Komunikaty PR

Mikroplastik wpływa na pogodę i obecność metali ciężkich w chmurach

2023-11-30  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Najnowsze badanie dowodzi, że mikroplastik może wpływać na warunki pogodowe. Chmury modyfikują plastik mniejszy niż 5 mm w sposób, który może umożliwić cząstkom wpływanie na powstawanie chmur i los metali unoszących się w powietrzu. Dlatego, aby walczyć z nadmiarem plastiku na świecie, firma Waterdrop oferuje bardziej ekologiczne rozwiązania takie jak butelki ze stali nierdzewnej oraz szkła borokrzemowego zamiast jednorazowych butelek plastikowych, które są wielokrotnego użytku. 

Mikroplastik w chmurach budzi obawy naukowców
Ocieplenie klimatu oraz zanieczyszczenie planety stanowią poważne wyzwania, z którymi mierzy się nasze społeczeństwo. Cząstki plastiku są coraz bardziej powszechne w środowisku, a jego obecność odnotowano nawet na szczycie Mount Everestu. Najnowsze badania opublikowane w czasopiśmie Environmental Science & Technology Letters, przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Szantungu dowodzą, że mikroplastik, który znajduje się w chmurach - może ulegać zmianom pod wpływem warunków atmosferycznych. Wyniki badania wskazują również na to, że cząsteczki mikroplastiku mogą napędzać rozwój chmur. W ich tworzeniu się pomagają starsze i bardziej szorstkie cząstki plastiku mniejsze niż 100 mikrometrów, które zawierają jednocześnie więcej toksycznych substancji jak np. ołów i rtęć. Najwięcej mikroplastiku jest w chmurach bliżej ziemi, gęstszych i dostaje się głównie z zaludnionych obszarów śródlądowych. Na całym świecie produkujemy ponad 430 mln ton plastiku rocznie. Oczywistym rozwiązaniem jego nadmiaru, byłoby zmniejszenie ilości  wykorzystywania go przy produkcji opakowań do żywności oraz napojów.

Konsumenci chcą mniej plastiku. Ekologiczne butelki Cream od Waterdrop
Co ciekawe badanie EKOBarometru dowiodło, że aż dwóch na trzech konsumentów jest za wprowadzeniem w Polsce zakazu sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. Takie podejście wspiera również marka Waterdrop, która posiada w swojej ofercie butelki wielokrotnego użytku. Od teraz dostępny będzie również nowy, kremowy kolor Uniwersalnej Butelki Termicznej - Cream, która zbudowana z podwójnych ścianek ze stali nierdzewnej utrzyma idealną temperaturę napoju nawet przez 24 godziny. W okresie przedświątecznym, firma daje możliwość zaoszczędzenia nawet do 50 proc. na jej ekologicznych produktach. Waterdrop days 2023 potrwają do 3 grudnia. 

Zrównoważony rozwój
Waterdrop, dba o to, aby w przyszłości stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. Firma współpracowała w tym roku również z Conchitą Wurst oraz Rosie Huntington Whiteley. Marka promuje dbanie o odpowiedni poziom nawodnienia oraz świat bez nadmiaru plastiku, dlategooferuje butelki i kubki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru ani konserwantów.

 


 

Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia –  wodą.

https://waterdrop.pl/ 

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.