Niecodzienna akcja Monda Vivo z okazji Dnia Kobiet!
Niecodzienna akcja Monda Vivo z okazji Dnia Kobiet!
Ważnym dla siebie kobietom, podziękowała już Dorota Wellman, Anna Wendzikowska. Beata Tadla i Anna Kalczyńska. W ten „oryginalny” sposób, Dzień Kobiet możemy świętować cały rok. „Chodzi o to aby okazywać sobie wdzięczność i wzajemnie się doceniać. Nikt tego za nas nie zrobi. Bądźmy dla siebie lepsze! Zacznijmy 8 marca i dbajmy o to już zawsze” – namawia Dorota Milczarczyk założycielka ruchu Monda ViVo.
„Dziękuję ci za… - Kobiety dziękują Kobietom” to akcja, która startuje już 5 marca. Tego dnia na profilach Facebook i Instagram Monda Vivo pojawi się specjalnie zaprojektowana grafika pod którą będziemy mogły odznaczać bliskie nam kobiety, którym jesteśmy wdzięczne. Wystarczy w komentarzu pod ilustracją zostawić swoje podziękowanie zaczynając od #dziekujeciza…, następnie oznaczyć osobę, której dziękujesz. Zachęcamy również do udostępniania naszego obrazka, dodania #mondavivo oraz nominowania kolejnej kobiety do podziękowań. Jeśli udostępnimy ilustrację na swoim wallu, zwiększymy szansę dotarcia do większej ilości osób i wzmocnimy przekaz oraz solidarność wśród kobiet.
„Co to daje? Sporo! Będąc wdzięczną i łagodniejszą dla innych, staniesz się lepsza dla siebie. Doceniając inne kobiety, zaczniesz doceniać siebie. Spróbuj, a zobaczysz jak z biegiem czasu zmieni się twoje podejście do samej siebie.” – namawiają organizatorki. „Dorota Wellman podziękowała Ninie Terentiew podczas naszego spotkania na profilu Monda Vivo, Anna Wendzikowska podziękowała Agnieszce Wojtkowiak a Beata Tadla i Anna Kalczyńska podziękowały swoim mamom”. – kontynuuje Dorota Milczarczyk.
Zdaniem Katarzyny Człuchaj – Łagód, dyrektor zarządzającej Mobile Instytute, „Polki obarczone są przekonaniem: „dobrze, to wciąż za mało”. To taki schemat konieczności spełnienia najwyższych oczekiwań. Co gorsza, nie chodzi tu o czyjeś oczekiwania. Kobiety same sobie ustawiają najwyższą, niemożliwą do przeskoczenia poprzeczkę”.
Pod koniec 2020 roku agencja badawcza Mobile Instytute opublikowała raport: „Siła kobiet. Jakie są współczesne Polki”. Okazuje się, że mimo, że życiowo zaradne i ambitne, wciąż są niepewne swojej wartości, a przede wszystkim dążą do zbytniej perfekcji we wszystkich swoich działaniach. Dlaczego? Może dlatego, że w dzieciństwie starały się sprostać wygórowanym oczekiwaniom rodziców, za które były chwalone, nagradzane i „kochane”. Może dlatego, że mylą miłość z akceptacją partnera? A może dlatego, że wciąż są „niewidzialne” dla wielu dziedzin gospodarki oraz medycyny. Na krytyczną postawę kobiet wobec siebie duży wpływ mają również media i Social Media, które dają wyraźny sygnał jaka ma być współczesna kobieta jako matka, żona, kochanka, pracownica czy przyjaciółka. Ma być piękna, seksowna, fit, ma dbać o rodzinę, pysznie jej gotować według najnowszych kulinarnych trendów. Powinna mieć jednocześnie czas na realizację swoich pasji, ponieważ bez nich jest po prostu nudna.
„O tym wszystkim, na podstawie wniosków które pojawiły się w Raporcie, będziemy rozmawiały w podczas spotkania na FB Monda Vivo, właśnie 8 marca” – zapowiada Agnieszka Wojtkowiak współzałożycielka organizacji. „Tego dnia planujemy spotkanie zatytułowane „ 8 kobiet na 8-go marca”, podczas którego poznamy opinie pań z różnych stron świata oraz ekspertek zajmujących się na co dzień badaniem dobrostanu kobiet. Dowiemy się czy niska samoocena to tylko nasza przypadłość. Serdecznie zapraszamy do tej formy wspólnego świętowania Dnia Kobiet. https://www.facebook.com/MondaViVo.
Monda Vivo World Woman Club – to platforma komunikacyjna dla międzynarodowej społeczności kobiet: Polek i cudzoziemek, których drogi krzyżują się w Polsce. Organizacja powstała w listopadzie 2020 roku. Jej założycielkami są Dorota Milczarczyk oraz Agnieszka Wojtkowiak.
Projekt Monda ViVo wystartował formatami realizowanymi w Social Mediach, gdzie aktualnie dociera do ponad 40 000 osób miesięcznie i skupia się na dostarczaniu wartościowych treści.
Dla społeczności Monda ViVo zrealizowane zostały w cyklach cotygodniowych m.in.:
- „Kobiety inspirują kobiety” - cykl rozmów z Ambasadorkami Monda ViVo pochodzącymi z różnych stron świata
- „Bądź najlepszą wersją siebie” – autorskie programy Ambasadorek, takie jak spotkania mentoringowe, coaching, ale również lekcje Samby online z choreografką i tancerką z Rio De Janeiro
- „Dlaczego by nie” – spotkania na które zapraszane są kobiety, które chcą zarażać swoją pasją
Monda ViVo gościło już m.in. Dorotę Wellman – dziennikarkę, Małgorzatę Ohme – dziennikarkę, Paulinę Biernat - tancerkę i psycholożkę, Elisabeth Dudę – polski- francuską aktorkę, pisarkę i felietonistkę oraz Katarzynę Wilkołaską – Żuromska, pełnomocniczkę Prezydenta m.st Warszaw ds. Kobiet.
https://mondavivo.com
https://www.facebook.com/MondaViVo,
https://www.instagram.com/monda_vivo/ ,
https://www.youtube.com/channel/UC4XIeZB91Qick3v0nCWCSnQ

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.