Jesienna rewolucja smaków w Costa Coffee
![Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1305832855.png)
W jesiennym menu królować będzie tegoroczna nowość – Apple Pie Latte – latte o smaku szarlotki, czyli lekka i przyjemna słodycz z bitą śmietaną oraz kostkami jabłka liofilizowanego i szczyptą cynamonu. W ofercie nie zabraknie duetu, który jest nieodłącznym elementem kampanii jesiennej Costa Coffee: Maplenut Latte i Maplenut Frappe, czyli kawy na ciepło i zimno, łączące słodycz syropów klonowego i orzechowego z kawą Mocha Italia, zwieńczone bitą śmietaną i chrupiącą kolorową posypką.
Przyjemniej razem jesienią
Miłośnicy kawy będą mieli w czym wybierać, bo jesienne propozycje w ofercie Costa Coffee obfitować będą zarówno w nowości, jak i znane i lubiane klasyki. Ci, którzy zakochali się w smakach Costa Coffee i Ptasie Mleczko® będą mieli okazję spróbować trzeciej odsłony napoju na bazie popularnych pianek. Ptasie Mleczko® Caramel Macchiato Frappe to klasyczna kawa frappé zblendowana z piankami Ptasie Mleczko® o smaku śmietankowym, z dodatkiem syropu karmelowego, zwieńczona bitą śmietaną i udekorowana lekką pianką w mlecznej czekoladzie.
Jesienią w Costa Coffee stawiamy na tak zwany comfort food, czyli smaki, które wprowadzają w dobry nastrój. W związku z tym, obok nowości, które nasi goście uwielbiają, zdecydowaliśmy się pozostawić te pozycje, na które czekają cały rok – mówi Agnieszka Bobrukiewicz, Commercial Marketing Director Costa Coffee. Jestem pewna, że goście pokochają Apple Pie Latte, kawę o aromacie szarlotki, która pojawi się w naszym menu po raz pierwszy. Nie zapomnieliśmy też o naszych jesiennych bestsellerach, jak Maplenut Latte, które dostępne są w naszej ofercie tylko o tej porze roku. W tym sezonie zrewolucjonizowaliśmy również ofertę foodową, wprowadzając chrupiące pieczywo na zakwasie, a także nowe smaki kanapek, wrapów i croissantów. Menu zostało skomponowane tak, aby każdy znalazł coś dla siebie. Nie zabraknie również naszych klasycznych kanapek w wersji dla wegan i fleksitarian – dodaje Bobrukiewicz.
Wśród rozgrzewających napojów dominować będą dwa rodzaje herbat: czarna premium z miodem i żurawiną oraz owocowa premium z goździkami i pomarańczą, a także znany już i lubiany cydrowy czar, który łączy w sobie słodycz jabłka z nutami korzennymi cynamonu i anyżu, doprawiony pomarańczą.
Jesień od kuchni
Jesienne menu poszerzone zostało o propozycje kanapek, które serwowane będą w nowym, chrupiącym pieczywie na zakwasie. Pojawią się dwie mięsne wersje kanapek: bagietka z pastrami wołowym z dodatkami w postaci ogórka konserwowego, szpinaku i sosu musztardowego oraz bagietka z kurczakiem, czyli bestseller Costa Coffee w nowej odsłonie – z serem żółtym, ogórkiem konserwowym, szpinakiem i sosem musztardowym.
Bagietka z mozzarellą z dodatkiem grillowanych warzyw, pomidorków cherry, szpinaku i czerwonego pesto to bezmięsna propozycja, jaka zagości w jesiennym menu. Dla roślinożerców zaś w kawiarniach pojawi się bagietka z roślinną WOWowiną. To propozycja inspirowana kultową kanapką philly cheesesteak z roślinną WOWowiną, smażonymi pieczarkami z cebulą i mixem papryk. Charakteru dodaje jej sos pomidorowy z dodatkiem chipotle. Idealną pozycją dla wegetarian będzie również znana i uwielbiana przez gości Costa Coffee bagietka z serem camembert serwowana z pastą migdałową, żurawiną, miodem i szpinakiem.
Do jesiennego menu dołączyły również dwie wersje wrapów: wrap z kurczakiem z miksem kaszy z warzywami, grillowanymi warzywami i szpinakiem. Całość idealnie dopełnia pasta paprykowa i majonez oraz wrap z WOWowiną, który podbije wszystkie serca, zarówno wegan, fleksitarian, jak i gości wybierających potrawy z mięsem. W jego skład wchodzi roślinna WOWowina, miks kaszy z warzywami, miks papryk, szpinak oraz wegański majonez. Croissant z serem kozim i sosem figowym z dodatkiem szpinaku to nowa, lekka propozycja dla miłośników słodko-słonych połączeń.
Fani deserów będą mogli wybrać między sernikiem korzennym z gruszką na kruchym spodzie, wykończonym kruszonką z dominującymi nutami przypraw korzennych i toffi, a klasykiem w postaci tarty ze śliwkami na kruchym spodzie.
Od 6 września członkowie Costa Coffee Club będą mogli skorzystać również z wielu atrakcyjnych promocji, dostępnych w aplikacji, które obejmują zarówno kawy, jak i ofertę foodową Costa Coffee.
![Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1449140828,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polski fotograf u ministra w Ghanie!
![Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności](/files/_uploaded/glownekonf_1992867123,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
![Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze](/files/_uploaded/glownekonf_1506805948,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/wojciechowska-pokolenie-z-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
![](/files/1922771799/fastheroes-112-dzieci-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
![](/files/1922771799/banasiuk-wypior-foto,w_133,r_png,_small.png)
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.