Na Międzynarodowy Dzień Sushi Uber Eats pokazuje co lubimy najbardziej
Polacy pokochali sushi — nie ma żadnych wątpliwości. Danie niegdyś kojarzone jako ekskluzywne, obecnie jest popularnym i zdrowym fast foodem zamawianym w dowozie zarówno do domów, jak i biur. Z okazji przypadającego na 18 czerwca Międzynarodowego Dnia Sushi, Uber Eats podsumowuje kulinarne preferencje Polaków.
Sushi, czyli tradycyjna japońska potrawa składająca się z marynowanego ryżu połączonego z zazwyczaj surową rybą, owocami morza, wodorostami oraz warzywnymi lub owocowymi dodatkami, ma swoich miłośników w Polsce i na całym świecie. Sushi ma także wiele zdrowych właściwości w postaci białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin czy wapnia. Jednym zdaniem: potrawa idealna.
Międzynarodowy Dzień Sushi jest młodym świętem, bowiem ustanowionym dopiero w 2009 r. Obecnie nigiri, sashimi, uramaki, wasabi czy miso nie kojarzą się już z technikami karate, czy judo, ale regularnie pojawiają się jako pomysł na lunch. Zobaczmy jak Polacy zamawiają sushi na platformie Uber Eats.
Duże zamówienia rządzą!
Najdroższe zamówienie z zeszłego roku pochodziło z warszawskiego Sushi Zushi Gold na ulicy Żurawiej, a rachunek opiewał na 1 050 PLN. Na podium znalazły się także dwie inne stołeczne restauracje Kago Sushi by Izumi oraz Prosushi.
Polacy lubią zestawy złożone z wielu specjałów. Najbardziej popularnym zamówieniem jest “Zestaw Promocyjny 50 za 50” a tuż za nim składający się z 42 kawałków “Fish set”. Pod tym kątem zamawiamy inaczej niż mieszkańcy większości krajów, którzy nie decydują się na gotowe wieloskładnikowe zestawy, ale sami komponują swoje dania z poszczególnych elementów w menu.
W Polsce oprócz dużych zestawów popularnością cieszą się tradycyjne kawałki, w tym maki oraz sashimi. Te pierwsze to rolka ryżu z dodatkami, zawinięta w prasowane wodorosty nori i pokrojona na kawałki. Wśród maków prym wiodą Futomaki z Krewetką w Tempurze oraz Futomaki z Pieczonym Łososiem, a także różne zestawy łączone. Sashimi z kolei to kawałki surowej ryby z dodatkami, takimi jak z surowe warzywa i sos sojowy. Do sashimi najpopularniejszą rybą jest łosoś.
Sushi nie na śniadanie
Japońska kuchnia nie kojarzy się ani z poranną degustacją, ani z bardzo wczesnym lunchem. Najwięcej zamówień składanych na platformie Uber Eats przypada na godziny 16:00 - 20:00. Trochę mniej — w godzinach 12:00-15:00.
Świętuj z Uber Eats! Itadakimasu
Międzynarodowy Dzień Sushi w tym roku przypada w sobotę. To doskonała okazja, by zamówić swoje ulubione kawałki albo spróbować nowych smaków.
Tuż przed zjedzeniem nie zapomnij powiedzieć - “Itadakimasu”, które uznaje się odpowiednik polskiego „smacznego”. Jednak najbardziej trafnym tłumaczeniem będzie “z wdzięcznością przyjmuję to jedzenie”.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.