Komunikaty PR

Młodzi marzą o świecie bez ściemy

2022-03-10  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Sadowska
IQS Sp. z o.o.

ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl

Nie wierzą politykom, są przekonani, że reklamy kłamią i większość z nich nie czuje się gorsza, gdy nie ma tego, co ich znajomi. Głód autentyzmu, jak pokazuje najnowsza edycja badań Świat Młodych[1], zrealizowanych przez agencję badawczą IQS,  jest silny jak nigdy wcześniej.

Młodzi odczuwają coraz silniejszą niechęć do fikcji, sztuczności i pozorowanych działań w różnych sferach ich życia. Aż 83 proc. otwarcie przyznaje, że nie ufa politykom, którzy myślą wyłącznie o sobie. 69 proc. jest zdania, że reklamy kłamią, podczas gdy oni chcą, by poza promocją niosły jakiś prawdziwy przekaz.

„Z badań widać wyraźnie, że rosnąca presja ze strony państwa, kościoła, szkoły, czy też grup rówieśniczych jest dla młodych bardzo przytłaczająca. Coraz bardziej opresyjne stają się instytucje, które w ich pamięci od zawsze wspierały normy, wzorce i posłuszeństwo, a nie bycie sobą. Młodzi dostrzegają już powszechność manipulacji, fake newsów i fałszu, na co są szczególnie wyczuleni. Mają też dość piętnowania osób odbiegających od przyjętych ‘standardów’” – mówi Marta Rybicka z IQS.

Wyraźnie zmienia się percepcja tego, co znaczy być „cool”. 67 proc. Młodych nie czuje się gorsza, gdy nie ma tego, co ich znajomi, a 68 proc. przyznaje, że coraz rzadziej używa filtrów upiększających na portalach internetowych.

„Pandemia, sytuacja za naszą wschodnią granicą i rosnące zagrożenie odcisnęły duże piętno na zachowaniach Młodych. U wielu z nich potrzeba uwagi i rozgłosu, które dotychczas były bardzo pożądane, zastąpiła dbałość o jakość kontaktów. 67 proc. badanych mówi, że nie zależy im na wielu obserwujących na kontach społecznościowych” – przyznaje Rybicka.

To głód autentyzmu u Młodych w znaczącym stopniu wpływa na obecną sytuację na rynku pracy. Dla 69 proc. Młodych bardzo ważne jest, aby ich praca łączyła się z ich pasjami i zainteresowaniami, wtedy będą uczciwi i autentyczni w tym, co robią.

Autentyzm w świecie Młodych dobrze się sprzedaje. „W światomłodowym topie znalazły się osoby, które zyskały na popularności robiąc swoje i będąc sobą, a jednocześnie na tym zarabiają. Można tu jednym tchem wymienić: Joannę Okuniewską, Matę, Katarzynę Koczułap, Martę Konopko, Mikołaja Sondeja” – dodaje Marta Rybicka.

 


[1] Świat Młodych 6, badanie syndykatowe zrealizowane przez agencję badawczą IQS na grupie osób bezdzietnych w wieku 16-29 lat. Metodologia jakościowo-ilościowa: N=42 wywiady jakościowe etnograficzne oraz N=1900 CAWI. Realizacja 2021

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: IQS Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.