Lidl Polska życzy strasznie udanego Halloween!
W Polsce Halloween cieszy się rosnącą popularnością – szczególnie wśród młodych osób. Sieć Lidl Polska przygotowała dla klientów specjalną, halloweenową ofertę. Od poniedziałku fani Halloween mogą spróbować m.in. ręcznie robionych lodów Willisch w dwóch dyniowych smakach: dynia z pomarańczą i dynia z czekoladą, dostępnych wyłącznie w sklepach Lidl Polska, w cenie 18,99 zł/ 1 opak. W nowej ofercie znajdują się także donuty w pomarańczowej polewie za jedyne 2,69 zł/ 1 szt. Osoby lubiące piec i gotować powinny zwrócić uwagę na limitowaną edycję sosów Roleski: Bloody Tommy (salsa), Horror Chili (pikantny z chipotle) oraz Monster Mango (mango i habanero), w cenie 5,49 zł/ 1 opak. Ciekawym produktem jest też mieszanka do wypieków, idealnie nadająca się do dekorowania ciastek z polewą (6,99 zł/ 1 opak).
Poczuj ducha Halloween!
Jak zaskoczyć gości i sąsiadów? Niech atmosfera Halloween zagości także w domu! Niezbędne akcesoria, takie jak maski na Halloween w 4 wzorach (14,99 zł/ 1 sz.), a także liczne dekoracje, w tym lampiony i girlandy, można zakupić w sklepach Lidl Polska. Warto też zaopatrzyć się w laserowy projektor na każdą okazję, w cenie 79,90 zł/ 1 zestaw. Można stosować go wewnątrz i na zewnątrz. Do urządzenia dołączono 6 płyt z motywami na Halloween, Boże Narodzenie i Sylwestra.
Oferta z okazji Halloween jest dostępna od 17 października w sklepach stacjonarnych Lidl Polska oraz online na stronie Lidl.pl.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.