Komunikaty PR

Już 8-9 września wielkie sprzątanie Warty! Dowiedz się jak dołączyć

2022-09-07  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.77 MB )

Przepływają przez serca miast, niosąc ukojenie mieszkańcom oraz dając schronienie setkom gatunków ryb, zwierząt i rzadkich roślin. Mowa o rzekach, które ze względu na swoją wartość, zasługują, aby je chronić. Już w czwartek i piątek, 8-9 września, w ramach 29. Akcji Sprzątanie Świata – Polska, sieć Lidl wraz z partnerem – Fundacją Nasza Ziemia – oczyszczą brzegi Warty z zalegających śmieci. Organizatorzy zachęcają do udziału w akcji szkoły, seniorów, grupy hobbystyczne oraz wszystkich miłośników przyrody.

Rzeki to najsilniej zróżnicowany biologicznie ekosystem na naszej szerokości geograficznej. To również schronienie i miejsce do życia dla setek gatunków ryb, ssaków i rzadkich roślin. Jedną z nich jest Warta. Trzecia pod względem długości w Polsce, przepływająca przez aż pięć krain geograficznych, dwadzieścia jeden miast i ponad tysiąc wsi. Najbardziej kojarzona jest jednak z regionem Wielkopolski. W końcu sam Arkady Fiedler, podróżnik i pisarz z Poznania, poświęcał jej dużo uwagi w notatkach, nazywając ją nieskromnie „podfruwajką”.

To właśnie symbol Wielkopolski, Warta, będzie bohaterką akcji organizowanej 8-9 września przez Lidl Polska i Fundację Nasza Ziemia. Głównym celem inicjatywy „WARTA warta posprzątania” będzie usunięcie ze środowiska plastiku, który zalęgając w przestrzeni nie tylko wpływa na estetykę miasta, ale przede wszystkim stanowi zagrożenie dla żyjących nad rzeką ptaków i zwierząt. Organizatorzy nie poprzestaną jednak na sprzątaniu – chcą edukować ludzi na temat wpływu plastiku na przyrodę oraz mobilizować ich do aktywnego dbania o czystość okolic rzeki.

- 8 i 9 września, dzięki firmie Lidl Polska, w ramach 29. edycji Akcji Sprzątanie świata – Polska, wraz z Urzędem Miasta Poznania i Zakładem Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu, posprzątamy brzegi Warty. W tym roku łączymy się pod hasłem „Wszystkie śmieci są nasze” – te wyprodukowane przez człowieka, ale też te porzucone w naturze – w lasach, parkach czy nad brzegami rzek. Wynik tej akcji uwzględniony będzie w Raporcie, który jak co roku jest podsumowaniem ogólnopolskich wysiłków wszystkich wolontariuszy. Zatem serdecznie zapraszamy mieszkańców Poznania do wspólnego sprzątania i głośnego powiedzenia STOP śmieceniu w naturze – mówi Grzegorz Mikosza, Główny Koordynator Akcji Sprzątanie świata – Polska, którą od 1994 roku koordynuje Fundacja Nasza Ziemia.

Idea "nieśmiecenia"

Plastikowe zanieczyszczenia stanowią coraz większy problem dla ludzi, zwierząt i środowiska, co pokazują dane Komisji Europejskiej. Według nich ponad 80 proc. odpadów zanieczyszczających morza i plaże – nie tylko w Unii Europejskiej, ale na całym świecie – to tworzywa sztuczne.

Zgodnie z hasłem „myśl globalnie, działaj lokalnie”, w ramach akcji ekologicznej „WARTA warta posprzątania” Lidl bierze odpowiedzialność za plastik, który już znajduje się w środowisku naturalnym i który nie został poddany recyklingowi. Inicjatywa powstała jako część akcji „River Cleanup Collective” w ramach międzynarodowej strategii ograniczania plastiku Grupy Schwarz „REset Plastic”. Aby zminimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, poza dalszym ograniczaniem plastiku, Lidl podjął się zastąpienia do 2025 roku wszystkich opakowań swoich produktów marek własnych tworzywami nadającymi się do recyklingu. Sieć wykorzystywać w nich będzie również średnio 25 proc. recyklatu.

- Rezygnujemy z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, we wszystkich obszarach naszej działalności. Zdajemy sobie jednak sprawę, że działając tylko wewnątrz, nie rozwiążemy problemu, jakim jest rosnąca liczba zanieczyszczeń. Dlatego łączymy siły wraz z naszymi koleżankami i kolegami w innych państwach oraz podejmujemy działania na rzecz środowiska. W Polsce, ze względu na nasze historyczne i biznesowe powiązanie z Poznaniem, postanowiliśmy posprzątać brzegi Warty. Do udziału w akcji zaprosiliśmy też Fundację Nasza Ziemia, której działania śledzimy i szanujemy od lat. Wspólny projekt potrwa dwa dni i mamy nadzieję, że dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, wolontariuszy i Poznaniaków, zdołamy oczyścić z plastiku brzegi trzeciej największej rzeki w Polsce. Chcemy, aby nadal mogła ona zachwycać i pełnić swoją rolę jako schronienie dla setek gatunków ryb, zwierząt i roślin. Do udziału w akcji zapraszamy każdego, komu dobro środowiska leży na sercu: uczniów, seniorów, grupy hobbystyczne. Będziemy wdzięczni za każdą pomoc mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

 


Lidl Polska i Fundacja Nasza Ziemia zapraszają do udziału w akcji „WARTA warta posprzątania” w poniższych punktach zbiórki:

Data: 08/09/2022 

  • Teren przy Parku Szelągowskim (godz. 10:00-14:30)
  • Teren powyżej Mostu Lecha (godz. 11:00-15:30)

09/09/2022

  • Teren przy Bramie Poznania (10:00-14:30)

 


Więcej informacji o akcji „WARTA warta posprzątania” można znaleźć na Facebooku: facebook.com/events/s/warta-warta-posprzatania-akcja/1521986691599646/ lub kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj/warta-warta-posprzatania.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Farmacja

Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.