Komunikaty PR

Nie marnuj żywności ze świąt! Przynieś je do nowej wrocławskiej Jadłodzielni

2023-04-21  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Po świętach zostały Ci nadwyżki jedzenia? Teraz masz doskonałą okazję, by podzielić się nim z innymi osobami. Zapakuj produkty i przynieś je do nowej Jadłodzielni we Wrocławiu, która działa na terenie Magnolia Park.

 

Nadające się do spożycia wyroby własne z datą ważności, zamknięte sery, jogurty czy nabiał, a także produkty, które przekroczyły datę minimalnej trwałości, ale nie przekroczyły terminu przydatności. To właśnie te dania i artykuły spożywcze mogą trafić do nowej Jadłodzielni - miejsca, w którym możemy zostawić nadwyżki jedzenia po świętach, ale nie tylko. Od 11 kwietnia działa ona na terenie Magnolia Park.

W ramach ruchu społecznego tworzymy punkty do wymiany nadwyżek spożywczych nazywane Jadłodzielniami. Można tutaj przynosić dobre jedzenie, którego mamy w nadmiarze, a także częstować się tym, co pozostawili inni. Nie jest to kolejny punkt pomocowy. To miejsce budowania świadomości o tym, jak nie marnować jedzenia – mówi Agnieszka Maniewska, koordynatorka inicjatywy Foodsharing Wrocław.

Nowa Jadłodzielnia we Wrocławiu ma formę społecznościowej lodówki. W Magnolia Park można ją znaleźć w dyskretnym miejscu - w korytarzu między sklepami Pepco i Decimas, na parterze centrum handlowego.

- Data uruchomienia naszej Jadłodzielni nie jest przypadkowa. Po świętach w wielu domach zostają nadwyżki jedzenia. Postanowiliśmy przyłączyć się do wrocławskiej tradycji foodsharingu i umożliwić mieszkańcom pozostawienie w Jadłodzielni tych produktów, których nie będą w stanie zjeść – mówi Joanna Sawośko-Duda z Multi Poland, dyrektor Magnolia Park. Jak podkreśla, Jadłodzielnia sprzyja foodsharingowi, bo nadwyżki jedzenia można przynieść do lodówki przy okazji zakupów w galerii, wizyty w kinie czy załatwiając sprawy w Centrum Obsługi Mieszkańca. Ważne jest, aby znać i uszanować zasady funkcjonowania Jadłodzielni.

 

Co można przynieść do Jadłodzielni w Magnolia Park?

  • Produkty, które chcielibyśmy sami zjeść.
  • Produkty, które przekroczyły datę z napisem "najlepiej spożyć przed", ale nie przekroczyły terminu „należy spożyć do”.
  • Produkty zapakowane lub w pojemnikach.
  • Wyroby własne, np. ciasto lub zupa, szczelnie zapakowane, z naklejonym opisem potrawy i datą przygotowania.
  • Sery, jogurty, twarogi.

 

Produkty, których nie wolno przynosić do Jadłodzielni, to m.in. napoczęte i otwarte artykuły spożywcze, surowe mięso, alkohol, potrawy zawierające surowe jaja, produkty z przekroczoną datą przydatności czy artykuły, które już się psują.

 

Jadłodzielnia w Magnolia Park jest osiemnastym tego typu punktem mapie Wrocławia. Pierwszy powstał w 2016 roku w akademiku Arka na Biskupinie. Co roku, dzięki inicjatywie foodsharingowej we Wrocławiu nie marnuje się 26 ton jedzenia, co daje tygodniowo aż 500 kg dodatkowego jedzenia, z którego mogą skorzystać wrocławianie.

