Mastercard udostępnia platformę GdzieZamieszkac.com
Solski Communications Sp. z o.o.
pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
nnaworska|solskipr.pl| |nnaworska|solskipr.pl
692740668
https://solskipr.pl/
Mastercard udostępnił GdzieZamieszkac.com – platformę online, która na podstawie analizy danych Głównego Urzędu Statystycznego dotyczących m.in. średniej wysokości opłat za czynsz i średniego wynagrodzenia, zagregowanych z trendami zakupowymi w obszarze podstawowych, codziennych zakupów pochodzącymi od Mastercard, prezentuje przybliżone koszty życia w różnych miastach, miejscowościach i regionach kraju. Dzięki temu, przybyli do Polski obywatele Ukrainy, szukający miejsca do zamieszkania, mogą znaleźć lokalizację optymalną pod kątem ich sytuacji rodzinnej i budżetu.
Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest bez rejestracji czy logowania. Żeby otrzymać możliwie najbardziej dopasowane do swojej sytuacji wyniki, należy w pierwszych krokach podać kilka podstawowych informacji, jak wielkość gospodarstwa domowego, wykonywany zawód czy preferowany sposób transportu.
Analizy trendów zakupowych od Mastercard, zagregowane z ogólnodostępnymi informacjami statystycznymi wykorzystywane w narzędziu GdzieZamieszkac.com, aktualizowane są zgodnie z cyklem odświeżania informacji podawanych przez GUS, dzięki czemu poszukujący nowej lokalizacji użytkownicy, otrzymują wyniki bazujące na aktualnej sytuacji w kraju.
„Miliony uchodźców, którzy w efekcie wojny w Ukrainie, przybyli do naszego kraju potrzebowali
w pierwszym momencie wsparcia i opieki. Teraz, mimo że wg badań, 56% z ich planuje wrócić do swojego kraju, kiedy tylko będzie to możliwe, muszą poszukać u nas domu i tak naprawdę nikt nie wie, na jak długo. 69% szukających nowego miejsca do samodzielnego życia preferuje miasta powyżej 200 tys. mieszkańców[1]. Okazuje się jednak, że to w mniejszych miejscowościach łatwiej znaleźć pracę i udźwignąć bieżące koszty utrzymania rodziny. Nasze narzędzie GdzieZamieszkac.com umożliwia zweryfikowanie bieżącej sytuacji oraz możliwości szukającego i wybranie do życia takiej okolicy, w której poczuje się samodzielny i niezależny” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.
Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. Dzięki temu skorzystać z niego mogą zarówno obywatele Ukrainy, jak również wspierający ich Polacy. Choć platforma powstała z myślą o uchodźcach, to w przyszłości może stanowić bazę wiedzy również dla innych osób poszukujących nowego miejsca zamieszkania, np. studentów.
Lepsze decyzje dzięki odpowiedzialnej analizie danych
W 2019 roku, Mastercard zaproponował sześć zasad, które mają pomóc firmom w realizacji zrównoważonych programów mających na celu sprostanie wyzwaniom gospodarki cyfrowej, tak aby przynosiła ona korzyści wszystkim jej uczestnikom. Są to bezpieczeństwo i ochrona, przejrzystość i kontrola, odpowiedzialność, bezstronność, innowacyjność i wpływ na społeczeństwo.
„Zgodnie z ostatnią regułą, firmy powinny wykorzystywać dane do identyfikacji nowych potrzeb i możliwości, aby móc wprowadzać pozytywne zmiany społeczne. Ta właśnie idea przyświecała nam w czasie tworzenia narzędzia GdzieZamieszkac.com. Z najwyższą troską traktujemy wszystkie dane klientów i kluczowe jest dla nas, aby były one bezpieczne. Niemniej, zagregowane i zanonimizowane stanowią wiarygodne, rzeczywiste i obszerne źródło wiedzy, która realnie może wpłynąć na czyjeś życie; zmienić je, pomóc w podjęciu trudnej decyzji. Mamy nadzieję, że nasza platforma wesprze szukających nowego miejsca do życia w podjęciu najlepszej dla nich decyzji” – komentuje Marek Kolano, dyrektor działu Data Driven Solutions w polskim oddziale Mastercard Europe.
Zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi Mastercard, mogą być pewni, że firma analizuje dostępne dane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Stanowią one podstawę modelu biznesowego Mastercard i są nieodłącznym elementem wszystkich produktów i usług firmy. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych, w tym z wykorzystaniem narzędzi takich jak Truata, informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane, ani udostępniane. Metodologia ta wyklucza również możliwość identyfikacji konkretnych podmiotów, a także analizę danych dla zbiorów niespełniających warunku odpowiedniej liczebności.
Nowe narzędzie od Mastercard wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.
Współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac.com jest agencja McCANN, która jednocześnie odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii. Za wdrożenie narzędzia, optymalizację pod kątem UX, design strony, jak również analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Zakupem mediów zajął się Carat.
[1] Raport specjalny z badania socjologicznego „Uchodźcy z Ukrainy w Polsce”, przeprowadzonego przez Platformę Migracyjną EWL, Fundację Na Rzecz Wspierania Migrantów Na Rynku Pracy „EWL” i Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego, 2022 r.; ewl-raport-11-04-22-Media-FINAL.pdf (uw.edu.pl)
Raport o uchodźcach z Ukrainy w największych polskich miastach, Centrum Analiz i Badań; UMP_raport_Ukraina_20220429_final.pdf (metropolie.pl)
![Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1023491776,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!
![Tężnia solankowa w Raszynie otwarta](/files/_uploaded/glownekonf_1675374397,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Tężnia solankowa w Raszynie otwarta
![Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!](/files/_uploaded/glownekonf_844901187,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/pakosinska-kobiety-foto-2,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama
Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.
Handel
Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
![](/files/1922771799/inquiry-konsumenci-foto,w_133,_small.jpg)
Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.
Media
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
![](/files/1922771799/poplawska-dracz-tantiemy-foto,w_133,_small.jpg)
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.