Naprawić, czy kupić nowe? Polacy vs usterki sprzętu domowego.
Aż 75% osób deklaruje, że w ich domach lub mieszkaniach znajduje się przedmiot, który wymaga naprawy lub montażu*. Jednocześnie nie każdy z nas posiada umiejętności i wiedzę, która pozwoli usunąć usterkę. Jakich fachowców najczęściej szukamy? I o czym należy pamiętać, jeśli decydujemy się jednak na samodzielną naprawę?
Polacy szukają fachowców
W 2019 roku wśród najczęściej poszukiwanych specjalistów znalazł się hydraulik oraz fachowiec od naprawy sprzętu AGD i RTV. Statystycznie już co 5 z nas w ciągu roku zgłasza potrzebę skorzystania z usług tego rodzaju eksperta. Poszukujemy także tzw. złotych rączek oraz elektryków. Znaczna część osób wciąż decyduje się bowiem na naprawę sprzętu, a dopiero w kolejnym kroku na zakup nowego. Co ciekawe, w Japonii lub w Szwecji usunięcie awarii jest naturalną procedurą. Obywatele tych krajów decydują się na kupno nowych urządzeń, dopiero gdy naprawa faktycznie nie jest możliwa. Warto podkreślić, że w Szwecji weszło w życie prawo promujące naprawianie sprzętu elektronicznego. Zgodnie z nim obywatele naprawiający różne urządzenia mogą liczyć na refundację połowy kosztów i obniżkę VAT-u na wybrane usługi. To z kolei sprawia, że koszt naprawy jest niższy o jedną trzecią.
O czym należy pamiętać, samodzielnie naprawiając sprzęt?
Istnieją trzy bardzo ważne zasady, których należy przestrzegać, próbując dokonać jakiejkolwiek naprawy urządzenia samodzielnie:
I: Zawsze upewnij się, że zasilanie elektryczne i / lub dopływ gazu do urządzenia jest odłączony przed dokonaniem jakichkolwiek napraw. Jeśli po naprawie włączysz zasilanie, aby sprawdzić swoją pracę, nie dotykaj urządzenia; po prostu włącz zasilanie i obserwuj sytuację.
II: Jeśli części urządzenia są scalone ze sobą za pomocą śrub lub wkrętów prawdopodobnie można dokonać niezbędnych napraw samodzielnie. Jeśli jednak do połączenia ich użyto nitów lub spawów, nie próbuj samodzielnie naprawiać urządzenia. Skorzystaj z profesjonalnego serwisu sprzętów AGD np. Quadra-Net.
III: W większości przypadków zepsute lub wadliwie działające części urządzenia można wymienić na nowe. Należy jednak dobrać je pod kątem wymagań technicznych. W sytuacji, w której znalezienie dokładnego zamiennika jest niemożliwe, poszukaj podobnej części, lecz wcześniej dokładnie zapoznaj się z instrukcją montażu dodawaną przez producenta.
Bądźmy eko
Na naprawę sprzętu warto popatrzeć także z punktu widzenia ekologii. Z raportu Clear It Waste wynika, że tylko 25% naszych rodaków wie, jak obchodzić się z elektroodpadami. Jednocześnie jak podaje Global E-Waste Monitor nadzorowany przez ONZ każdy z nas w 2019 roku wyprodukował aż 7 kg e-odpadów. Naprawa sprzętów to jedno z rozwiązań, które może wpłynąć na ten niechlubny wynik. W przypadku wystąpienia awarii wystarczy zgłosić się do sprawdzonego serwisu typu Quadra-Net, w którym fachowcy dokonają diagnozy, a następnie naprawy lodówki, telewizora lub innego sprzętu domowego.
*źródło: raport Fixly „Usługi fachowców w Polsce”, 2019 r.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.