Kubełki z KFC – tradycyjnym świątecznym daniem
Śledzie, barszcz z uszkami, a może smażony karp? Nic z tych rzeczy! A może by w tym roku, w ślad za Japończykami, wybrać na Święta legendarne kubełki z kawałkami kurczaka KFC? Tak, to właśnie w Japonii już od lat 70. KFC jest nieodłączną częścią kolacji wigilijnej. Wizerunek przebranego za Świętego Mikołaja pułkownika Sandersa, założyciela KFC, stał się tam prawdziwym symbolem Świąt.
Podczas gdy Polacy przygotowują na wigilijny stół 12 potraw, w Japonii coraz chętniej celebrowane święta Bożego Narodzenia nie mogą odbyć się bez kubełków z przepysznymi i chrupiącymi kawałkami kurczaka z KFC. Dzięki udanej kampanii marketingowej „Kentucky for Christmass” sprzed 40 lat, Japończycy od lat wybierają KFC na świąteczny obiad. Co roku w tym magicznym okresie zamówień na flagowe pozycje z menu restauracji jest tak wiele, że muszą one zostać złożone z dwumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że nie otrzyma się ulubionych przysmaków. Ponadto, odwiedzanie restauracji KFC w okresie Bożego Narodzenia stało się tam już tradycją.
KFC - smakowanie codzienności z bliskimi
W Polsce spotkania z przyjaciółmi to jedna z najchętniej wybieranych form spędzania wolnego czasu, a okres świąteczny jest do tego świetną okazją. Lubimy wyjść wspólnie do restauracji, czy po prostu posiedzieć razem przed telewizorem. Nieodłącznym elementem tych spotkań, czy to w domu czy na mieście, jest oczywiście jedzenie. To przy nim rozmawiamy, śmiejemy się, tworzymy wspomnienia. Może właśnie dlatego najchętniej wybieraną pozycją w menu KFC jest kubełek, przygotowany idealnie by móc się nim dzielić, który w tym roku obchodził swoje 65. urodziny. KFC to idealne miejsce do smakowania codzienności z bliskimi.
Zima to szczyt ogromnej popularności kubełków, które doskonale uzupełniają mniejsze i większe imprezy domowe, w tym też świąteczne spotkania z najbliższymi. KFC oferuje wielu różnych wersji kubełków tak, by każdy mógł zamówić kubełek ze swoimi ulubionymi kawałkami kurczaka. Jest w czym wybierać bo dostępne są pikantne polędwiczki z kurczaka - Hot&Spicy Strips, delikatne polędwiczki - Bites, klasyczne kawałki – kurczak Kentucky oraz oczywiście wyjątkowo chrupkie, pokryte super pikantną panierką skrzydełka - Hot Wings. Wszystkie te pyszności można niemal dowolnie miksować wybierając spośród kilkunastu dostępnych wariantów kubełków KFC.
Król kurczaka jest tylko jeden
W 2023 roku Kentucky Fried Chicken obchodzi 30 lat obecności w Polsce. Trzydziestolecie działalności to całe mnóstwo emocji, wspomnień i historii, bo przecież KFC to miejsce wspólnych, rodzinnych obiadów oraz wypadów z przyjaciółmi pełnych rozmów, żartów i miłości. Nie dziwi więc hasło KFC „It's Finger Lickin' Good”, które nie raz usłyszymy przy świątecznym stole.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.