Komunikaty PR

Lokalem tej sieci zachwycał się sam Robert Makłowicz – pierwsza w Polsce Reberni

2024-07-24  |  11:00
Biuro prasowe

Łódzka gastronomia właśnie zyskała silnego gracza na rynku – w Manufakturze otworzyła się pierwsza restauracja sieci Rebernia w Polsce! Koncept rodem ze Lwowa, w ciągu kilku ostatnich lat szturmem podbił serca na Wschodzie. Do lokali ustawiają się godzinne kolejki, a lista oczekujących na stolik niemalże nie ma końca. Czym foodies zachwyci łódzka żeberkownia?

Choć Rebernia w Manufakturze jest pierwszą w Polsce, to jej koncept nie jest obcy. – To z pewnością jedno z najbardziej wyczekiwanych otwarć gastronomicznych w ciągu ostatnich kilku lat – zaznacza Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury. – Jeszcze przed oficjalną premierą dochodziły do nas głosy, że Polacy doskonale znają tę markę i z niecierpliwością czekają na to, by spróbować sławnych żeberek właśnie w Łodzi – podkreśla rzeczniczka. Premierowy weekend okazał się dla lokalu ogromnym sukcesem – restaurację odwiedziło około 3 tysięcy gości. – Cieszymy się, że zostaliśmy tak ciepło przyjęci przez łodzian. Długo pracowaliśmy nad otwarciem, remont samego lokalu trwał wiele miesięcy, więc z ogromną przyjemnością otworzyliśmy swoje drzwi dla Gości – mówi Stanisław Szewczyk, menadżer restauracji. – Już teraz mamy bardzo pozytywny feedback, nasi Goście czują się w Reberni jak u siebie – swobodnie i na luzie. Wierzymy, że nasze kultowe żeberka i biesiadna atmosfera przyciągną gości z całej Polski – dodaje menadżer.

Rebernia to autorski koncept Holdingu !FEST, który powstał we Lwowie w 2016 roku. Pierwszy lokal został otwarty w zabytkowym budynku miejskiego Arsenału, gdzie dawniej pracowali kowale i miecznicy. Z biegiem czasu, ich praca była coraz mniej potrzebna, a pracownicy spędzali czas na pieczeniu żeberek na ogniu, który dawniej służył do kucia metalu. Te nawiązania do dawnej sztuki widać w lokalach sieci również dziś – jej kelnerzy serwują żeberka, siekając mięso ostrymi jak brzytwa tasakami. Rebernia to specjaliści od mięsa – zjecie tam nie tylko osławione żeberka wieprzowe pieczone na otwartym ogniu, ale także antrykota, kurczaka, doradę i masę świeżych dodatków warzywnych i nie tylko. Poza tym, nie zabraknie też wyśmienitego, kraftowego piwa ze sławnego, lwowskiego browaru Pravda.

Rebernia w Manufakturze zajęła jeden z największych lokali gastronomicznych na zabytkowym, charakterystycznym rynku z czerwonej cegły (ponad 1000 mkw powierzchni wraz z letnim ogródkiem). Wewnątrz znajduje się otwarta kuchnia z imponującymi rozmiarami mangalami (grillami), w których rozpalany jest ogień. Goście mogą obserwować cały proces – począwszy od układania drewna pod rozpałkę, przez przygotowywanie mięsa aż po samo grillowanie i wydawkę. Wnętrza Reberni są utrzymane w industrialnym, nowoczesnym stylu – sala i antresola na piętrze wypełnione są drewnianymi ławami i stołami, a w dodatkach dominują stal i szkło. Na ścianach lokalu można natomiast oglądać autorskie prace najlepszych polskich grafików i rysowników, m.in. Andrzeja Mleczko, Andrzeja Rysuje, Hanny Kmieć czy Karyny Piwowarskiej, które nawiązują do tematyki lokalu lub spraw społecznych.

Wizyta w tzw. żeberkowni to nie lada przeżycie – w lokalu obowiązuje biesiadna, luźna atmosfera. Nie dostaniecie tam sztućców – żeberka, jak za dawnych lat, je się rękoma, a sztućce są wyłącznie malowane na papierowych obrusach. Przed i po posiłku do dyspozycji Gości są duże, industrialne umywalki na sali, a także papierowe fartuchy z rysunkami, które zabezpieczą stroje. Oprócz mięsa i ryb, w Reberni dostaniecie także aromatyczne warzywa z grilla, różnego rodzaju sery czy pieczone ziemniaki, a całość w towarzystwie kraftowego piwa z browaru Pravda – 16 nalewaków czeka!

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.