Komunikaty PR

Mądra Babcia przejmuje widza 50+!

2024-09-26  |  14:30
Biuro prasowe

Popularny YouTube’owy kanał Silver TV od początku października będzie nadawać w zmienionej formule, stając się pierwszą i jedyną telewizją internetową dla osób 50+. Na antenie pojawią się nie tylko wielkie nazwiska, lecz także członkowie szerokiej społeczności Silver TV. Twórcy projektu podkreślają, że będzie to jedyne miejsce tworzone nie tylko dla widzów, lecz także z widzami – zgodnie z hasłem SilverTV „Najlepiej razem!”.

 

Własne, ponad 350-metrowe studio nagraniowe, 13 formatów telewizyjnych, 20 prowadzących i ponad 100 godzin transmisji w miesiącu – tak wyglądać będzie nowe Silver TV. Projekt zapoczątkowany w 2020 roku przez Beatę Borucką, liderkę projektu Mądra Babcia, nabiera rozpędu i zmienia się w pełnowymiarową internetową telewizję dla osób 50+. Nowe Silver TV współtworzyć będą profesjonaliści – osoby, które doświadczenie zdobywały w dużych mediach, takich jak TVP czy TVN.

 

Chcemy, aby Silver TV było najchętniej oglądanym medium wśród osób powyżej 50. roku życia. By statystyczny silvers nie zastanawiał się, co dziś obejrzy, tylko od razu włączył nasz kanał – to ma być dla niego naturalny wybór – mówi Beata Borucka, Prezeska Zarządu SilverTV. – Będziemy do tego dążyć, konsekwentnie realizując naszą misję, którą jest nobilitacja, aktywizacja i edukacja osób 50+. Zależy nam, by pokazać, że fajnie jest być silversem, a po 50. zaczyna się kolejny etap życia. Stawiamy na tworzenie treści odpowiadających potrzebom naszych odbiorców i pokazywanie autentyczności. Nowe Silver TV to już nie tylko ja. To cały zespół: osobowości medialne, ludzie z tak zwanego backstage i  z wieloletnim doświadczeniem w telewizji, a przede wszystkim zaangażowana społeczność. Silver TV będzie tworzone nie tylko dla widzów, lecz także przez widzów, zgodnie z naszym hasłem „Najlepiej razem!”. Taka mieszanka sprawi, że będziemy atrakcyjni dla jeszcze bardziej licznego grona odbiorców, co pozwoli nam dawać osobom 50+ moc i motywować ich do wykorzystywania swojego potencjału. To będzie prawdziwa silver rewolucja! Wszystkie karty odkryjemy niebawem na wielkiej gali otwarcia SilverTV w nowej odsłonie – dodaje.

 

Odpowiedź na potrzeby silversów

 

W przestrzeni medialnej, zarówno tej tradycyjnej jak i online, do tej pory nie było miejsca dedykowanego widzom 50+. Pokłosiem tego jest systematyczny spadek oglądalności tradycyjnej telewizji wśród silversów, co potwierdzają wyniki badania zrealizowanego przez Silver TV i LifeTube[1]. Nowe Silver TV ma wypełnić tę pustkę. Codzienna ramówka została stworzona  tak, by odpowiadać na różnorodne potrzeby dzisiejszego silversa – aktywnego zarówno życiowo, jak i zawodowo. W programie znajdzie się aż 13 formatów związanych ze zdrowiem, finansami, modą i urodą, relacjami czy aktywnością ruchowa,  w tym codzienna telewizja śniadaniowa, spotkania z ciekawymi ludźmi, ważne tematy społeczne i pierwszy  internetowy teleturniej międzypokoleniowy. Programy będą nadawane zarówno w streamie na żywo, jak i w formie nagrań.

 

Odkąd na Facebooku pojawił się fanpage Mądra Babcia, a później kanał SilverTV na YouTube, zmieniło się moje życie. Znalazłam jedyne miejsce, gdzie treści są dedykowane naszemu pokoleniu i odpowiadają na nasze potrzeby. Żadna stacja telewizyjna czy media internetowe nie zadbały o pokolenie silver, a przecież jest nas w społeczeństwie ponad 15 mln.  Beata rozumie nas jak nikt dotąd. Zmienia nie tylko nasze życia, ale także postrzeganie i odbiór silversów – podkreśla Barbara Okoń, jedna z liderek społeczności Mądrych Babć. – Beata mówi, że musimy być „staroczesne”, czyli w części „staro” tego neologizmu przywracać i kultywować wartości, które zginęły w zabieganym świecie karier i komputerów, ale też (nowo)czesne w rozumieniu świata młodszych pokoleń, aby mieć z nimi wspólny język. Ja nie mogę doczekać się SilverTV w nowej odsłonie i wiem, że to będzie ulubione miejsce naszego pokolenia – dodaje.

