Komunikaty PR

Niewidzialna czy niezależna? Wietnamka o Wietnamkach

2022-02-25  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dominika Kaczyńska
Od kuchni

Chodakowska 12
03-826 Warszawa
dominika.kaczynska|odkuchni.co| |dominika.kaczynska|odkuchni.co
+48 791 378 116
odkuchni.co

W marcu, gdy tak wiele mówi się o kobietach, warto przyjrzeć się nieco innej perspektywie na kobiecość, którą spotkamy (nie tylko) na ulicach dalekowschodnich miast. Na pytanie, jaka jest dzisiejsza Wietnamka, odpowiada Linh Ziółkowska, Managerka warszawskiej restauracji Wi-Taj.

Tradycjonalizm vs. zachodnia siła kobiet

Wizerunek kobiety w Wietnamie zmieniał się na przestrzeni lat. Jednym z kluczowych czynników wpływających na styl życia Wietnamek był konfucjanizm, czyli filozofia Dalekiego Wschodu. Przez wieki kształtowało to kobiety, nazywane niekiedy niewidzialnymi, które pozostawały w cieniu mężczyzn. Nie sposób pominąć także znaczącego wpływu kultury Azji Południowo-Wschodniej, gdzie dostrzegamy wyraźne motywy matriarchatu. Do tej mieszanki należy dodać również bliską nam kulturę Zachodu, coraz popularniejszą również w Wietnamie.

Jak status kobiet komentuje Linh Ziółkowska, z pochodzenia Wietnamka, z zawodu Managerka restauracji Wi-Taj specjalizującej się w kuchni wietnamsko-tajskiej?

Filozofia czy literatura odcisnęły niekwestionowane piętno w budowaniu społeczeństwa, jednak dziś coraz częściej można zauważyć istotne zmiany w tym zakresie. Współczesne młode kobiety coraz prężniej realizują się zawodowo. Powstają fundacje i instytucje promujące kobiecą przedsiębiorczość. Sprzyja temu z pewnością powszechny dostęp do mediów, w których prezentowane są tak zwane zachodnie wartości.

Status Wietnamek uległ wielu zmianom, podobnie jak sytuacja gospodarcza czy społeczna w kraju. Wiele kobiet przestało być niewidzialnymi uczestniczkami życia i zaczęło realizować się, rozwijać na równi z mężczyznami. A jak widzimy, niektóre z powodzeniem prowadzą dziś nawet bardzo apetyczne biznesy.

Businesswoman rodem z Wietnamu

Choć część Wietnamek wciąż kultywuje tradycję, to wiele z nich jest coraz bardziej niezależnych, odnajdując w sobie smykałkę do… biznesu! 

Wietnamki bywają bardzo różne – komentuje z uśmiechem Linh Ziółkowska, dodając – to zależy gdzie się wychowały i w jakim pokoleniu. Nie bez znaczenia jest też miejsce zamieszkania. Wietnamki wychowane od małego w Polsce, mentalnie są jak Polki. Wietnamki młodszego pokolenia, 20-30 latki można określić jako bardziej wyzwolone i odważne.

Doskonałymi przykładami wietnamskich businesswoman są kobiety tworzące restaurację Wi-Taj, które cechuje nie tylko mistrzostwo kulinarne, ale przede wszystkim doskonały zmysł biznesowy. Efektem jest tętniące życiem miejsce w sercu stolicy, do którego niejednokrotnie ustawiają się tłumy głodnych Warszawiaków. Wiedzą, że zawsze znajdą tam przepyszne jedzenie i wspaniałą atmosferę. Managerka oraz szefowa Wi-Taj udowadniają, że w życiu można robić to, co się kocha, dzieląc się z innymi swoją pasją, a na zbliżający się 8 marca mają dla swoich fanek inspirujące przesłanie:

Z okazji Dnia Kobiet, chcemy motywować dziewczyny, by robiły to, czego pragną. My prowadzimy restaurację, ponieważ uwielbiamy dzielić się naszą kulturą na talerzu. Wierzymy, że każda kobieta ma w sobie coś niezwykłego!

Chcąc w Dniu Kobiet poczuć prawdziwie wietnamski klimat, gdzie rządzą doświadczone, silne, a przy tym serdeczne i ciepłe kobiety, polecamy udać się do restauracji Wi-Taj. Królują tam nie tylko rodowite Wietnamki, ale i wyśmienite wietnamskie potrawy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Od kuchni
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.