„JEDEN BUDYNEK – WIELE MOŻLIWOŚCI” MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI PRZEZ CAŁY CZERWIEC ŚW
Od 12 czerwca 2018 roku Muzeum Polskiej Wódki tworzy wyjątkową przestrzeń na kulturalnej mapie Warszawy. Obiekt mieści się w zrewitalizowanym, zabytkowym budynku Zakładu Rektyfikacji na terenie kompleksu Centrum Praskiego Koneser. W ramach budynku funkcjonuje nie tylko unikatowe na skalę światową muzeum poświęcone „Polskiej Wódce” – Chronionemu Oznaczeniu Geograficznemu, ale działają również między innymi: Scena Kotłownia – nowa przestrzeń eventowa (wydarzenia muzyczne, teatralne, biznesowe), ¾ Koneser Bar z jedynym tarasem na Placu Konesera oraz najmłodszy projekt: bar Setki Powodów – scena muzyczna dla profesjonalistów i amatorów, spotkań filmowych, teatru improwizacji. Miejsce łączy w sobie rozrywkę, doskonałą kuchnię i nietypową ofertę baru.
Każda z wymienionych przestrzeni Muzeum Polskiej Wódki przygotowała serię wyjątkowych atrakcji
z okazji piątego jubileuszu. Całość wydarzeń łączy akcja „5 pieczątek na 5 urodziny Muzeum Polskiej Wódki”. Do wygrania dla uczestników akcji jest 30 dwuosobowych voucherów na limitowaną serię warsztatów „Foodparing Exquisite”.
Kalendarium najważniejszych wydarzeń:
1-29 czerwca – Akcja „5 pieczątek na 5 urodziny Muzeum Polskiej Wódki”: do zebrania pięć pieczątek z różnych przestrzeni w budynku w tym: z Muzeum Polskiej Wódki za zwiedzanie, z Akademii Polskiej Wódki za udział w warsztatach, ze sklepu muzealnego i sklepu Alembik – za zakupy, oraz z muzealnych barów: ¾ Koneser Baru i Setek Powodów. Książeczka do zbierania pieczątek będzie dostępna w każdym z punktów, w tym dla gości muzealnych w Recepcji Muzeum Polskiej Wódki. Do wygrania 30 podwójnych zaproszeń do udziału w unikatowych warsztatach „Foodparing Exquisite”. Warsztaty odbędą się w dwóch terminach do wyboru: 30 czerwca i 14 lipca godz. 19.00. Szczegóły akcji w Regulaminie pod linkiem;
13 czerwca (wtorek) godz. 19.00 – Urodzinowe Zwiedzanie Kuratorskie: specjalna, dwugodzinna wersja zwiedzania, z Kuratorem Wystawy Muzeum Polskiej Wódki. Zwiedzanie zakończy opowieść
o najciekawszych eksponatach i związanych z nimi historiach;
14 czerwca (środa) godz. 19.00 – Kino ze smakiem: kolacja z menu rodem z PRL, przeplatana barwnymi opowieściami autora wieczornego menu Michała Brysia oraz znanego przewodnika po Warszawie – Łukasza Ostoję-Kasprzyckiego z konta @powarszawsku połączona z projekcją kultowego filmu „Poszukiwany, poszukiwana” Stanisława Barei;
16 czerwca (piątek) godz. 20.00 – Urodzinowe Zwiedzanie Kuratorskie: specjalna, dwugodzinna wersja zwiedzania, z Kuratorem Wystawy Muzeum Polskiej Wódki. Zwiedzanie zakończy opowieść
o najciekawszych eksponatach i związanych z nimi historiach;
17 czerwca (sobota) godz. 19.30 – Urodzinowa premiera letniej karty koktajlowej w ¾ Koneser Barze w towarzystwie DJ BUMI X MIKOŁAJA JANOWSKIEGO (TRUMPET) – impreza na tarasie z widokiem na Plac Konesera – WSTĘP WOLNY;
18 czerwca (niedziela) godz. 18.00 – Spacer Śladami dawnej Wytwórni Wódek Koneser: godzinny spacer prowadzony przez Martę Warchoł, przewodniczkę Muzeum Polskiej Wódki. Zapraszamy do odkrycia historii Placu Konesera i najbliższej okolicy. Zbiórka przed wejściem do Muzeum Polskiej Wódki – WSTĘP WOLNY;
18 czerwca (niedziela) godz. 19.00 – Scena Kotłownia: STAND-UP „Karol Kopiec i jego goście: Antoni Syrek-Dąbrowski”;
22 czerwca (czwartek) godz. 19.00 – Setki Powodów - Premiera: Komediowy spektakl improwizowany „IMPRO” Grupa Dwie Sztuki – WSTĘP WOLNY.
Po więcej informacji na temat urodzinowego programu wydarzeń i atrakcji zapraszamy na www.muzeumpolskiejwodki.pl oraz na profile społecznościowe:
Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki
Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.