Kampania „Nasz Klimat” ponownie zachęca Polaków do zmiany nawyków
Ministerstwo Klimatu i Środowiska kontynuuje, realizowaną w 2022 r., kampanię „Nasz Klimat”, której głównym celem było podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Jej druga odsłona koncentruje się na tematach związanych z oszczędzaniem energii, prawidłową gospodarką odpadami, a także na wiedzy dotyczącej systemu kaucyjnego.
Aktywności zrealizowane w czasie trwania pierwszej odsłony kampanii pozwoliły na zainicjowanie dyskusji nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska. Hasło przewodnie „Klimat tworzą ludzie” podkreśla rolę jednostki i jej wpływ na klimat, bo dbanie o klimat to nie tylko podejmowanie instytucjonalnych inicjatyw, ale również codzienne budowanie przez nas wszystkich nawyków, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę.
– Pokazaliśmy już, że ekonawyki są proste i że nawet małe, codzienne gesty mają znaczenie. Noszenie toreb wielorazowych, planowanie zakupów i posiłków, oszczędzanie wody i innych zasobów czy korzystanie z komunikacji miejskiej to tylko niektóre z przykładów zmian, które można szybko wcielić w życie. Teraz przyszła pora na przekonanie Polaków, że warto oszczędzać energię elektryczną nie tylko na dużą skalę, ale także w ramach gospodarstwa domowego. Edukując, przekonujemy również, jak istotna dla środowiska jest prawidłowa segregacja odpadów – podkreśla Aleksander Brzózka, rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
Aktywności podejmowane w ramach kampanii „Nasz Klimat” kreują pozytywne wzorce w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych.
Taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań są stworzone we współpracy z metodykami nowoczesne pakiety edukacyjne dla szkół podstawowych. Są one wsparciem dla nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych. Materiały dostępne są na portalu edukacyjnym MKiŚ. Informacje o kampanii i treści edukacyjne pojawią się zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w kampanii internetowej.
Motyw graficzny kampanii nie zmienił się i utrzymany jest w energetycznych barwach, całość jest nowoczesna, ale jednocześnie przyjazna i przemawia do odbiorców w różnym wieku. Kluczowym elementem działań jest strona: www.naszklimat.gov.pl, z której nie tylko można dowiedzieć się o tym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko, ale także pobrać materiały edukacyjne, takie jak video- i infografiki czy pakiety dla gmin.
Każdy z nas jest odpowiedzialny za klimat. Pozytywne zmiany są możliwe dzięki prostym nawykom. Trwająca druga odsłona kampanii pokaże, jaki wpływ mamy wszyscy na naszą planetę. Właśnie poprzez tego typu działania pragniemy przyczyniać się do poszerzania wiedzy i podnoszenia świadomości ekologicznej całego społeczeństwa. – Jesteśmy przekonani, że metodą małych kroków możemy wypracować wspólną troskę o środowisko naturalne – podsumowuje rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska Aleksander Brzózka.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.