Komunikaty PR

Koniec ery kosmetycznych fake newsów!

2021-01-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Elwira Jastrzębska
Communicatio PR

Pl. Konesera 10a
03-736 Warszawa
elwira|communicatiopr.com| |elwira|communicatiopr.com
501731234
https://www.linkedin.com/company/27242958/admin/
Do pobrania InfoPras ( 0.07 MB )

Koniec ery kosmetycznych fake newsów!

Kosmopedia.org w nowej, konsumenckiej odsłonie

Przy drogeryjnej półce coraz trudniej podjąć nawet z pozoru tak zwyczajną decyzję, jak zakup szamponu do włosów czy kremu. W gąszczu informacji, recenzji, artykułów poświęconych doniesieniom o szkodliwości zbadanych i używanych powszechnie substancji, wielu konsumentów odczuwa strach i ma ochotę wyrzucić swoje kosmetyki do kosza. Remedium na kosmetyczną infodemię? Nowa, konsumencka wersja portalu Kosmopedia.org.

Użytkownikom kosmetyków z roku na rok zbyt wiele czasu zaczyna zajmować przekopywanie się przez opinie testerów poszczególnych produktów. Także same nazwy składników wciąż niewiele im mówią – wbrew rosnącej liczbie składnikowych aplikacji czy fan page’ów. 

Marketing rekomendacji jest bardzo ważny w przypadku produktów kosmetycznych. Jego rozwojowi sprzyjają popularne media społecznościowe, algorytmy wyszukiwarek, platformy sprzedażowe premiujące zbieranie opinii i ocen użytkowników. Wiemy to nie od dziś i nie uciekniemy od tego. Zadaliśmy sobie jednak pytanie, czy w przypadku kosmetyków, które mają służyć higienie, pielęgnacji i – w nie mniejszym stopniu – dbaniu o dobrostan psychiczny użytkowników, nie powinniśmy zebrać w jednym miejscu neutralnych, opartych na aktualnych badaniach i wiedzy informacji nie o produktach, ale ich częściach składowych. Tak powstała Kosmopedia  – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, który jest pomysłodawcą portalu.

Rzetelna wiedza w przystępnej formie!

Co naprawdę jest w kosmetyku i jak to działa na skórę? Czy mój kosmetyk, składniki, z którego powstał są bezpieczne? Kto o tym decyduje i kto nad tym czuwa? Co z wpływem kosmetyków i ich opakowań na środowisko? Czy to prawda, że… Choć konsumenci wiedzą coraz więcej, mają też coraz więcej wątpliwości. Rozwiać je pozwoli nowa wersja działającego od 2010 r. i lubianego przez profesjonalistów portalu Kosmopedia.org. Siedem sekcji tematycznych, w tym tak ważne: Bezpieczenstwo, czy Środowisko przygotowane we współpracy z Organizacją Odzysku Opakowan Rekopol. Nowe artykuły na aktualne tematy, i – najważniejsze – wciąż rozbudowywana encyklopedia składników, w której w najbliższych miesiącach znajdzie się ponad 25 000 opisów substancji. A wszystko to napisane przystępnym językiem, łatwe do przeczytania i zrozumienia.

To największa baza aktualności o kosmetykach w Polsce – wyjaśnia Blanka Chmurzyńska-Brown. Treści, do których dziś internauci mają dostęp w serwisie Kosmopedia.org, są wynikiem 18 lat pracy Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, ponad 10 lat prowadzenia portalu w poprzedniej wersji, wielu międzynarodowych współprac z twórcami najlepszych w Europie aplikacji składnikowych i dyskusji ponad 200 firm należących do naszej organizacji.

Zmiana podejścia: nie o produktach, a o składnikach

Dzięki kompleksowości w podejściu do tematu kosmetyków, przydatne informacje znajdą na Kosmopedii zarówno konsumenci z większą, jak i mniejszą wiedzą, szukający wyselekcjonowanych informacji i potrzebujący przekrojowego podejścia do różnych kwestii. To dobre miejsce zarówno dla osób, kupujących wyłącznie produkty wegańskie czy nowinki produktowe, jak i tych, dla których stare i sprawdzone od lat składniki są gwarancją zdrowia i bezpieczeństwa stosowania. To przeciwieństwo dostępnych dotychczas w Polsce aplikacji i stron, proponujących użytkownikom proste – często zbyt proste – podejście oceniające szybko i bez głębszej analizy wybrane, zwykle najpopularniejsze produkty. Takie działanie ma wiele wad, ale największą z nich jest wprowadzanie w błąd konsumentów. 

Nowa Kosmopedia ma przypominać przede wszystkim o tym, że każdy składnik, użyty do produkcji kosmetyków, jest przebadany i oceniony jako bezpieczny w określonym produkcie, w zatwierdzonej dawce, przy rekomendowanym sposobie zastosowania. Po co? By zredukować uczucie niepewności i przypomnieć, że branża kosmetyczna podlega bardzo ścisłym regulacjom w Polsce i Europie, a same kosmetyki kontrolowane są na każdym etapie – od powstania do pustego opakowania. Udostępniając internautom nową, lepszą, bardziej treściwą Kosmopedię, chcemy jednocześnie powiedzieć wszystkim zdezorientowanym konsumentom – jesteście w dobrym miejscu! Witajcie, rozgośćcie się i czytajcie bez obaw – podsumowuje Blanka Chmurzyńska-Brown.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:35

Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi

Podbiła serca warszawiaków, teraz czas na Łódź. Znana i popularna w stolicy restauracja śniadaniowa Bułkę przez Bibułkę, otworzy swój pierwszy lokal poza Warszawą w
Styl życia Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Styl życia Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.