Komunikaty PR

Manufaktura krainą świątecznej magii!

2024-12-19  |  14:45
Biuro prasowe

Po wielu latach, ukochana przez łodzian Piernikowa Chata ustępuje miejsca zupełnie nowej, interaktywnej świątecznej instalacji – Fabryce Świętego Mikołaja! To wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju atrakcja w regionie, której nie można przegapić! Razem z Zakręconym Jarmarkiem tworzą najbardziej klimatyczne, świąteczne miejsce w Łodzi. 

Fabryka Świętego Mikołaja 

Najmłodszych, a także wszystkich miłośników magii Świąt, z pewnością ucieszy wiadomość, że w rotundzie galerii handlowej Manufaktury pojawiła się zupełnie nowa, ogromna świąteczna instalacja – Fabryka Świętego Mikołaja! Dekoracja zastąpiła uwielbianą przez lata Piernikową Chatę. 

– Wiemy, że dla wielu naszych gości zdjęcia z Mikołajem w Piernikowej Chacie stały się rodzinną, świąteczną tradycją. Jednak po kilkunastu latach nadszedł czas na odświeżenie formatu i zaprezentowanie łodzianom czegoś zupełnie nowego i niepowtarzalnego – komentuje Monika Langner, rzeczniczka Manufaktury

Fabryka Świętego Mikołaja w Manufakturze to wyjątkowa atrakcja, dzięki której przestrzeń rotundy wypełniła się ciepłem i magią zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Imponująca, wielopiętrowa dekoracja zaprasza gości do odkrywania świątecznych detali i niespodzianek. W samym sercu Fabryki stoi domek Świętego Mikołaja, a w pobliżu – widowiskowy 7-metrowy diabelski młyn z kolorowymi, podświetlonymi wagonikami, które wprowadzają bajkową atmosferę. Nie brakuje również pieca, w którym do Świąt wypiekane będą ozdobne pierniczki oraz sortowni listów do Mikołaja, gdzie najmłodsi mogą przyjrzeć się pracowitym niedźwiadkom. 

– Po ponad 13 latach funkcjonowania Piernikowej Chaty stworzyliśmy jedną z największych Fabryk Świętego Mikołaja, jaką można zobaczyć w Polsce. To innowacyjny projekt, który łączy uwielbianą przez łodzian tradycję wypiekania pierników z kreatywnymi technologiami, a jego realizacja była dla nas nie lada wyzwaniem – mówi Mariusz Gagatko, przedstawiciel firmy odpowiadającej za realizację projektu. Warto wspomnieć, że cała iluminacja w Manufakturze to ponad 200 000 punktów świetlnych eco-LED, które zużywają dziesięć razy mniej energii niż tradycyjne oświetlenie. Dodatkowo większość elementów świątecznej wyspy wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu świąteczna magia może rozświetlać Manufakturę, nie obciążając środowiska. 

– W tym roku Manufaktura stała się prawdziwą krainą świątecznej atmosfery – oprócz nowej Fabryki Świętego Mikołaja w budynku galerii, na rynku czeka mnóstwo atrakcji, w tym smakowitości na jarmarku oraz duże dawki śmiechu i adrenaliny na Świątecznym Festiwalu Karuzel. Zapraszamy wszystkich łodzian do odwiedzin – mówi Monika Langner. 

Ho, ho, ho! Święty Mikołaj w Manufakturze 

W Fabryce Świętego Mikołaja nie może zabraknąć... Mikołaja! Gwiazdora można spotkać codziennie, aż do 23 grudnia – w tygodniu od 16:00 do 19:00 oraz w weekendy od 12:00 do 19:00. Zdjęcia ze Świętym Mikołajem można wykonać samodzielnie lub skorzystać z usług profesjonalnego fotografa. Koszt jednej fotografii wraz z wydrukiem to 10 zł, a cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie działań statutowych Fundacji Fun and Drive.  

Wypiekanie pierników w Fabryce Świętego Mikołaja 

Fabryka Świętego Mikołaja to także miejsce, gdzie przez cały okres przedświąteczny będzie można tworzyć aromatyczne piernikowe ozdoby na choinkę. Pod czujnym okiem animatorów z Bajkowego Labiryntu oraz wolontariuszy Fundacji Fun and Drive, mali cukiernicy mogą ozdabiać pierniczki, które doskonale sprawdzą się jako dekoracja świątecznego drzewka lub stołu. Masa piernikowa, dostarczana przez piekarnię Piekarz z rynku Manufaktury, wypełni Fabrykę wyjątkowym aromatem, który przypomni wszystkim o zbliżających się Świętach. Ci, którzy chcieliby przygotować jadalne pierniki w domu, mogą kupić ciasto piernikowe w Piekarzu i stworzyć własne świąteczne przysmaki. 

Bezpłatne warsztaty są otwarte dla wszystkich dzieci, niezależnie od wieku. Odbywają się w tygodniu w godzinach 15:00–19:00, a w weekendy od 12:00 do 19:00. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe
2024-12-31 | 14:15

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?

Większość z nas ma już określone plany na sylwestra, ale niektórzy, zastanawiają się dopiero w ostatniej chwili, jak spędzić ostatnią noc w roku. Wyjazd last minute w tym
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-12-30 | 09:00

MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia

Stres dotyka niemal każdego z nas. Aż 95% osób aktywnych zawodowo odczuwa napięcie w pracy. Taki sam odsetek Polaków twierdzi, że stresujące jest ich życie prywatne. Niemalże identyczna jest też częstotliwość stresu
Styl życia Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
2024-12-27 | 10:20

Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025

Każdego roku mierzymy się z coraz większymi zagrożeniami związanymi z degradacją środowiska. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, wód i gleby oraz nadmierne zużycie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.