Moje Postępy pomaga z kolei śledzić wagę, kontrolować liczbę zjedzonych posiłków i ilość spożywanych napojów. Czy to już przekonujące?
Nowe pokolenia to pokolenia wielkich idei i znaczących zmian. Z odwagą, ze smartfonem w ręku i z nadzieją na lepsze jutro. Niewątpliwie marki powinny im się coraz uważniej przyglądać, rewolucjonizując swoje oferty. Młodzi stanowią ważną grupę konsumentów, a co ciekawe – potrafią słuchać, jak nikt inny!

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.