Moc Pomagania. Centrum Pomocy Ukraińcom przy Modlińskiej
Centrum Pomocy Humanitarnej Ukraińcom zlokalizowane w Hali Targowo-Kongresowej Global EXPO, przy ulicy Modlińskiej 6D w Warszawie jest jednym z największych w Polsce punktów wsparcia dla osób wyjeżdżających z Ukrainy. A w ocenie licznych delegacji rządowych oraz delegatów ONZ uznany został za jeden z najlepszych. Od ponad 3 miesięcy uciekający przed wojną Ukraińcy, otrzymują w ośrodku realne wsparcie i wszystko, co jest niezbędne do codziennego funkcjonowania, a nawet więcej.
Centrum Pomocy Humanitarnej przy ul. Modlińskiej działa od początku marca 2022 roku i dotychczas zarejestrowało się tu ponad 45 000 uhcodzców, wydano ok. 1 000 000 posiłków i 240 000 noclegów. Pomadto do tej pory ośrodek udzielił wsparcia żywnościowo-ubraniowego dla co najmniej 20 innych punktów z Ukaińcami oraz wysłał ponad 50 transportów z pomocą na front i do szpitali w Ukrainie. To tylko niektóre liczby podsumowujące pracę Centrum przez ostatnie 3 miesiące.
Na co dzień w Centrum przebywa około 2,5-3 tys. obywateli Ukrainy, wśród nich ok. 40% to są dzieci. Przyjeżdżający znajdują tu nie tylko schronienie. Centrum zapewnia wszystkie artykuły pierwszej potrzeby, kompleksowe wyżywienie, całodobową opiekę medyczną (w tym specjalistyczną) i weterynaryjną, niezbędne wsparcie psychologiczne, usługi prawne, transport do innych miejsc docelowych w Polsce i innych krajów, pomoc w poszukiwaniu pracy czy zakwaterowania. W obiekcie wydzielona jest także przestrzeń dla dzieci i młodzieży.
– Zaangażowanie pracowników jest ogromne. Codziennie pracuje tu ponad 200 osób: obsługa cateringu, punktów wydawczych, recepcji. Personel medyczny, serwis techniczny i policja również są do dyspozycji przyjeżdżających na terenie obiektu. Ponadto wspierają nas wolontariusze, firmy usługowe oraz darczyńcy. Wszystko po to, aby osoby, które przeżyły traumę wojny mogły złapać oddech i poczuć się bezpiecznie. – mówi pełnomocnik Zbigniew Bogusz
Obiekt dysponuje stanowiskami służących wsparciem operatorów mobilnych, agencji pracy, pośredników banków, stowarzyszenia prawników i notariuszy, a także jedynym w Polsce punktem wizowym Kanady.
– Bezpieczeństwo i możliwość zaspokojenia podstawowych potrzeb – to najważniejsze, ale nie jedyne co możemy zaoferować osobom dotkniętym wojną. W Centrum dbamy też o to, aby przyjeżdżający, zarówno dorośli jak i dzieci, otrzymali niezbędne psychologiczne wsparcie – komentuje Wadym, główny koordynator Centrum Pomocy – Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić im dostęp do kultury, rozrywki i sportu, a także warunki do nauki i rozwoju. W tym celu stworzyliśmy dla osób z Ukrainy strefy zabaw, miejsca odpoczynku, sale spotkań, kursy z języka polskiego, a nawet zajęcia z jogi dla dorosłych i dzieci. Regularnie organizujemy spotkania, koncerty, obchodzimy święta.
W Centrum Pomocy przy ul. Modlińskiej obchodzono Wielkanoc i Dzień Matki, a w środę, 1 czerwca z okazji Dnia Dziecka zorganizowana została impreza dla najmłodszych. Na dzieci czekało mnóstwo zabaw, konkursów, warsztaty plastyczne oraz słodycze.
– Chęć niesienia pomocy innym oraz wdzięczność naszych gości za to, co robimy, jest właśnie tym, co napędza nas każdego dnia. Gdy widzimy te uśmiechy, realne efekty naszej pracy, czujemy niesamowitą satysfakcję i motywację do podejmowania dalszych działań. – mówi Rusłana Popławska, pracowniczka i wolontariuszka Centrum Pomocy – Będziemy pomagać tyle, ile będzie potrzeba. – dodaje.
Pracownicy Centrum, wolontariusze i inne osoby dobrej woli tworzące to wyjątkowe miejsce codziennie podejmują działania, aby tworzyć w obiekcie przyjazną domową atmosferę i zachęcają każdego, kto ma taką możliwość, do zaangażowania się w niesienie pomocy gościom z Ukrainy.
Obiekt działa przy wsparciu licznych instytucji, darczyńców prywatnych oraz Wojewody Mazowieckiego

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.