Komunikaty PR

Lidl Polska promuje czytelnictwo polskiej prasy

2024-07-18  |  12:34
Biuro prasowe

W dobie digitalizacji prasa drukowana ma mocną konkurencję w treściach dostępnych online. Nie każdy jednak chce lub ma możliwość czytania e-wydań ulubionych tytułów. Lidl Polska, chcąc ułatwić Polakom dostęp do nich, sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Dodatkowym udogodnieniem jest stałe usytuowanie ekspozytorów z czasopismami w większości sklepów Lidl Polska, czyli tuż przy wejściu – wszystko z myślą o klientach i ich komforcie.

Lidl Polska wie, że czytanie to dobry nawyk i warto go wspierać. Z tego względu sieć sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Klienci Lidl Polska mogą liczyć na jednolity asortyment prasy ogólnopolskiej w każdym sklepie, bez względu na lokalizację. Dzięki temu, nie muszą rezygnować z lektury ulubionego czasopisma w trakcie pobytu w innym mieście. Oprócz tego, sieć wspiera lokalne tytuły, które są dostępne w sklepach Lidl Polska w dedykowanych dla nich regionach.

Czytelnictwo w Polsce

Jak wynika z raportu Prasa drukowana i cyfrowa 2023/2024, opracowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa, w ubiegłym roku rozpowszechniono łącznie ponad 300 mln egzemplarzy prasy drukowanej. Co więcej, dla ponad 60 proc. Polek w wieku 40 lat i więcej to właśnie wersja offline czasopism stanowi podstawowe źródło informacji. Zasięg prasy w Polsce w przedziale wiekowym 15-75 lat wynosi ponad 80 proc., z czego aż 45 proc. to czytelnicy prasy drukowanej1. Dane jasno pokazują, że, pomimo postępującego rozwoju technologii, prawie połowa z nas nadal lubi sięgnąć po papierową wersję gazety.

Ponadto, Polskie Badania Czytelnictwa w swoim raporcie podają, że, wraz z wiekiem, czytelnicy chętniej sięgają po prasę drukowaną.

– W Lidl Polska wierzymy, że czytanie poszerza horyzonty, dlatego oferujemy szeroki asortyment tytułów prasowych we wszystkich naszych sklepach. Wiemy również, że nie każdy może lub potrafi korzystać z Internetu, jak choćby osoby starsze, dlatego ważne jest, aby miały one łatwy dostęp do ulubionych czasopism. Dla dodatkowego komfortu klientów, prasa w większości placówek Lidl Polska znajduje się w tym samym miejscu (strefa wejścia do sklepu), co znacząco ułatwia zakupy.

Jako firma odpowiedzialna społecznie wspieramy także lokalnych, niezależnych wydawców, którzy piszą o rzeczach ważnych dla swoich społeczności – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Prasa w Lidl Polska

W każdym ze sklepów Lidl Polska oferuje ponad 100 tytułów: czasopism, dzienników ogólnopolskie i regionalnych, tygodników i dwutygodników, miesięczników, dwumiesięczników, kwartalników i półroczników. Sieć wspiera także wydawców lokalnych tytułów, których łącznie w ofercie ma powyżej 120. Poza tym, Lidl Polska oferuje także wydania specjalne, jak czasopismo Twój Styl (nr 5 i 7) – z dedykowanym dodatkiem, dostępne wyłącznie w placówkach Lidl Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Śmielin: Rekord Polski na największy plon pszenicy ozimej Biuro prasowe
2024-07-18 | 14:30

Śmielin: Rekord Polski na największy plon pszenicy ozimej

Odpowiedni plon podczas żniw to nie tylko kwestia starannej selekcji odmian, ale również wielu innych czynników zewnętrznych. 19 lipca 2024 roku w Śmielinie IGP Polska
Styl życia Port Łódź w rytmie lata
2024-07-17 | 15:00

Port Łódź w rytmie lata

Łódzkie centrum handlowe przy Pabianickiej 245 zaprasza na  wakacyjne, inspirujące warsztaty, promujące ekologiczne podejście i wspierające bioróżnorodność oraz liczne
Styl życia Ruszyły zapisy do 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-07-17 | 13:00

Ruszyły zapisy do 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Kawiarnia Green Caffè Nero już po raz piąty zaprasza do udziału w Warszawskim Maratonie Fotograficznym wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w kreatywnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.

Prawo

Sztuczna inteligencja w nieodpowiednich rękach może stanowić poważne zagrożenie. Potrzebna jest większa świadomość twórców i użytkowników oraz twarde regulacje

Wykorzystanie sztucznej inteligencji do manipulowania ludźmi przyjmuje namacalną postać, jak deepfake, ale może się odbywać także dużo subtelniej, na przykład poprzez podsuwanie odpowiednich treści w wyszukiwarce. – Odwoływanie się w pewnych aspektach do kwestii etycznego stosowania tej technologii to za mało, jeśli w ślad za tym nie idą odpowiednie regulacje – oceniają eksperci. Amnesty International przewiduje, że sztuczna inteligencja wykorzystywana bez kontroli i stabilnych ram prawnych może doprowadzić do nasilenia naruszeń praw człowieka, zwłaszcza w obliczu konfliktów zbrojnych i przez reżimy kontrolujące życie obywateli.

Podróże

Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów

Aktor zaznacza, że uwielbia spędzać wakacje nad polskim morzem, a szczególnie upodobał sobie Międzyzdroje. Kiedy więc ma wolną chwilę, to nie traci czasu na przeglądanie zagranicznych ofert, tylko stawia na sprawdzone miejscówki i zabiera swoich bliskich właśnie do tego niezwykłego miasta położonego na zachodnim wybrzeżu Bałtyku. Sebastian Wątroba jednym tchem wylicza atrakcje, jakie czekają na turystów w tym kurorcie, i zachęca wszystkich jeszcze niezdecydowanych, by zaplanowali tam urlop.