Komunikaty PR

Mastercard udostępnia platformę GdzieZamieszkac.com

2022-07-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Naworska
Solski Communications Sp. z o.o.

pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
nnaworska|solskipr.pl| |nnaworska|solskipr.pl
692740668
https://solskipr.pl/

Mastercard udostępnił GdzieZamieszkac.com – platformę online, która na podstawie analizy danych Głównego Urzędu Statystycznego dotyczących m.in. średniej wysokości opłat za czynsz i średniego wynagrodzenia, zagregowanych z trendami zakupowymi w obszarze podstawowych, codziennych zakupów pochodzącymi od Mastercard, prezentuje przybliżone koszty życia w różnych miastach, miejscowościach i regionach kraju. Dzięki temu, przybyli do Polski obywatele Ukrainy, szukający miejsca do zamieszkania, mogą znaleźć lokalizację optymalną pod kątem ich sytuacji rodzinnej i budżetu.

Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest bez rejestracji czy logowania. Żeby otrzymać możliwie najbardziej dopasowane do swojej sytuacji wyniki, należy w pierwszych krokach podać kilka podstawowych informacji, jak wielkość gospodarstwa domowego, wykonywany zawód czy preferowany sposób transportu.

Analizy trendów zakupowych od Mastercard, zagregowane z ogólnodostępnymi informacjami statystycznymi wykorzystywane w narzędziu GdzieZamieszkac.com, aktualizowane są zgodnie z cyklem odświeżania informacji podawanych przez GUS, dzięki czemu poszukujący nowej lokalizacji użytkownicy, otrzymują wyniki bazujące na aktualnej sytuacji w kraju.

Miliony uchodźców, którzy w efekcie wojny w Ukrainie, przybyli do naszego kraju potrzebowali
w pierwszym momencie wsparcia i opieki. Teraz, mimo że wg badań, 56% z ich planuje wrócić do swojego kraju, kiedy tylko będzie to możliwe, muszą poszukać u nas domu i tak naprawdę nikt nie wie, na jak długo. 69% szukających nowego miejsca do samodzielnego życia preferuje miasta powyżej 200 tys. mieszkańców[1]. Okazuje się jednak, że to w mniejszych miejscowościach łatwiej znaleźć pracę i udźwignąć bieżące koszty utrzymania rodziny. Nasze narzędzie GdzieZamieszkac.com umożliwia zweryfikowanie bieżącej sytuacji oraz możliwości szukającego i wybranie do życia takiej okolicy, w której poczuje się samodzielny i niezależny” –
mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. Dzięki temu skorzystać z niego mogą zarówno obywatele Ukrainy, jak również wspierający ich Polacy. Choć platforma powstała z myślą o uchodźcach, to w przyszłości może stanowić bazę wiedzy również dla innych osób poszukujących nowego miejsca zamieszkania, np. studentów.

 

Lepsze decyzje dzięki odpowiedzialnej analizie danych

W 2019 roku, Mastercard zaproponował sześć zasad, które mają pomóc firmom w realizacji zrównoważonych programów mających na celu sprostanie wyzwaniom gospodarki cyfrowej, tak aby przynosiła ona korzyści wszystkim jej uczestnikom. Są to bezpieczeństwo i ochrona, przejrzystość i kontrola, odpowiedzialność, bezstronność, innowacyjność i wpływ na społeczeństwo.

Zgodnie z ostatnią regułą, firmy powinny wykorzystywać dane do identyfikacji nowych potrzeb i możliwości, aby móc wprowadzać pozytywne zmiany społeczne. Ta właśnie idea przyświecała nam w czasie tworzenia narzędzia GdzieZamieszkac.com. Z najwyższą troską traktujemy wszystkie dane klientów i kluczowe jest dla nas, aby były one bezpieczne. Niemniej, zagregowane i zanonimizowane stanowią wiarygodne, rzeczywiste i obszerne źródło wiedzy, która realnie może wpłynąć na czyjeś życie; zmienić je, pomóc w podjęciu trudnej decyzji. Mamy nadzieję, że nasza platforma wesprze szukających nowego miejsca do życia w podjęciu najlepszej dla nich decyzji” – komentuje Marek Kolano, dyrektor działu Data Driven Solutions w polskim oddziale Mastercard Europe.

Zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi Mastercard, mogą być pewni, że firma analizuje dostępne dane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Stanowią one podstawę modelu biznesowego Mastercard i są nieodłącznym elementem wszystkich produktów i usług firmy. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych, w tym z wykorzystaniem narzędzi takich jak Truata, informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane, ani udostępniane. Metodologia ta wyklucza również możliwość identyfikacji konkretnych podmiotów, a także analizę danych dla zbiorów niespełniających warunku odpowiedniej liczebności.  

 

Nowe narzędzie od Mastercard wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

 

Współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac.com jest agencja McCANN, która jednocześnie odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii. Za wdrożenie narzędzia, optymalizację pod kątem UX, design strony, jak również analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Zakupem mediów zajął się Carat.


[1] Raport specjalny z badania socjologicznego „Uchodźcy z Ukrainy w Polsce”, przeprowadzonego przez Platformę Migracyjną EWL, Fundację Na Rzecz Wspierania Migrantów Na Rynku Pracy „EWL” i Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego, 2022 r.; ewl-raport-11-04-22-Media-FINAL.pdf (uw.edu.pl)

Raport o uchodźcach z Ukrainy w największych polskich miastach, Centrum Analiz i Badań; UMP_raport_Ukraina_20220429_final.pdf (metropolie.pl)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Solski Communications Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe
2024-12-31 | 14:15

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?

Większość z nas ma już określone plany na sylwestra, ale niektórzy, zastanawiają się dopiero w ostatniej chwili, jak spędzić ostatnią noc w roku. Wyjazd last minute w tym
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-12-30 | 09:00

MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia

Stres dotyka niemal każdego z nas. Aż 95% osób aktywnych zawodowo odczuwa napięcie w pracy. Taki sam odsetek Polaków twierdzi, że stresujące jest ich życie prywatne. Niemalże identyczna jest też częstotliwość stresu
Styl życia Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
2024-12-27 | 10:20

Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025

Każdego roku mierzymy się z coraz większymi zagrożeniami związanymi z degradacją środowiska. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, wód i gleby oraz nadmierne zużycie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Ochrona środowiska

Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić

Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.