 

Dalekosiężne plany

 

Od 2020 roku Silver TV zasubskrybowało ponad  175  tysięcy użytkowników platformy YouTube, a filmy umieszczone na kanale zostały wyświetlone niemal 40 milionów razy. Odmienione Silver TV będzie cieszyć się jeszcze większą popularnością – twórczyni kanału zakłada, że miesięczna liczba wyświetleń na kanale YouTube będzie wyższa niż 8 mln. W realizacji tych założeń ma pomóc własna, nowoczesna infrastruktura.

 

Nasze studio zajmuje ponad 350 metrów kwadratowych i jest wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt do nagrywania i produkcji multimedialnej. Dzięki tej przestrzeni oraz zaawansowanej technologii będziemy w stanie systematycznie poszerzać naszą ramówkę, co przełoży się na większą liczbę widzów. W przyszłości zakładamy nie tylko rozwój na platformach internetowych, lecz także wprowadzenie Silver TV do sieci kablowych i satelitarnych. Jednym z kluczowych elementów naszej strategii jest również stworzenie własnej aplikacji VOD. Kluczem do sukcesu Silver TV jest optymalizacja kosztów produkcji, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. To sprawi, że możliwe będzie tworzenie wysokiej jakości materiałów, co przełoży się na zadowolenie widzów i wyższą oglądalność, a to z kolei będzie atrakcyjne dla reklamodawców – mówi Zbigniew Kłoczko, Dyrektor Produkcji SilverTV.

 

 

 

Silver TV to interaktywna telewizja internetowa, skierowana do osób 50+, emitowana w Internecie. Program tworzony przez Beatę Borucką znaną jako Mądra Babcia – największą polską silver influencerkę – nadawany jest od października 2020 roku i cieszy się coraz większą popularnością. Własne studio, różnorodna tematyka oraz program śniadaniowy to atuty, które powodują, że jest to najlepsza telewizja oglądana nie tylko przez seniorów. Programy są zarówno nadawane „na żywo”, jak i nagrywane w studio i  umożliwiają stałą interakcję widzów, wywołując przy tym duże zaangażowanie społeczności.

Do tej pory Silver TV tworzone było przez kilkuosobowy zespół produkcyjny, który wspólnie wydawał tygodniowo jeden kilku godzinny program na żywo prowadzony przez charyzmatyczną liderkę stacji. Liczba miesięcznych wyświetleń treści publikowanych na kanale na platformie YouTube oscylowała w graniach 2-3 mln. Od października 2024 roku za Silver TV odpowiedzialny będzie kilkunastoosobowy zespół wydawniczo-produkcyjny, w tym 20 prowadzących, którzy zdobywali doświadczenie w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Ramówka kanału opierać się będzie o 13 formatów telewizyjnych,  a miesięczny łączny czas transmisji przekroczy 100 godzin. Zarząd Silver TV jest przekonany, że nowa formuła kanału przyciągnie jeszcze więcej widzów i zakłada, że treści publikowane na platformie YouTube będą wyświetlane nawet 8 mln razy miesięcznie.

 

 

 

 

Kontakt dla mediów:
Maria Strużkiewicz, Account Manager, Agencja Face IT, m.struzkiewicz@agencjafaceit.pl, +48 606 702 770

 


[1] Raport "YouTube nową telewizją dla silversów"

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Polityka

Niemal 2 mln Polaków jest zagrożonych skrajnym ubóstwem. Są duże trudności w mierzeniu skali tego zjawiska

W 2024 roku w Polsce nastąpiło zmniejszenie zasięgu zagrożenia ubóstwem skrajnym o 1,4 pp. – z 6,6 proc. rok wcześniej do 5,2 proc. Jest to jednak mniejszy spadek niż wzrost odnotowany pomiędzy 2022 a 2023 rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2024 roku zwiększył się jednak zasięg zagrożenia ubóstwem relatywnym (do 13,3 proc.) i zmniejszył ubóstwem ustawowym – do poziomu 2,6 proc. Miliony Polaków wciąż nie realizują potrzeb na podstawowym poziomie, co może powodować konsekwencje polityczne i społeczne. Eksperci apelują o wprowadzenie obiektywnych miar ubóstwa, co ma pomóc w jego zwalczaniu.

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia

Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.