Komunikaty PR

Kampania „Nasz Klimat” ponownie zachęca Polaków do zmiany nawyków

2023-11-16  |  12:00
Biuro prasowe

Ministerstwo Klimatu i Środowiska kontynuuje, realizowaną w 2022 r., kampanię „Nasz Klimat”, której głównym celem było podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Jej druga odsłona koncentruje się na tematach związanych z oszczędzaniem energii, prawidłową gospodarką odpadami, a także na wiedzy dotyczącej systemu kaucyjnego.

Aktywności zrealizowane w czasie trwania pierwszej odsłony kampanii pozwoliły na zainicjowanie dyskusji nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska. Hasło przewodnie „Klimat tworzą ludzie” podkreśla rolę jednostki i jej wpływ na klimat, bo dbanie o klimat to nie tylko podejmowanie instytucjonalnych inicjatyw, ale również codzienne budowanie przez nas wszystkich nawyków, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę.

Pokazaliśmy już, że ekonawyki są proste i że nawet małe, codzienne gesty mają znaczenie. Noszenie toreb wielorazowych, planowanie zakupów i posiłków, oszczędzanie wody i innych zasobów czy korzystanie z komunikacji miejskiej to tylko niektóre z przykładów zmian, które można szybko wcielić w życie. Teraz przyszła pora na przekonanie Polaków, że warto oszczędzać energię elektryczną nie tylko na dużą skalę, ale także w ramach gospodarstwa domowego. Edukując, przekonujemy również, jak istotna dla środowiska jest prawidłowa segregacja odpadów – podkreśla Aleksander Brzózka, rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Aktywności podejmowane w ramach kampanii „Nasz Klimat” kreują pozytywne wzorce w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych.

Taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań są stworzone we współpracy z metodykami nowoczesne pakiety edukacyjne dla szkół podstawowych. Są one wsparciem dla nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych. Materiały dostępne są na portalu edukacyjnym MKiŚ. Informacje o kampanii i treści edukacyjne pojawią się zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w kampanii internetowej.

Motyw graficzny kampanii nie zmienił się i utrzymany jest w energetycznych barwach, całość jest nowoczesna, ale jednocześnie przyjazna i przemawia do odbiorców w różnym wieku. Kluczowym elementem działań jest strona: www.naszklimat.gov.pl, z której nie tylko można dowiedzieć się o tym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko, ale także pobrać materiały edukacyjne, takie jak video- i infografiki czy pakiety dla gmin.

Każdy z nas jest odpowiedzialny za klimat. Pozytywne zmiany są możliwe dzięki prostym nawykom. Trwająca druga odsłona kampanii pokaże, jaki wpływ mamy wszyscy na naszą planetę. Właśnie poprzez tego typu działania pragniemy przyczyniać się do poszerzania wiedzy i podnoszenia świadomości ekologicznej całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że metodą małych kroków możemy wypracować wspólną troskę o środowisko naturalne – podsumowuje rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska Aleksander Brzózka.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka
Styl życia Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
2024-06-27 | 19:10

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są
Styl życia Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
2024-06-27 | 11:00

Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze

Międzynarodowy Festiwal Twórczości” Młodych „Folkowe Inspiracje” to wydarzenie, które na stałe wpisało się nie tylko w kulturalny kalendarz Łodzi, ale także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.