Komunikaty PR

Na zawsze czy na chwilę? Raport o wypożyczaniu

2023-03-22  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Coraz większe zainteresowanie wypożyczaniem wiąże się z wieloma czynnikami, zwłaszcza ekonomicznymi i społecznymi. Dla tych, którzy chcą zoptymalizować budżet, a jednocześnie nie zmniejszyć jakości życia i spełniać marzenia – rozwiązaniem może być wypożyczanie. Serwis OLX sprawdził, co Polacy najchętniej wypożyczają, jakie mają skojarzenia z wypożyczaniem oraz jakie korzyści przynosi ta usługa, a wyniki przedstawił w najnowszym raporcie.

Wypożyczanie ma długą tradycję i mimo chęci posiadania rzeczy na własność coraz więcej modeli biznesowych opartych jest na subskrypcji, a coraz młodsze pokolenia zmieniają spojrzenie na pojęcie własności. Chcemy korzystać, nie zawsze posiadać. A obecna sytuacja gospodarcza coraz częściej zachęca Polaków do zmiany stylu życia.

 

Oszczędności i bezproblemowość na korzyść wypożyczania

Dla 7 na 10 uczestników badania Danae na zlecenie OLX „Wypożyczalnie” to chęć zaoszczędzenia jest czynnikiem skłaniającym do wypożyczania. Rozwiązanie to pozwala na korzystanie z danych urządzeń bez ponoszenia dużych wydatków. 43% procent respondentów wskazało również to, że korzyścią wypożyczonego sprzętu jest brak kosztów jego utrzymywania i drogich napraw. Co więcej, nie tylko kwestia finansowa jest dla nas istotna. Łatwa procedura, polegająca np. na rezerwacji online, przekonałaby do wypożyczania aż 59% badanych.

 

  • Kalkulacja wydaje się obecna w każdej grupie dochodowej, bo niemal każdy człowiek zwraca uwagę na ceny, niezależnie od sytuacji na rynku. Moim zdaniem największe pole do oszczędności jest w kategorii pojazdów oraz sprzętu, którego chcemy użyć sporadycznie. Wynika to z relatywnie wysokich cen jednostkowych owych dóbr oraz z faktu, że ich użytkowanie może nie być na tyle częste, żeby uzasadniało ich nabycie na własność – komentuje Wojciech Świder, doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

 

Podróżnicze plany, spełnianie marzeń i organizacja imprez

Wypożyczanie to sposób na realizację planów i marzeń, do których niezbędny jest dany sprzęt, a jego kupno często jest mało opłacalne. Chęć wypożyczania sprzętu z kategorii imprezy i wydarzenia deklaruje 40% badanych. W jaki sposób wypożyczanie pomoże nam spełnić marzenia?

 

Coraz większą popularnością cieszy się na przykład wynajem kampera, dzięki któremu można wyruszyć w niezapomnianą podróż. Potwierdzają to wyniki badania: aż 70% kojarzy usługę wypożyczania z kategorią transport i 59% skłonnych jest wypożyczać sprzęt właśnie z tej kategorii.

 

Jacuzzi pod gołym niebem we własnym ogrodzie to żaden problem – możemy wypożyczyć przenośną balię. Fotobudka wynajęta na przyjęcie urodzinowe czy wesele przyciągnie uwagę niejednego gościa i podkręci imprezowy nastrój. Najmłodszym zaś świetną zabawę zagwarantują uwielbiane przez nich dmuchańce, na przykład podczas ogrodowego kinder party, czy komunii. Co więcej, tematyczną imprezę możemy zorganizować w całości, wypożyczając między innymi bemary, stoły czy duże namioty imprezowe. Z pomocą tej usługi możemy zadbać też o klimat bardziej kameralnych spotkań, na przykład wieczoru filmowego. Dzięki wypożyczonemu projektorowi czy maszynie do popcornu poczujemy się jak w kinie!

 

Agata Romaniuk, doktorka nauk społecznych Polskiej Akademii Nauk podkreśla, że: w ulotnym i niepewnym świecie chętniej gromadzimy doświadczenia niż przedmioty, a w przypadku tych ostatnich szczególnie niechętnie inwestujemy w rzeczy drogie, duże albo specjalistyczne, których będziemy używać rzadko. I to je najchętniej wypożyczamy. Stąd wzrost zainteresowania wypożyczaniem i najpopularniejsze kategorie wypożyczeń.

 

O podejściu Polaków do wypożyczania i sposobach na wykorzystanie tej możliwości przeczytać można w pełnej treści raportu opracowanego na podstawie badania Danae na zlecenie OLX „Outlety i Wypożyczalnie”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.