Nowa kampania Converse Proud To Be we współpracy ze społecznością LGBTQIA+
Converse zaprasza na wielką imprezę w warszawskim klubie Sogo. Streetwearowa marka po raz kolejny wypuszcza kolekcję Pride, której twarzami są osoby reprezentujące społeczność LGBTQIA+. Oprócz specjalnej kolekcji butów i ubrań, Converse zaplanował liczne inicjatywy i aktywacje skierowane do szerokiego grona odbiorców.
W specjalnej kolekcji butów Converse PRIDE znajdziemy zarówno uwielbiane przez wszystkich klasyki z charakterystycznymi, tęczowymi elementami, jak i bardziej odważne, brokatowe modele na obcasach, które dają dobrą, pozytywną energię. Oprócz stworzenia kolekcji butów i ubrań Converse planuje liczne dodatkowe wydarzenia w duchu hasła tegorocznej kampanii PROUD TO BE.
W tym roku marka podjęła decyzję o długofalowej współpracy z poznańską Grupą Stonewall - organizacją pozarządową walczącą o prawa osób LGBTQIA+. W ramach wspólnych działań zaplanowano m.in. cykl materiałów video nt. edukacji seksualnej dostępnych na kanale YouTube Stonewall TV. Co więcej, Converse obecny będzie ze swoją strefą podczas Parady Równości w Warszawie, a także tej organizowanej w Poznaniu 1 lipca.
W przeddzień warszawskiej Parady Równości - 16 czerwca - Converse organizuje huczne before party w klubie SOGO. Podczas wydarzenia będzie można przygotować transparenty i banery z Loesje oraz uczestniczyć w warsztatach z voguingu z Madlen Revlon i Gigi Revlon*. Na gości czekać będą także spektakularne występy artystów m.in Halina World, Cieżki Brokat i PXL.
Ale to nie wszystko. Z okazji Pride Month Converse zainicjował powstanie limitowanego ZINa - własnego, specjalnego magazynu, który został stworzony we współpracy ze społecznością LGBTQIA+. Tematy poruszane w publikacji to m.in.: ekspresja negatywnych emocji, toksyczna męskość, niechciany coming out, jak kochać swoich bliskich, chociaż nie akceptuje się ich poglądów czy autoterapia przez monolog wewnętrzny. Ponadto liczne wywiady, felietony NGO czy spis ważnych telefonów. W przygotowaniu ZINa wzięli udział także All Stars, czyli młoda i kreatywna społeczność Converse.
Oprócz wydania drukowanego, materiały będą dostępne online na dedykowanej stronie - https://www.converse.pl/zin-proud-to-be.
- Inkluzywność znajduje się w DNA marki Converse od zawsze. W tym roku po raz kolejny chcemy dać temu dowód realnie wspierając środowiska LGBTQIA+. Całoroczna współpraca z Grupą Stonewall i wspólne stworzenie materiałów edukacyjnych, czy zainicjowany przez nas ZIN to działania, które mają na celu pomóc wszystkim młodym osobom, które szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. - mówi Jacek Chałupka, Communications Specialist w Orbico Style, dystrybutor marki Converse w Polsce.
Materiały powstałe w ramach ZINa będą dostępne od 6 czerwca 2023 roku na stronie: https://www.converse.pl/zin-proud-to-be, a odcinki edukacyjne na profilu STONEWALL.TV.
*Zapisy na warsztaty od 6.06 na stronie https://www.converse.pl/proud-to-be.
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Problemy społeczne
W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.