Komunikaty PR

Naleśniki po bretońsku, czyli jakie? Poznaj przepis, którego nie znałaś

2021-05-21  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania naleśnik ( 3.29 MB )

Uwielbiasz naleśniki, ale chcesz spróbować czegoś nowego? Te na słodko zazwyczaj jesz na śniadanie, a tym razem szukasz bardziej wytrawnej wersji, którą można podać na obiad albo zaskakującą kolację dla dwojga? Jeśli dodatkowo zależy Ci na stosowaniu zdrowszych zamienników dla pszennej mąki, mamy dla Ciebie rozwiązanie idealne – naleśniki po bretońsku, czyli prosty i smaczny posiłek z mąki gryczanej i z pysznym farszem z sera, szynki i jajka.

Galettes Bretonnes, czyli naleśniki, które robi się z mąki gryczanej, są jednym z bardziej rozpoznawalnych dań kuchni bretońskiej. Ich historia rozpoczęła się od krzyżowców, którzy ze Wschodu przywieźli do Francji grykę. Roślina była łatwa w uprawie i z czasem danie to stało się charakterystyczne dla Bretanii. Obecnie naleśniki po bretońsku jada się także u nas, a do ich przygotowania wystarczy kilka prostych składników, z połączenia których przyrządzimy sycący i smaczny obiad. Jak je zrobić? Przepis prezentujemy poniżej.

Składniki:

  • 200 g mąki gryczanej
  • 1 jajko (do ciasta)
  • szczypta soli
  • pół łyżki masła ekstra Mazurski Smak
  • 3 szklanki wody
  • 1 jajko
  • szynka
  • ser Podlaski Mlekpol

Przygotowanie: Mąkę gryczaną wsypujemy do miski i robimy w niej dołek, dodajemy sól, jajko i roztopione masło. Mieszamy łyżką, stopniowo zagarniamy coraz więcej mąki i dolewamy wodę. Naleśniki smażymy na rozgrzanej patelni, smarując powierzchnię odrobiną masła. Na środek naleśnika wbijamy jajko i smażymy przez około 2 minuty, następnie wokół jajka kładziemy kawałki szynki i sera. Gdy białko będzie w połowie ścięte, a spód naleśnika lekko zrumieniony, składamy brzegi naleśnika do środka i przytrzymujemy łopatką. Smażymy jeszcze przez ok. 1 - 2 minuty aż całe białko będzie ścięte. Nasze naleśniki są gotowe. Smacznego!

Więcej pysznych i oryginalnych przepisów znajduje się na stronie www.najlepszewkuchni.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.