 

Magnolia Park jest największym centrum handlowym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji prawie 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się: Peek&Cloppenburg, Zara, H&M, C&A, Reserved, CCC, Deichamnn, KappAhl, Carry, New Yorker, TK Maxx oraz HalfPrice, a także Tommy Hilfiger, Guess oraz Marciano By Guess, Pierre Cardin, Molton, Ulla Popken, Gerry Weber, Kazar i Venezia. Wśród grona jubilerów są Apart, Jubitom, Yes, W.Kruk, Pandora, Tous, Savicki oraz Swarowski. Oferta sportowa jest silnie reprezentowana m.in. przez takie marki jak Decathlon, Intersport, Martes Sport oraz Regatta Great Outhdoors. Artykuły elektroniczne dostępne są m.in. w sklepach Media Markt, Denon, Ispot oraz Komputronik. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują m.in. Super-Pharm, Rossmann, Douglas, Sephora, Mac oraz Clinique. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: hiszpańskiej marki Decimas oraz Crocs z Colorado w Stanach Zjednoczonych, The North Face znad zatoki San Francisco oraz południowokoreańskie LG Brand Store oraz Samsung Brand Store, a także drugi w Polsce salon e-obuwie.pl z dziesięcioma nowoczesnymi przymierzalniami Modivo polskiego lidera Grupy CCC. Ofertę handlową Magnolia Park uzupełnia 7-salowe kino Helios. Klienci mogą również zrobić zakupy w hipermarkecie budowlanym Castorama i sklepie Komfort. Ofertę artykułów wnętrzarskich wzbogacają: Zara Home, Homla, Home&You, Tempur i Duka. Do grona najemców dołączyła też marka Pepco – z największym sklepem tej marki we Wrocławiu. W centrum dostępny jest także najnowocześniejszy koncept hipermarketu Carrefour z największym w całej sieci w Polsce działem produktów ekologicznych, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park - przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Mieszkańcy Wrocławia mogą przy okazji zakupów w Magnolia Park załatwić wiele spraw urzędowych w przy jednym z prawie 30 okienek w nowoczesnym Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni m.in. znane w całej Polsce sieci McDonald’s, KFC, Burger King, Pizza Hut czy Kuchnia Marche, jak również unikalne Ohh!! Sushi&Grill, Pasibus oraz Mango Mama. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki - sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową - to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl

Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.

Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.

Multi Corporation jest czołową ogólnoeuropejską firmą zintegrowanych usług zarządzania nieruchomościami. Od założenia w 1982 r. firma zrealizowała ponad 200 projektów nieruchomościowych obejmujących łącznie ponad 5 mln mkw. GLA o wartości prawie 13 mld euro oraz zdobywając za nie ponad 200 nagród branżowych. Multi zarządza obecnie ponad 80 nieruchomościami w Europie, w tym 6 w Polsce. Przyjmują one ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają w nich, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 7200 sklepach, restauracjach i lokalach rozrywkowych. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset i property management, zarządzanie operacyjne, przebudowy i remonty, komercjalizację, doradztwo, obsługę prawną oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Dzięki swojej szczegółowej znajomości najemców handlowych, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi dostarcza właścicielom nieruchomości zintegrowaną i niezależną platformę do ochrony i podnoszenia wartości aktywów w każdej fazie cyklu życia nieruchomości. Szeroka wiedza Multi z zakresu finansów, handlu i doświadczenie w kwestiach technicznych pozwoliły nam przez lata wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu. Multi aktywnie działa w 13 krajach. Siedziba firmy znajduje się w Holandii, a oddziały w Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii, Turcji, Ukrainie oraz na Węgrzech, Łotwie i Słowacji. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.

Więcej informacji i profil firmowy na www.multi.eu/pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka
Styl życia Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
2024-06-27 | 19:10

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są
Styl życia Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
2024-06-27 | 11:00

Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze

Międzynarodowy Festiwal Twórczości” Młodych „Folkowe Inspiracje” to wydarzenie, które na stałe wpisało się nie tylko w kulturalny kalendarz Łodzi, ale także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Konsument

Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów

Dbanie o odpowiednią dietę w pierwszych latach dziecka ma duże znaczenie dla ograniczenia ryzyka otyłości w jego dorosłym życiu. Naukowcy ze Szkoły Psychologii Uniwersytetu Swansea badali to na przykładzie napojów spożywanych przez dzieci. Przyglądali się przez ponad dwie dekady 1,4 tys. dorastających dzieci i doszli do wniosków, że spożywanie napojów słodzonych cukrem w pierwszych latach wpływa na tworzenie złych nawyków dietetycznych, a co się z tym wiąże – zwiększa ryzyko otyłości, nawet po wielu latach.