Komunikaty PR

Klient z problemem? No problem

2020-07-21  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.12 MB )

Wielu ekspertów podkreśla, że stosunkowo niewilekie straty w czasie pandemii poniosły te firmy, które miały specjalistyczny produkt, odpowiadający potrzebom zdefiniowanej grupy klientów. W branży spożywczej najmniejsze spadki odnotowali przedsiębiorcy wytwarzający żywność funkcjonalną. Powodem jest zapewne m.in. fakt, że co czwarty Polak jest na jakiejś diecie.

Dokładnie tematowi przyjrzało się Centrum Badania Opinii Publicznej (CEBOS). Wnioski badań zawarło w publikacji “Polak na diecie”, która ukazała się w ubiegłym roku. Najczęściej ze swojego jadłospisu eliminowali określone produkty ludzie młodzi (do 24 roku życia), wykształceni i dość zamożni. Przeważają wśród nich kobiety. Najwięcej, bo aż 57 proc., chce zrezygnować z cukru i zawierających go słodyczy, 20 proc. z alkoholu, a 14 proc. z glutenu. Najważniejszym powodem przejścia na dietę jest zdrowie - nietolerancja glutenu lub mleka krowiego, alergie pokarmowe oraz chęć zrzucenia zbędnych kilogramów. I co najważniejsze, aż 77 proc. badanych było zadowolonych z rezultatów wprowadzonej diety.

Zdrowe przekąski się obroniły

Firmy produkujące słodycze i słodkie przekąski to nadal jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku, odnotowujący z roku na rok duży (nawet dwucyfrowy) przyrost. W ubiegłym roku osiągnął obroty na poziomie ponad 12,5 mld zł (źródło: Nielsen). Większość przedsiębiorców widząc wykresy dostosowuje się do nowych trendów. Robią to i międzynarodowe giganty gospodarcze, i krajowe sieci, i rodzinne manufaktury.

Ofertę niektórych ukształtowała jednak nie tylko korzystna koniunktura, ale także konsumencka, oddolna inicjatywa. Tak było na przykład z Fit Cake, które powstało w Białymstoku w 2016 roku z powodu braku na lokalnym rynku zdrowych słodyczy. Przez cztery lata rozwinęło się w liczącą 14 punktów sieć franczyzową. Biznes wymyśliła Ewelina Choińska, zawodniczka fitness, która miała problem ze znalezieniem dla siebie odpowiednich artykułów.

- Już w pierwszych dniach od uruchomienia lokalu wiedziałam, że jest zapotrzebowanie na żywność dla sportowców i osób na specjalnej diecie. Na posiłki zbilansowane, z krótką etykietą, na której wyraźnie opisane będą też tzw. makroskładniki, czyli białko, węglowodany i tłuszcz. Podeszliśmy do sprawy ideowo. Wypisaliśmy na szyldzie  hasło “ No sugar, no problem” i produkując słodycze nie schodzimy z tego kursu ani o milimetr, a klienci to doceniają - mówi Ewelina Choińska z Fit Cake.

- Ostatnio wyraźniej zarysowuje się też trend “No gluten”. Coraz więcej ludzi przychodzi do nas jak do apteki, bo tylko tu może się zapatrzyć w ciasta bez cukru, bezglutenowe torty i zdrowe słodycze. Około 10 proc naszych klientów to osoby, które musiały zrezygnować z glutenu z powodów zdrowotnych, np. są chore na celiakię. Bardzo duża grupa to dzieci z różnego rodzaju alergiami czy chorobami układu pokarmowego. One, jak każde dziecko, lubią słodycze, a my im zapewniamy takie, które nie szkodzą - dodaje współwłaścicielka Fit Cake.

Pandemia nie dotknęła wytwórców zdrowych słodyczy tak bardzo jak zwykłych cukierni czy kawiarni. O ile tamte odnotowały 80 proc. spadki, Fit Cake tylko 20 proc.

Bezglutenowe torty z certyfikatem

- Jest to ważne szczególnie dla osób chorych, np.na celiakię, u których nawet to, że do mąki pszennej i ryżowej używane są te same naczynia, czy przechowywane są w jednej szafce, może doprowadzić do niebezpiecznej dla życia reakcji - mówi Ewelina Choińska. - Kupując u nas mają pewność, że bezglutenowe torty, ciasta bez cukru, batony, lody i inne smakołyki są bezpieczne.

