McCANN z nową strategią komunikacji na TikToku dla KFC
McCANN realizuje dla marki KFC wyjątkową strategię komunikacji na platformie TikTok, w ramach której powstało Kentucky Fried Crew. W gronie ekipy, której liderem został influencer Zetkacper, znaleźli się wybrani pracownicy KFC, a w przyszłości dołączą do nich również sami goście restauracji. Celem przygotowanej przez McCANN strategii jest przybliżenie fanom KFC nie tylko samej marki, ale też pokazanie, „od kuchni” jak wygląda tu praca.
Strategia komunikacji na TikToku opracowana dla marki KFC, należącej do holdingu AmRest, wieloletniego klienta McCANN, zakłada utworzenie zgranej ekipy – Kentucky Fried Crew – złożonej z najbardziej aktywnych w mediach społecznościowych pracowników KFC oraz zewnętrznego, popularnego na TikToku lidera. W tym celu marka przeprowadziła wewnętrzny konkurs, w którym wyłoniła siedmiu pracowników, pracujących na co dzień w restauracji KFC w różnych częściach Polski. Pierwszym liderem Kentucky Fried Crew został Zetkacper, który prywatnie jest wielkim fanem marki i już wcześniej współpracował z KFC w ramach innych przedsięwzięć m.in. walentynkowej kampanii #WalentynkiKFC. Pierwszy materiał zrealizowany przez Zetkacper w ramach nowej strategii Kentucky Fried Crew powstał z okazji Dnia Nauczyciela.
Bardzo cieszy nas duży odzew wśród pracowników KFC, którzy tak chętnie wzięli udział w naszym wewnętrznym konkursie do ekipy Kentucky Fried Crew. Wybór finałowej siódemki nie był łatwy, tym bardziej wierzymy, że mamy w tej grupie najlepszych ludzi. Współpraca z Zetkacprem także nie jest przypadkowa. Zależało nam, aby ambasadorem Kentucky Fried Crew był młody człowiek reprezentujący podobne wartości do naszej marki. Chcemy, aby profil kfc_pl na TikToku był miejscem dialogu młodych ludzi i wymiany opinii między fanami naszego pysznego kurczaka w chrupiącej panierce – powiedział Szymon Dyjach, KFC Buzz & Appreciation Manager, AmRest.
W ramach nowej strategii, na kanale kfc_pl powstają filmy w kilku różnych cyklach tematycznych – tych związanych z ofertą KFC, ale także pokazujące „od kuchni” pracę w restauracjach, ciekawostki produktowe, nowinki czy okazjonalnie konkursy.
Marka KFC pozwala nam świetnie wykorzystywać potencjał TikToka i tworzyć kreatywny content. Dziś obecność na tej platformie gwarantuje marce dotarcie i dialog z młodszą grupą odbiorców w sposób, w jaki komunikują się oni między sobą i jaki jest dla nich interesujący. Dla KFC jest to niezwykle istotne bo to właśnie tu, z innych kanałów społecznościowych, przeniosła się znaczna część fanów marki. Jako McCANN mamy duży apetyt na różnorodne kampanie, stawiamy na autentyczność, na regularną komunikację, na twórców, którzy są już znani z TikToka oraz reprezentują wartości podobne do marki KFC. Uruchomienie działań jesienią też nie było przypadkowe - stworzenie Kentucky Fried Crew zbiegło się w czasie z początkiem nowego roku szkolnego i akademickiego – powiedziała Magda Szabłowska, Account Manager w McCANN Poland.
Nowa strategia komunikacji na kanale kfc_pl wystartowała 17 października. W tym czasie sam profil został wyświetlony blisko 84 000 razy, a opublikowane na nim filmy zdobyły ponad 75 milionów wyświetleń. Treści udostępniane na profilu KFC spotkały się z pozytywnym odzewem społeczności TikToka - od oficjalnego rozpoczęcia działalności publikacje na profilu zyskały dotąd aż 201 000 polubień, zostały udostępnione ponad 6 000 razy, a użytkownicy portalu podzielili się swoimi ponad 3 500 komentarzami.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.
Ochrona środowiska
Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.
Muzyka
Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.