Komunikaty PR

Na Międzynarodowy Dzień Sushi Uber Eats pokazuje co lubimy najbardziej

2022-06-17  |  09:15

Polacy pokochali sushi — nie ma żadnych wątpliwości. Danie niegdyś kojarzone jako ekskluzywne, obecnie jest popularnym i zdrowym fast foodem zamawianym w dowozie zarówno do domów, jak i biur. Z okazji przypadającego na 18 czerwca Międzynarodowego Dnia Sushi, Uber Eats podsumowuje kulinarne preferencje Polaków. 

Sushi, czyli tradycyjna japońska potrawa składająca się z marynowanego ryżu połączonego z zazwyczaj surową rybą, owocami morza, wodorostami oraz warzywnymi lub owocowymi dodatkami, ma swoich miłośników w Polsce i na całym świecie. Sushi ma także wiele zdrowych właściwości w postaci białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin czy wapnia. Jednym zdaniem: potrawa idealna. 

Międzynarodowy Dzień Sushi jest młodym świętem, bowiem ustanowionym dopiero w 2009 r. Obecnie nigiri, sashimi, uramaki, wasabi czy miso nie kojarzą się już z technikami karate, czy judo, ale regularnie pojawiają się jako pomysł na lunch. Zobaczmy jak Polacy zamawiają sushi na platformie Uber Eats. 

Duże zamówienia rządzą!

Najdroższe zamówienie z zeszłego roku pochodziło z warszawskiego Sushi Zushi Gold na ulicy Żurawiej, a rachunek opiewał na 1 050 PLN. Na podium znalazły się także dwie inne stołeczne restauracje Kago Sushi by Izumi oraz Prosushi. 

Polacy lubią zestawy złożone z wielu specjałów. Najbardziej popularnym zamówieniem jest “Zestaw Promocyjny 50 za 50” a tuż za nim składający się z 42 kawałków “Fish set”. Pod tym kątem zamawiamy inaczej niż mieszkańcy większości krajów, którzy nie decydują się na gotowe wieloskładnikowe zestawy, ale sami komponują swoje dania z poszczególnych elementów w menu.

W Polsce oprócz dużych zestawów popularnością cieszą się tradycyjne kawałki, w tym maki oraz sashimi. Te pierwsze to rolka ryżu z dodatkami, zawinięta w prasowane wodorosty nori i pokrojona na kawałki. Wśród maków prym wiodą Futomaki z Krewetką w Tempurze oraz Futomaki z Pieczonym Łososiem, a także różne zestawy łączone. Sashimi z kolei to kawałki surowej ryby z dodatkami, takimi jak z surowe warzywa i sos sojowy. Do sashimi najpopularniejszą rybą jest łosoś.

Sushi nie na śniadanie

Japońska kuchnia nie kojarzy się ani z poranną degustacją, ani z bardzo wczesnym lunchem. Najwięcej zamówień składanych na platformie Uber Eats przypada na godziny 16:00 - 20:00. Trochę mniej — w godzinach 12:00-15:00. 

Świętuj z Uber Eats! Itadakimasu

Międzynarodowy Dzień Sushi w tym roku przypada w sobotę. To doskonała okazja, by zamówić swoje ulubione kawałki albo spróbować nowych smaków. 

Tuż przed zjedzeniem nie zapomnij powiedzieć - “Itadakimasu”, które uznaje się odpowiednik polskiego „smacznego”. Jednak najbardziej trafnym tłumaczeniem będzie “z wdzięcznością przyjmuję to jedzenie”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.