Komunikaty PR

KGW dzielą się ekopraktykami – darmowy ebook już dostępny!

2022-10-10  |  12:00
Biuro prasowe

Na stronie kampanii „Nasz klimat” został udostępniony darmowy e-book, który zawiera zbiór ekopraktyk od Kół Gospodyń Wiejskich. To efekt konkursu „W moim domu nic się nie marnuje”, do którego łącznie spłynęło ponad 400 zgłoszeń z 230 Kół z całej Polski.

Konkurs polegał na dzieleniu się domowymi praktykami, które mają realny wpływ na kondycję naszego środowiska. Wśród zgłoszeń często pojawiała się tematyka związana z oszczędzaniem wody i niemarnowaniem żywności. Uczestnicy dzielili się również swoimi patentami na tworzenie domowych dekoracji, np. ze zużytych rajstop czy zabawek dla dzieci z pozornie nikomu nieprzydatnych pustych puszek i kartonów, tym samym stosując upcykling
i ograniczając ilość produkowanych odpadów.

To, co dziś nazywamy zero waste, kiedyś kojarzone było ze zwykłą gospodarnością, a prym
w tej dziedzinie wiodły dobrze zorganizowane panie domu. Dlatego do udziału konkursie zostały zaproszone Koła Gospodyń Wiejskich, które z ogromną chęcią zaangażowały się w zadanie. Działanie to
odniosło ogromny sukces. Ponad 400 zgłoszeń pokazało nam, jak dużym autorytetem w kwestii ekologii są te organizacje. To ważne, by zasady panujące w polskich domach stały się źródłem inspiracji, a dzięki konkursowi aktywni członkowie Kół Gospodyń Wiejskich podzielili się swoją wiedzą z szerszym gronem odbiorców – podsumowuje rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska Aleksander Brzózka.

To dzięki nim powstał „Domowy Poradnik Ekonawyków”, który jest już dostępny na stronie internetowej kampanii „Nasz klimat”. Ebook to zbiór wielu ciekawych ekoporad, który powstał na bazie zwycięskich i wyróżnionych zgłoszeń w konkursie „W moim domu nic się nie marnuje”. Są to sprawdzone rady i pomysły na życie bardziej eko, stosowane od lat w rodzinach laureatów. W dodatku wdrożenie ich we własnych domach nikomu nie sprawi kłopotu. Zatem – dlaczego by nie spróbować? Te proste codzienne czynności mają ogromne znaczenie w kwestii dbania o nasz wspólny klimat.

Zebrane ekopraktyki wcześniej zostały ocenione przez komisję konkursową, nie tylko pod względem zgodności treści pracy z tematyką konkursu. Uwagę zwracano również na oryginalność pomysłu, jego użyteczność, łatwość powszechnego zastosowania, innowacyjność, kreatywność i wpływ na ochronę środowiska. Każdy z nas może włączyć się w proekologiczne działania i stosować je w swoim domu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.