Jest to ważne szczególnie dla osób chorych, np.na celiakię, u których nawet to, że do mąki pszennej i ryżowej używane są te same naczynia, czy przechowywane są w jednej szafce, może doprowadzić do niebezpiecznej dla życia reakcji - mówi Ewelina Choińska. - Kupując u nas mają pewność, że bezglutenowe torty, ciasta bez cukru, batony, lody i inne smakołyki są bezpieczne.

Dieta bezglutenowa stała się też po prostu moda. Stosują ją i przekonują do niej gwiazdy promujące świadome odżywianie m.in. Anna Lewandowska, Kayah czy Gwyneth Paltrow. Wielu dietetyków uważa, że ograniczenie glutenu poprawia pracę układu pokarmowego i daje dobre wyniki przy odchudzaniu.
Pojawiły się też tezy badawcze, które zakładają że gluten może mieć wpływ na rozwój takich chorób jak autyzm, ADHD, depresja czy schizofrenia, zaś rezygnacja z niego przynosi dobre terapeutyczne efekty.

Słodkie trendy

Według Marcina Cyganiaka, dyrektora komercyjnego w Nielsen Connect w Polsce, aktualnie da się wyróżnić trzy wyraźne trendy, które mogą zadecydować o sukcesie producentów słodkich przekąsek. Po pierwsze - prozdrowotność. Potwierdza to także współwłaścicielka Fit Cake - klienci coraz częściej i uważniej czytają etykiety, a także pytają, kiedy czegoś nie rozumieją. Dlatego tak ważne jest, by opis składników był jak najbardziej klarowny.

Drugi przymiotnik, który robi karierę w tej branży to “convenience”. Przez określenie to rozumieć należy, że żyjemy w dużym pośpiechu i coraz częściej jadamy w biegu. Potrzebujemy więc szybko coś przekąsić, ale nie chodzi o to by był to byle jaki fast food.

Wprowadziliśmy niedawno desery w  słoiczkach. Po pierwsze są eko. Słoiczek można odnieść i dostać przy zakupie drugiego złotówkę rabatu za opakowanie zwrotne. Po drugie jest pełnowartościowym, zbilansowanym posiłkiem. Po trzecie wreszcie można zjeść go tylko trochę, słoik zakręcić i dokończyć deser kiedy znowu zgłodniejemy  - mówi Ewelina Choińska.

Trzeci trend, z którym muszą się liczyć producenci zdrowych słodyczy to premiumizacja, czyli inwencja, autorskie oryginalne pomysły na to, by polepszyć danie, poprawić jego funkcjonalność, dodać mu wartości.  

To jest mój konik - przyznaje Ewelina Choińska z Fit Cake. - Cały czas coś ulepszam, szukam zdrowszych zamienników, eksperymentuję. Ostatnio zafiksowałam się na wegańskich lodach. Jeden z najmilszych komplementów jaki usłyszałam, był od 11-letniego chłopca. Towarzyszył swojemu bratu, który nie toleruje glutenu i laktozy i jest naszym stałym klientem. I ten chłopiec, który nie ma żadnych zdrowotnych problemów też chciał nasze wegańskie lody, bo jego zdaniem są lepsze od tych zwyczajnych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo

Artystka pracuje właśnie nad nową płytą, która ma się ukazać jesienią. Będzie to piąty album w jej karierze i powrót po sześciu latach przerwy. Zwiastunem tego wydawnictwa jest singiel „Co masz na myśli?”. Mika Urbaniak zaznacza, że nowe kompozycje odzwierciedlają jej przemyślenia na temat miłości, siły, nadziei i odnajdywania siebie, a także pułapek przemysłu muzycznego, w którym – jej zdaniem, kobiety radzą sobie coraz lepiej i są bardziej pewne siebie. Jeśli natomiast chodzi o warstwę muzyczną tego krążka, to oprócz powrotu do hip-hopowych korzeni, będzie także można usłyszeć wpływy funku i popu.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Farmacja

Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie

Coraz więcej państw UE kompleksowo zaczyna się zajmować problemem endometriozy. W tej grupie państw jest także Polska, która od lipca wprowadziła nowy model bezpłatnej diagnostyki i opieki dla pacjentek z tą chorobą oznaczającą dla nich życie z chronicznym bólem. Podczas ubiegłotygodniowej debaty w Parlamencie Europejskim europosłowie wezwali Komisję Europejską do większej inicjatywy na forum unijnym: opracowania strategii walki z endometriozą i skierowania większych środków na badania nad tą chorobą.