Komunikaty PR

Kulinarny Tydzień Portugalski w Białymstoku

2020-10-05  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.27 MB )

Rozpoczynający się tydzień zapowiada się naprawdę smakowicie. Przez najbliższe siedem dni w The White Bear Coffee i cukierni Torty Pana Ribeiro będzie można spróbować słodkich portugalskich specjałów i kaw serwowanych na Półwyspie Iberyjskim. Do 15 października w obu kawiarniach potrwa Tydzień Portugalski w Białymstoku.

Luis Filipe Teixeira Ribeiro, który od trzech lat prowadzi w Białymstoku cukiernię Torty Pana Ribeiro” to rdzenny Portugalczyk, pochodzący z miejscowości Campea na północy kraju.

Dla Portugalczyków wyjście na kawę to codzienny rytuał i celebra. Każdy ma na to czas. Wieczorem po kolacji to wręcz obywatelski obowiązek. Coffee shopy pękają wtedy w szwach. A kawę mają znakomitą – opowiada Edyta Skok-Ribeiro, małżonka i wspólniczka Luisa Ribeiro.

Obydwoje na jesienne słoty i inne niefajne okoliczności mają jedną receptę: dobra kawa, pyszne ciasto i fado. The White Bear Coffee z kolei prowadzi załoga, która nie tylko parzy świetną kawę (ziarno pozyskuje z czterech kontynentów!), ale ma też podróżnicze zainteresowania. Te dwie ekipy musiały się spotkać. A kiedy już do tego doszło powstał pomysł organizacji Tygodnia Portugalskiego.

Chodzi oczywiście o promocję kuchni portugalskiej i kultury kulinarnej tego kraju, która jest przebogata, a u nas jeszcze niedostatecznie znana - mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka The White Bear Coffee. - Warto spróbować espresso parzonego na kawie brazylijskiej tam też rozmawia się po portugalsku i wyśmienitych pączków z kremem bola de berlim.

 

Właśnie Bola de Berlim czyli słynnymi portugalskimi pączkami przekładanymi crema de pasteleiro - autorstwa pana Ribeiro rzecz jasna - rozpocznie się w poniedziałek “Tydzień Portugalski” w obu kawiarniach. Potem każdego dnia będzie coraz ciekawiej i bardziej słodko. W menu znajdą się cztery rodzaje zaproponowanych przez cukiernika z Portugalii pysznych przekąsek, z kultowymi Pastéis de nata na czele. Goście obydwu lokali będą mogli skorzystać ze specjalnej promocji na zestawy “ciastko plus kawa”.

Przygotowaliśmy też serię limitowanych pocztówek, które prezentują różne “smaczki” Portugalii. Zostały zaprojektowane specjalnie na nasze wydarzenie - dodaje Urszula Olechno. - Na froncie mają świetne, klimatyczne zdjęcia wykonane przez podróżniczkę i pasjonatkę fotografii Agnieszkę Bladzik. Na odwrocie zaś nasi goście znajdą kilkuzdaniowe portugalskie rozmówki. Jeśli się ich nauczą, to przy następnej wizycie w lokalu będą mogli zamówić już kawę po portugalsku i wymienić uprzejmości z baristą.

Limitowana seria liczy siedem pocztówek (po jednej na każdy dzień). Nie można ich kupić, dodawane są do każdego “portugalskiego” zamówienia złożonego w Miśkach i u Pana Ribeiro. Dla osób, które zbiorą całą kolekcję i pochwalą nią na Instagramie przewidziana jest nagroda niespodzianka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć