Nauka od kuchni, czyli jak uczy się nasz mózg
Mózg człowieka zawiera około 100 miliardów neuronów, przy czym każdy z nich łączy się średnio z 7 tysiącami innych poprzez synapsy, w sumie takich połączeń jest około 10 do 15 potęgi! Nasz mózg, jest zatem stworzony do uczenia się, a natura wyposażyła go w to, co niezbędne – układ nagrody, gotowe do działania połączenia synaptyczne czy neuroprzekaźniki. Jak zatem najskuteczniej wykorzystać nasze możliwości, aby mieć tego jak najlepsze efekty? I gdzie szukać nowoczesnych rozwiązań, które w pełni wykorzystają nasz potencjał?
Dotychczasowe metody nauczania języków obcych opierały się raczej na współpracy ze stacjonarnymi szkołami, w których uczniowie korzystali głównie z podręczników i zeszytów ćwiczeń. Nowe sposoby są wydajniejsze od ówczesnych rozwiązań oraz umożliwiają szybsze i wciąż jakościowe pozyskiwanie wiedzy. Dlatego uczniowie szukający wygodnych i nowoczesnych rozwiązań coraz częściej sięgają po lekcje on-line “na życzenie”, customized learning oraz micro learning.
Raport „Analiza szkół języka angielskiego w Polsce”, zrealizowana przez ConQuest Consulting, pokazuje, że obecnie – w czasie pandemii COVID-19 – intensywnie rozwijają się szkoły, które oferują naukę języków obcych przez internet. Szacuje się, że wartość globalnego rynku e-learningu mobilnego do 2026 roku ma wzrosnąć o ponad 148% względem 2019 roku.
My learning, czyli ucz się tak, jak lubisz
Platformy przeznaczone do nauki języka online są nowocześniejszymi odpowiednikami popularnych już komunikatorów. Tego typu platformą jest Tutlo – jedna z wiodących szkół językowych on-line, oferująca elastyczną naukę angielskiego, z lektorami na żywo.
Customized learning, czyli metoda polegająca na personalizacji procesu nauczania, oferuje niemal całkowite dostosowanie się do potrzeb klienta. Uczeń może wybrać dowolnego prowadzącego z platformy internetowej, a następnie uzgodnić z nim, jak będą wyglądać lekcje. Ma to bezpośredni związek z nauką “na życzenie”, która umożliwia połączenie się z nauczycielem o dowolnej porze – rano, wieczorem, w dni powszednie i weekendy, od siódmej do dwudziestej drugiej. Kursant może “zamówić” lekcję poprzez platformę i połączyć się z dowolnego miejsca na świecie – potrzebuje jedynie dostępu do internetu.
W siłę rośnie także micro learning, polegający na udostępnianiu uczniowi niewielkich elementów szkoleniowych. Kursant poświęca na naukę niewielką ilość czasu, jednak poprzez regularne przyswajanie wiedzy jest w stanie osiągnąć rewelacyjne rezultaty. Dwudziestominutowe bloki lekcyjne są krótkie, ale bardzo intensywne i pozwalają zachować optymalne skupienie.
A co z dorosłymi?
Jednym z trendów dotyczących kursów językowych jest chęć dotarcia do dorosłego klienta. Chociaż jego szkolenie jest mniej popularne od lekcji dla dzieci i młodzieży, to przez pandemię zauważono znaczący wzrost zainteresowania w tym obszarze. Osoby pełnoletnie zapisują się do szkół językowych oferujących naukę przez internet, ponieważ chcą podnosić swoje kwalifikacje na rynku pracy.
- Zauważyliśmy, że liczba dorosłych kursantów ciągle rośnie. Ma to również związek z kursami oferowanymi przez miejsca pracy. Coraz więcej firm uważa za absolutny “must have” benefit w postaci nauki języków i jest to jak najbardziej słuszne podejście. Obecnie z naszych usług korzysta ponad 400 firm, z różnych branż: IT, FMCG, przemysłu, farmacji, usług, transportu i logistyki a w kursach biorą udział pracownicy m.in. kadry menedżerskiej, sprzedaży, administracji, HR, obsługi klienta, inżynierowie. - mówi Damian Strzelczyk z Tutlo.
Polska należy do państw, które wydają najwięcej na naukę języka angielskiego przez internet. Potwierdzają to między innymi prognozy udostępnione przez Ambient Insight, które pokazują, że nasz kraj w tej kwestii jest jednym z liderów wśród krajów Unii Europejskiej. Technologie cyfrowe znacząco wpływają na rozwój kompetencji językowych Polaków – przyczyniają się do przyspieszenia procesu nauczania i wzrostu jego wydajności.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.