Komunikaty PR

Niewidzialna czy niezależna? Wietnamka o Wietnamkach

2022-02-25  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dominika Kaczyńska
Od kuchni

Chodakowska 12
03-826 Warszawa
dominika.kaczynska|odkuchni.co| |dominika.kaczynska|odkuchni.co
+48 791 378 116
odkuchni.co

W marcu, gdy tak wiele mówi się o kobietach, warto przyjrzeć się nieco innej perspektywie na kobiecość, którą spotkamy (nie tylko) na ulicach dalekowschodnich miast. Na pytanie, jaka jest dzisiejsza Wietnamka, odpowiada Linh Ziółkowska, Managerka warszawskiej restauracji Wi-Taj.

Tradycjonalizm vs. zachodnia siła kobiet

Wizerunek kobiety w Wietnamie zmieniał się na przestrzeni lat. Jednym z kluczowych czynników wpływających na styl życia Wietnamek był konfucjanizm, czyli filozofia Dalekiego Wschodu. Przez wieki kształtowało to kobiety, nazywane niekiedy niewidzialnymi, które pozostawały w cieniu mężczyzn. Nie sposób pominąć także znaczącego wpływu kultury Azji Południowo-Wschodniej, gdzie dostrzegamy wyraźne motywy matriarchatu. Do tej mieszanki należy dodać również bliską nam kulturę Zachodu, coraz popularniejszą również w Wietnamie.

Jak status kobiet komentuje Linh Ziółkowska, z pochodzenia Wietnamka, z zawodu Managerka restauracji Wi-Taj specjalizującej się w kuchni wietnamsko-tajskiej?

Filozofia czy literatura odcisnęły niekwestionowane piętno w budowaniu społeczeństwa, jednak dziś coraz częściej można zauważyć istotne zmiany w tym zakresie. Współczesne młode kobiety coraz prężniej realizują się zawodowo. Powstają fundacje i instytucje promujące kobiecą przedsiębiorczość. Sprzyja temu z pewnością powszechny dostęp do mediów, w których prezentowane są tak zwane zachodnie wartości.

Status Wietnamek uległ wielu zmianom, podobnie jak sytuacja gospodarcza czy społeczna w kraju. Wiele kobiet przestało być niewidzialnymi uczestniczkami życia i zaczęło realizować się, rozwijać na równi z mężczyznami. A jak widzimy, niektóre z powodzeniem prowadzą dziś nawet bardzo apetyczne biznesy.

Businesswoman rodem z Wietnamu

Choć część Wietnamek wciąż kultywuje tradycję, to wiele z nich jest coraz bardziej niezależnych, odnajdując w sobie smykałkę do… biznesu! 

Wietnamki bywają bardzo różne – komentuje z uśmiechem Linh Ziółkowska, dodając – to zależy gdzie się wychowały i w jakim pokoleniu. Nie bez znaczenia jest też miejsce zamieszkania. Wietnamki wychowane od małego w Polsce, mentalnie są jak Polki. Wietnamki młodszego pokolenia, 20-30 latki można określić jako bardziej wyzwolone i odważne.

Doskonałymi przykładami wietnamskich businesswoman są kobiety tworzące restaurację Wi-Taj, które cechuje nie tylko mistrzostwo kulinarne, ale przede wszystkim doskonały zmysł biznesowy. Efektem jest tętniące życiem miejsce w sercu stolicy, do którego niejednokrotnie ustawiają się tłumy głodnych Warszawiaków. Wiedzą, że zawsze znajdą tam przepyszne jedzenie i wspaniałą atmosferę. Managerka oraz szefowa Wi-Taj udowadniają, że w życiu można robić to, co się kocha, dzieląc się z innymi swoją pasją, a na zbliżający się 8 marca mają dla swoich fanek inspirujące przesłanie:

Z okazji Dnia Kobiet, chcemy motywować dziewczyny, by robiły to, czego pragną. My prowadzimy restaurację, ponieważ uwielbiamy dzielić się naszą kulturą na talerzu. Wierzymy, że każda kobieta ma w sobie coś niezwykłego!

Chcąc w Dniu Kobiet poczuć prawdziwie wietnamski klimat, gdzie rządzą doświadczone, silne, a przy tym serdeczne i ciepłe kobiety, polecamy udać się do restauracji Wi-Taj. Królują tam nie tylko rodowite Wietnamki, ale i wyśmienite wietnamskie potrawy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Od kuchni
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.