Jak żyją Post-Milenialsi?
Nie da się ukryć, że od dzieciństwa korzystali z zalet konsumpcyjnego stylu życia. Nieograniczony dostęp do Internetu, smartfony, podróżowanie i cały wachlarz produktów do wyboru są dla nich zupełnie naturalne. Post-Milenialsi, bo o nich mowa, to pokolenie biegłych technologicznie młodych osób, które już wkrótce będzie rządzić rynkiem. Czego warto się od nich nauczyć?
Przedstawiciele generacji X oraz Y znacznie chętniej skłaniają się ku temu, co stare i sprawdzone, a obawa i opór przed tym, co nieznane, często wyraża się w ich braku chęci do zmian. Nowe pokolenie wyróżnia się natomiast umiejętnością odnalezienia w nieustannie zmieniającej się rzeczywistości i zdecydowanie lepiej radzi sobie z nowymi technologiami. Od zawsze towarzyszył im również nieograniczony wybór. Bez względu na to, jakiego produktu szukali, zawsze mieli możliwość przetestowania przynajmniej kilku alternatyw. Lubią eksperymentować, wciąż coś zmieniają i bardzo często stawiają własny komfort i satysfakcję na pierwszym miejscu. Mentalność przedstawicieli nowej generacji określa IWWIWWIWI, co po rozwinięciu oznacza: I want what I want when I want it. Młodzi nie przywykli do długiego oczekiwania na to, czego chcą i nie mają oporów przed tym, by otwarcie zgłaszać swoje roszczenia i uwagi. Czy coś w tym złego? Absolutnie nie! Jak jednak mówić i co oferować, by chcieli słuchać i by ich przekonać?
Pokolenie Z ma tak niebywałą siłę nabywczą, że przed pandemią stanowiło jedną czwartą wszystkich ludzi stołujących się poza domem. W samym tylko 2018 roku ludzie młodzi (urodzeni po 1997 roku) odwiedzili restauracje blisko 15 miliardów razy! Czas pandemii zmienił co prawda statystyki i liczby, ale jako „czas dystansu i izolacji” wpłynął też znacząco na kształtowanie się nowych nawyków i przyzwyczajeń. I tu z pomocą przyszedł catering dietetyczny. Alternatywa dla osób zapracowanych zaczęła zyskiwać popularność wśród młodych. Nie da się jednak ukryć, że wymagało to wprowadzenia szeregu istotnych zmian. Po pierwsze – możliwości wyboru. Młodzi ludzie nie lubią, gdy ktoś decyduje za nich. Lider na rynku – Maczfit, szybko się dostosował i rozszerzył ofertę o Wybór Menu, w którym klient może codziennie decydować, które z 25 posiłków pojawią się w kolejnych dniach na jego talerzu.
Pokolenie Z chętnie próbuje nowego jedzenia, a kiedy szuka restauracji, wybiera te, które oferują modniejsze menu, obfitujące w opcje wegańskie, wegetariańskie, bezglutenowe. Jak w takiej sytuacji rywalizować z rozbudowanym, restauracyjnym menu? Oferta Maczfit to 12 różnych programów dietetycznych. Coś dla siebie znajdują tu wegetarianie, weganie, osoby nietolerujące glutenu i laktozy, a także zwolennicy innowacyjnej diety Sirt, której dania można znaleźć w ofercie Wybór Menu.
Powszechna digitalizacja jest w dużej mierze ułatwieniem naszego życia, a Internet okazuje się wspaniałym narzędziem do komunikacji. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników Maczfit uruchomił własną, innowacyjną aplikację, która przypomina o konieczności spożycia kolejnego posiłku. Śledzi też postępy w odchudzaniu, a za pomocą kilku kliknięć użytkownicy mogą zmienić kaloryczność diety, harmonogram czy adres dostawy, a także wybierać posiłki, oceniać dania, polecać Maczfit znajomym i korzystać z programu lojalnościowego. Funkcjonalność Moje Postępy pomaga z kolei śledzić wagę, kontrolować liczbę zjedzonych posiłków i ilość spożywanych napojów. Czy to już przekonujące?
Nowe pokolenia to pokolenia wielkich idei i znaczących zmian. Z odwagą, ze smartfonem w ręku i z nadzieją na lepsze jutro. Niewątpliwie marki powinny im się coraz uważniej przyglądać, rewolucjonizując swoje oferty. Młodzi stanowią ważną grupę konsumentów, a co ciekawe – potrafią słuchać, jak nikt inny!

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.