Komunikaty PR

Kobiecy biznes – 5 porad jak dobrze rozpocząć „bycie na swoim”

2022-08-29  |  12:19
Biuro prasowe

Założenie własnej firmy zawsze wiąże się z ryzykiem, sporym wysiłkiem włożonym w rozkręcanie działalności i dużą ilością pracy. Spełnianie marzeń, bycie swoim własnym szefem, a także wizja dużo większych zarobków niż kiedykolwiek na etacie – jeżeli od lat myślimy o „przejściu na swoje” i mamy pomysł, w jaki sposób chcemy się realizować, to zamiast tylko gdybać – bo nigdy nie będzie dobra pora – warto spróbować swoich sił i odważyć się zrealizować ten cel. Co może nam pomóc w pierwszych latach prowadzenia działalności gospodarczej?

Nie ma dobrego czasu na wystartowaniem z własnym biznesem. Tuż po studiach? „Młoda jesteś, życia nie znasz, szybko ta firma upadnie”. Przed trzydziestką? „Za chwilę ślub i dzieci, gdzie tam czas na prowadzenie firmy po nawet dwanaście godzin dziennie?” Przed czterdziestką? „Jak masz pracę, to co wydziwiasz, a potem cię w ogóle nie będzie w domu?” Później? „Trzeba było wcześniej planować, masz etat to siedź, oby do emerytury”. Jeśli jednak o tym marzymy i chcemy się odważyć zmienić swoje życie – nie odkładajmy planów na bliżej nieokreślone kiedyś. Jak dobrze zacząć?

Poszukaj wzoru – i odważ się pytać

Wiele kobiet przyznaje, że do założenia biznesu zainspirowała je znana postać lub znajoma, której się udało rozkręcić firmę. Jeśli już mamy pomysł w jakiej dziedzinie chcemy działać np. założyć sklep internetowy czy piec ciasta na zamówienie, to warto znaleźć np. w social media osobę, która zajmuje się dziedziną, w której chcemy się rozwinąć i ma już wiele lat doświadczenia w branży. Warto odważyć się zapytać o początki działalności lub nawet poprosić o radę – nie zawsze taka osoba jest naszą bezpośrednią konkurencją, bo np. działa lokalnie w zupełnie innym województwie, a jej wiedza może pozwolić zaoszczędzić nam wielu błędów na start. Warto czerpać z doświadczenia innych, gdy chcą się nim podzielić.

Nie oszczędzaj na tym, co ważne

Nikt nie chce przepłacać, zwłaszcza gdy jeszcze nie wie czy biznes wypali. Są jednak rzeczy na których absolutnie nie należy oszczędzać. Po pierwsze, na szkoleniach i kursach związanych z dziedziną, którą chcemy się zajmować. Po drugie, na kluczowych dla danej pracy sprzętach np. laptopie – wybierając tani model, który po dwóch latach przyjdzie zmienić więcej tracimy niż zyskujemy. Po trzecie, prowadzenie firmy to wiele kwestii finansowo-podatkowych – dobre biuro rachunkowe jest na wagę złota, w tym przypadku również nie warto szukać tylko i wyłącznie najtaniej.

Bądź profesjonalna od pierwszego dnia

Nie ważne czy prowadzisz firmę od tygodnia czy od dekady – w kontakcie z klientami czy kontrahentami zawsze trzeba być profesjonalnym. Odbieranie telefonu, będąc np. poza domem w komunikacji miejskiej lub z dzieckiem na placu zabaw i proszenie o wielokrotne powtórzenie pytania, ponieważ wokół jest straszny hałas, nie wygląda profesjonalnie. Nie oznacza to jednak konieczności bycia przykutym do domowego stanowiska pracy – najlepiej zadbać o dobre, wygłuszające hałasy z otoczenia słuchawki nauszne np. Fresh ‘n Rebel Clam ANC. Podobnie w przypadku prowadzenia korespondencji firmowej – bezwzględnie dbajmy o profesjonalny sposób wysławiania się w mailach oraz w mediach społecznościowych.

Kreatywna promocja – uważaj, aby nie przedobrzyć

Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach marketing odbywa się już niemal wyłącznie przez influencerów. Warto pamiętać, że nie zawsze ten kanał promocji jest najlepszy w przypadku niektórych świeżo upieczonych biznesów. Przykładowo, gdy wykonujemy usługi lub tworzymy produkty pochłaniające dużo czasu takie jak rękodzieło, poleceniem influencera/influencerki można jedynie napytać sobie biedy. Wówczas przykładowe 50-100 zainteresowanych naszymi usługami osób szybko się do nas zniechęci, gdy usłyszą, że przy takiej ilości zamówień na swój produkt będą czekać… pół roku. Kreatywną formę promocji zawsze trzeba dostosować do realnych możliwości naszego biznesu.

Naucz się wyceniać swoje usługi

Robienie wszystkiego „półdarmo”, bo dopiero zaczynamy, nie popłaca. Po pierwsze, gdy wycenimy pracę jak za dwie godziny pracy, a jej faktycznie wykonanie zajmie nam dziesięć – po prostu dokładamy do biznesu. Po drugie, „podejrzanie tanie” usługi i produkty budzą wśród klientów pytanie o ich jakość. Nieraz coś zbyt taniego zniechęca nabywcę do zakupu, bo podejrzewa bubla, a nie rzetelnie wykonaną pracę. Warto sprawdzić, ile realnie bierze za swoje usługi konkurencja, wycenić spędzony nad wykonaniem zlecenia czas i swój poziom doświadczenia, i dopiero na tej podstawie ustawić własną cenę.

Wystartowanie z własną działalnością to z jednej strony wielka szansa, a z drugiej spory wysiłek. Każdy kto włożył w budowanie własnej marki sporo serca i po jakimś czasie osiągnął sukces, zapewnia, że było warto przebyć długą i bardzo wyboistą drogę do realizacji własnych marzeń.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.