Komunikaty PR

Liczy się każda kropla!

2022-03-22  |  14:10

Woda jest jednym z najcenniejszych zasobów naszej planety, jednak szybko postępujące zmiany klimatyczne powodują, że jej ilość na świecie zmniejsza się z roku na rok. Szacuje się, że 3% zasobów wody na Ziemi, to woda słodka, z czego 2,5% znajduje się w lodowcach, a jedynie 0,5% to woda pitna, z której codziennie korzystamy[1]. Przy tak małej jej ilości liczy się każda kropla. 22 marca, czyli Światowy Dzień Wody to doskonała okazja do tego, by przyjrzeć się naszym wyborom związanym z wodą i poszukać rozwiązań, które pomogą nam prowadzić bardziej ekologiczny styl życia.

Wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć o wodzie

W tym roku z okazji Światowego Dnia Wody marka GROHE zorganizowała panel dyskusyjny pod hasłem „Woda nie potrzebuje opakowania. Postaw na ekologię”. Zaproszono ekspertów z różnych dziedzin, którzy porozmawiali o znaczeniu tego cennego zasobu w naszym codziennym życiu oraz o najnowszych rozwiązaniach, które nie tylko pomogą ją oszczędzać, ale także redukować ilość plastiku w naszej kuchni. W dyskusji udział wzięli: Grzegorz Łapanowski, kucharz i aktywista, a także juror programu Top Chef, Joanna Konieczna, Leader, Architects & Developers Segment Poland, LIXIL EMENA, dr hab. inż. Agnieszka Cholewa-Wójcik z Katedry Opakowalnictwa Towarów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz dr inż. Jarosław Chudzicki z Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Spotkanie poprowadziła znana prezenterka telewizyjna i autorka programów o zdrowym żywieniu i ekologii – Katarzyna Bosacka. Materiał video dostępny jest pod linkiem: https://www.grohe-x.com/pl-pl/events-on-demand/grohe-x---world-water-day-pl.

Rozwiązania less waste w codziennym życiu

By wyjść naprzeciw oczekiwaniom świadomych klientów, którzy poszukują ekologicznych rozwiązań, marka GROHE wprowadza do swoich produktów szereg technologii pozwalających na odpowiedzialne korzystanie z wody. W swoich produktach łączy ekologiczne podejście z niezmiennym komfortem użytkowania. Jednym z przykładów jest technologia GROHE EcoJoy, która umożliwia zmniejszenie zużycia wody nawet do 50% w przypadku jednouchwytowych baterii umywalkowych i do 40% w prysznicach. W armaturze umywalkowej zastosowano ogranicznik przepływu, zmniejszający zużycie wody z 10 do nieco ponad 5 litrów na minutę. Jej mniejsza ilość nie wpływa negatywnie na komfort użytkowania, dzięki znajdującemu się u wylotu wylewki perlatorowi, który napowietrza wypływającą wodę, sprawiając, że strumień jest obfity.

Innym produktem pomagającym zredukować zużycie wody w łazience jest technologia GROHE SilkMove. Głowica w tym wariancie armatury gwarantuje, że gdy dźwignia baterii jest ustawiona w pozycji centralnej, strumień wody wypływający z wylewki zawsze jest zimny. Pozwala to na zmniejszenie niepotrzebnego zużycia gorącej wody. Dzięki temu czteroosobowa rodzina w ciągu roku może przyczynić się do zmniejszenia emisji ok. 279 kg CO2 oraz oszczędności ok. 31,4 litrów wody[2].

Z okazji Światowego Dnia Wody chcemy przypomnieć, że wodę możemy oszczędzać nie tylko ograniczając jej zużycie, ale także poprzez nasze codzienne wybory. Do wyprodukowania 1 litra wody butelkowanej, potrzebnych jest aż 7 jej litrów[3]. Rezygnacja z kupowania tej w butelkach na rzecz wody z kranu to duży krok w dążeniu do przyjaznego środowisku stylu życia. Dzięki systemom kuchennym GROHE Blue możesz cieszyć się dostępną na wyciągnięcie ręki świeżą, filtrowaną wodą prosto z baterii kuchennej, jednocześnie ograniczając zużycie plastiku. W ten sposób szklanka po szklance pomagamy planecie i zmieniamy swoje nawyki na te bardziej ekologiczne.

 


[1] Według www.wbcsd.org​.

[2] Na podstawie wewnętrznych badań marki GROHE dotyczących zużycia wody przez czteroosobową rodzinę.

[3] Źródło: Stowarzyszenie Water Footprint Network (2013).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.

Moda

Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.