Namaluj Zimowe Igrzyska Olimpijskie – Ucz się chińskiego
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media@instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
„Namaluj Zimowe Igrzyska Olimpijskie – Ucz się chińskiego" to konkurs plastyczny dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Europy. Organizatorem konkursu jest Centrum Nauczania Języka i Współpracy (CLEC) przy Ministerstwie Edukacji ChRL.
Celem konkursu jest umożliwienie uczniom z różnych krajów europejskich zapoznanie się z duchem Igrzysk Olimpijskich oraz zaprezentowanie swoich umiejętności plastycznych i kaligraficznych poprzez stworzenie gazetki szkolnej w formie plakatu. Praca ma poruszać tematykę Zimowych Igrzysk Olimpijskich w kontekście hasła: „wzajemne zrozumienie, przyjaźń, solidarność i fair play”.
Najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na stronie internetowej Organizatora, a wybrane dzieła zostaną wykorzystane jako elementy dekoracji Wioski Olimpijskiej w trakcie Zimowych Igrzysk Olimpijskich Beijing 2022!
Poza motywami o tematyce olimpijskiej (np. olimpijskie sporty zimowe, duch zimowego współzawodnictwa olimpijskiego itd.) prace muszą zawierać napisy w języku chińskim, w znakach (możliwe jest „przerysowanie” znaków ze słownika lub internetu).
Do pracy można dołączyć wideo przedstawiające indywidualną lub zbiorową pracę nad gazetką szkolną i zawierające przemyślenia związane z udziałem w konkursie. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Europy.
Komisja konkursowa w Chinach przyzna pierwszą, drugą i trzecią nagrodą oraz wyróżnienia dla najlepszych prac. Nagrodami będą oficjalne gadżety Zimowych Igrzysk Olimpijskich Beijing 2022.
Czas trwania konkursu: od 10 września 2021 do 10 października 2021.
Prace należy wysyłać na adres mailowy: liuge@chineseplus.net. Do maila należy załączyć plik .PDF ze skanem pracy.
Wymagania dotyczące prac oraz szczegóły konkursu znajdują się na stronie: www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.