JUŻ WRÓTCE GALA FINAŁOWA KONKURSU TUBĄDZIN DESIGN AWARDS 2020
Gala finałowa Tubądzin Design Awards 2020 odbędzie się 25 lutego, o godzinie 18.00, w gmachu Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Ze względu na obostrzenia sanitarne i bezpieczeństwo gości, zorganizowana jest ona bez udziału szerokiej publiczności, jednak transmisja na żywo, w trzech wersjach językowych, dostępna będzie na stronie: www.tubadzin.pl/TDAFINALGALA
Galę poprzedzi panel dyskusyjny „Projektowanie szczęścia” o godz. 17.00, w którym uczestniczyć będą członkowie jury: wybitni architekci Boris Kudlička (Polska), Martin Duplantier (Francja), a także redaktor naczelna magazynu Elle Decoration Polska, Małgorzata Szczepańska oraz Ewa Kryszkiewicz, psycholog biznesu, Manager ds. Rozwoju i Współpracy z Architektami w Grupie Tubądzin. Ze specjalnego studia we Lwowie połączy się z zebranymi ukraińska członkini jury, architektka Oksana Shumelda. Wydarzenie poprowadzi dziennikarz Jarosław Kuźniar.
Goście panelu pochylą się nad tematem niezmiennych czynników wpływających na podejmowanie decyzji konsumenckich – bez względu na zmienną rzeczywistość. Tematy dotkną także osobistych wartości klientów i architektów oraz wyzwań, które stawia przed sobą architektura, nie tylko w związku z czasem pandemii, ale także z dobrostanem jednostki oraz indywidualnym doświadczeniem przedmiotów i przestrzeni przez ich użytkowników.
O KONKURSIE
Tubądzin Design Awards, którego organizatorem jest Grupa Tubądzin, to konkurs dla architektów, projektantów i studentów z całego świata i jeden z najbardziej cenionych konkursów architektonicznych w Polsce. Projektanci i architekci, pragnący wziąć udział w konkursie, zobowiązani byli zgłosić minimum jeden projekt w wybranej kategorii konkursowej: Young Power, Everyday Design lub Unlimited Architecture. Mogli to zrobić w trzech, osobno nagradzanych, etapach konkursu. Prace oceniało międzynarodowe jury. Projekty nagrodzone w poszczególnych etapach można obejrzeć tutaj:
I ETAP
https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/przedstawiciele-pieciu-krajow-finalistami-i-etapu-tubadzin-design-awards
II ETAP
https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/znamy-zwyciezcow-ii-etapu-tubadzin-design-awards
III ETAP
https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/kobiety-zgarnely-prawie-wszystkie-nagrody-iii-etapu-tubadzin-design-awards
Tegoroczna edycja Tubądzin Design Awards postawiła przed projektantami zupełnie nowe, nieoczekiwane wyzwania. W 2020 r., w związku z pandemią wirusa SARS-CoV-2, koniecznością wielu obostrzeń, dystansu społecznego i pracy zdalnej, zmieniło się także myślenie o powinnościach architektury i zadaniach tych, którzy ją tworzą. Dlatego też organizatorzy zdecydowali się na stworzenie nowej kategorii konkursowej – Future NOW. Postawiła ona przed architektami, projektantami i studentami kierunków związanych ze wzornictwem zadanie zaprojektowania rozwiązań dla przyszłości, która dzieje się na naszych oczach. Jury szukało projektów, które przedstawią rozwiązania projektowe dla przestrzeni oddających mobilność pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Zwycięskie prace z całego świata, nagrodzone w każdym z etapów konkursu, można znaleźć tutaj:
I ETAP
https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/projektanci-z-azji-triumfuja-w-i-edycji-konkursu-future-now
II ETAP
https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/projekt-z-malezji-zwyciezca-w-ii-etapie-konkursu-future-now
HASŁA PRZEWODNIE
Ramy tematyczne, w jakie organizatorzy ujęli tegoroczną edycję, pozwoliły uczestnikom uwzględnić potrzeby zmieniającego się świata w swoich projektach. Tubądzin Design Awards 2020 odbywał się pod hasłami przewodnimi #freedom, #future oraz #nature. Pierwsze z nich było nawiązaniem do możliwości, jakie dają współczesny design, technologia, wiedza oraz wyobraźnia, zmieniająca rzeczywistość na jeszcze piękniejszą. Drugie z haseł wiązało się z koniecznością myślenia o przyszłości w kontekście „elastyczności” architektury, podążającej za szybko zmieniającymi się funkcjami przestrzeni publicznych i prywatnych. Trzecie przypominało o obowiązkach architektury wobec przyrody, jednak podczas pandemii stało się odzwierciedleniem potrzeby bliskości natury.
JURY
Jury konkursu reprezentują międzynarodowi eksperci i praktycy w swojej dziedzinie: Boris Kudlička (Polska, przewodniczący jury), światowej sławy scenograf, projektant wnętrz i ekspozycji; Małgorzata Szczepańska (Polska), redaktorka naczelna magazynu Elle Decoration, scenografka, projektantka wnętrz i ekspozycji, producentka sesji zdjęciowych; Martin Duplanitier (Francja), architekt, projektant, założyciel Martin Duplantier Architects SAS, Prezydent francuskiej rady architektonicznej „Architecture et Maitrise d’Ouvrage”; Oksana Shumelda (Ukraina), architektka, designerka, współzałożycielka i opiekunka kreatywna studia „O.M.Shumelda” oraz Tomasz Smus (Polska), architekt marki Grupy Tubądzin.
NAGRODA
Zdobywca Grand Prix może wybrać spośród dwóch nagród, zaproponowanych przez organizatorów, zgodnie z hasłami przewodnimi konkursu – wizytę w Abu Zabi (#future) lub wycieczkę na Islandię (#nature).
Pierwszy z wyborów oznacza wizytę w Masdar City, w pełni ekologicznym mieście zbudowanym w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jego unikalność polega na tym, że nie emituje dwutlenku węgla i jest zasilane jedynie energią odnawialną, głównie słoneczną, wiatrową, wodną oraz biopaliwową. Projekt ten łączy najnowocześniejsze technologie, współczesną architekturę i naturalne źródła energii, pokazując jak mogą wyglądać miasta przyszłości. Projekt cieszy się dużym poparciem międzynarodowej organizacji ekologicznej WWF.
Z kolei Islandia leży zaledwie dwa stopnie na południe od północnego koła podbiegunowego. Jest jednym z niewielu krajów, w których można podziwiać zorzę polarną. Stolica Islandii znajduje się w czołówce proekologicznych miast na świecie. Podróż na Islandię łączy ze sobą świat natury z architekturą i pokazuje jak te dwa obszary wzajemnie się przenikają.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.