Komunikaty PR

Już nie A+++. Czy znasz obowiązującą skalę klas energetycznych i wiesz, jak wpły

2023-09-26  |  10:00
Biuro prasowe

Jak wynika z badania[1] zrealizowanego na zlecenie Whirlpool Corporation, jedynie
27% Polaków jest świadomych zmiany skali efektywności energetycznej. W 2021 roku przywrócono stopnie bez tzw. plusów, czyli od A do G, przy zachowaniu skali kolorystycznej. Co ważne, zmienia się jedynie etykieta, a nie wydajność sprzętu. Dlaczego znajomość klasy energetycznej urządzenia jest taka ważna i na co ona wpływa?

A +++ to nowe C

Obecnie najbardziej efektywne energetycznie sprzęty wg. starej skali, czyli A +++ mają etykietę C. W zależności od kategorii produktu, klasy A i B, lub klasa A pozostają na razie puste, czekając na rozwój kolejnych, jeszcze bardziej efektywnych energetycznie technologii, nad którymi producenci AGD intensywnie pracują. Nowa etykieta energetyczna UE została wprowadzona między innymi po to, aby umożliwić zróżnicowanie bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń gospodarstwa domowego, a także być bardziej przejrzysta.

Na aktualnie obowiązujących etykietach obecne są dodatkowe, przydatne informacje na temat urządzenia, takie jak klasa emisji hałasu, a zamiast np. rocznego zużycia energii w pralkach pojawia się ważone zużycie energii na 100 cykli. Nowością jest też umieszczenie na etykiecie kodu QR, który po zeskanowaniu przenosi na odpowiednią stronę w bazie EPREL (Europejski Rejestr Etykiet Energetycznych), gdzie pojawiają się bardziej szczegółowe informacje na temat danego modelu. Jako producent jesteśmy zobligowani do rejestracji w niej produktów.
Dla konsumenta oznacza to, że wyszukanie informacji na temat danego sprzętu
i porównanie na podstawie parametrów, takich jak zużycie energii, wody czy emisja hałasu, stało się dużo łatwiejsze i bardziej dostępne
– wyjaśnia Andrea Riggio, General Manager w Whirlpool Corporation.

Rozwój technologii = mniejsze zużycie prądu

Polacy mają pragmatyczne podejście do zakupu sprzętów AGD – zwracają uwagę przede wszystkim na klasę energetyczną (29% respondentów), zużycie prądu (27% ankietowanych) oraz cenę (co czwarty z nas). Dzięki rozwojowi technologii nowe urządzenia, takie jak pralki, suszarki, zmywarki czy lodówki zużywają coraz mniej prądu. Wysoki odsetek Polaków ma tego świadomość, bo aż 80% ankietowanych w badaniu „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, udzieliło odpowiedzi, że ma wiedzę o tym, że sprzęty posiadające klasę energetyczną A są najbardziej energooszczędne. Jedynie co dziesiąty Polak nie potrafił wskazać, która z klas, oznacza tę, która zużywa najmniej prądu.

Mniejsze zużycie prądu wpływa pozytywnie nie tylko na domowy budżet, ale także na naszą planetę. Dzięki sprzętom o wysokiej klasie energetycznej nie tylko oszczędzamy na rachunkach, ale także ograniczamy ślad węglowy i minimalizujemy negatywny wpływ na środowisko
– tłumaczy Andrea Riggio, General Manager w Whirlpool Corporation. W naszej organizacji zrównoważony rozwój jest niezwykle ważny, dbamy nie tylko o to, by korzystać z odnawialnych źródeł energii, ale również wdrażać transformację energetyczną czy odpowiedzialnie wykorzystywać tworzywa sztuczne. Staramy się, by zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa był zintegrowany z ofertą naszych marek, tak by konsument odczuł tę zmianę na lepsze, korzystając z urządzeń Whirlpool na co dzień – dodaje Riggio.

Konsumenci chcą żyć bardziej świadomie i starają się podejmować ekologiczne decyzje. Produkty, które oszczędzają wodę, energię czy zużycie detergentów, znacznie to ułatwiają. Pralki Whirlpool wyposażone w technologię 6. Zmysł, np. pozwalają dostosować zużycie wody i energii do rzeczywistego obciążenia pralki, zapewniając doskonałe rezultaty bez marnowania zasobów i oszczędzają do 45% energii i 50% wody przy każdym praniu.  

 


[1] Na podstawie badania zrealizowanego na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w kwietniu 2023 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.